Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Mina skivor börjar få repor av att användas...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19

    Mina skivor börjar få repor av att användas...

    Tjena, jag kör allt orginal inget är moddat eller piratat.
    Köpte GTA4 som jag hämtade ut i onsdags och har lirat som fasen.
    Idag när jag startade spelet och sprang runt lite och skulle hitta en bil åt "Stevie" så fick jag ett "Disc could not be read" meddelande.

    Jag plockade ut discen och tänkte "kanske nåt fingeravtryck nånstans som fuckar med mig" men till min förvåning så set jag ett svarvmönster på skivan, perfekt runt men hackigt som en streckad linje på vägen. Skivan var helt repfri när jag öppnade fodralet (är noga med att kolla sådant) första gången.

    Orolig som jag är letade jag igenom bland mina 3 andra spel och upptäckte att ett till av dom hade en likadan repa.

    Skitboxen är köpt på gameshop om det är någon som behöver veta.
    Nu till frågan om det hela, ska jag kontakta gameshop och kräva pengar tillbaka/ny konsol och spel, eller ska jag kontakta MS och kräva ersättning för spelen och reparationer?

    Jag har mejlat gs och hoppas att de svarar inom kort.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hmmm.. kan det vara så att du har rört xboxen med skivan i ? skivan har chanse att få repor opm du flyttar på den medans en skiva är i å xboxen e på :P

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vissa enheters DVD läsare har magneter som håller i en centrumspole som är lite trötta vilket gör att skivan kan komma i obalans.

    men klart rör man lådan eller snubblar på sladdar så lådorna rör sig repar den skivan med.
    Lixom de som har boxarna liggandes o sen reser de upp medans de är igång.

    Nu tror jag din box ligger eller står stilla och då tycker jag att det är ett Pyttemjuk ärende, ring deras support o fråga
    Du kör ju allt orginal så någon rätt måste du ha, spelbutiken kan nog dock inte göra så mycket såvida du inte köpt enheten begagnad.

    Jag hade en kund inne med en omoddad 360 som svarvade skivor, den var köpt ny på en spelbutik "inte vår" och svarvade skivor, han fick enheten utbytt mot en begagnad som sedan svarvade skivor den med i sin tur så jag bad honom returnera den.. han lade en tusenlapp emellan o köpte en HDMI enhet istället då garantin på 3 månader vid begagnatköp löpt ut.
    Men jag tyckte att om man lämnar in en ny box för den svarvar skivor skall man inte få en annan som gör det med. även om den är ny eller begagnad.

    Gissa varför vi inte köper begagnade spelkonsoller
    Jo 360 enheter får ju Röda ringar o alla andra är ju dammiga satan :P
    Last edited by Pendragon; 2008-06-15 at 19:40.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för butik som blåser sina kunder med "3 månaders garanti vid begagnatköp", det är fortfarande konsumentköplagen och minst 6 månaders reklamationsrätt som gäller, även beg...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:06
  2. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  3. Fult upplägg för att försvåra överklaganden...
    By Hansi in forum Biltullarna - erfarenheter / problem / betalningar / kundtjänst osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 11:28
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •