Jag undrar vad som ingår om man vill ha sin (trasiga) läsare utbytt mot en ny och om man dessutom vill ha det flashat, monterat samt frakt tur och retur.
Det står i produktbeskrivningen att ni måste ha firmwareavläsning osv från den gamla läsaren. Men gäller detta även om ni monterar den i xboxen? Eller läser ni själv av det då när ni byter?
Det jag skulle vilja ha är alltså att skicka in min Xbox och få läsaren utbytt mot en ny med senaste iXtreme firmware och att allt fungerar när jag får tillbaka den. Lite garanti på själva läsaren vore inte heller fel...
Anledningen till att jag undrar är att jag tror min läsare håller på att ge upp eftersom brända skivor fungerar sämre och sämre och även orginalskivor funkar dåligt. Dirty-discfelet ganska ofta men även att den inte hittar skivorna (inte open tray dock). Full motion video hackar ofta dessutom även på orginalspel.
Jag bränner bara verbatim dvdr+dl. Har testat två olika typer (ena speccade till 8x och de andra till 2.4x). Har som regel brännt i 4x eller 2.4x men även testat 8x bara för att utesluta något sådant problem..
Har dessutom testat med tre brännare: gammal Nec - inget konstigt om inte det fungerade, ny samsung och nu senast Pioneer DVDR 215d. Resultatet är detsamma. Även testat olika hastigheter, formaterat om datorn, bytt moderkort osv under perioden. Tämligen uteslutet att det är fel på bränning således. Vissa spel fungerar nästan alltid, andra krånglar jättemycket. Speciellt intressant är att spel som fungerat ganska bra innan, krånglar mer nu efter att ha legat i fodral i ett halvår...
Läsaren har aldrig fungerat bra ens när den var ny och Gears of War (orginal) var det första spelet som krånglade. Alla spel strular lite, men det är framförallt brända spel som strular så mycket så att det stör. Värst är till exempel Assassins Creed, Oblivion och Rock Band. Det enda spelet som nästan inte krånglat är Eternal Sonata (bränd) men det har å andra sidan i princip inga laddningstider Givetvis har jag clear cachen vilket inte hjälpt.
Jag har funderat på att skruva upp och justera pot som en del rekommenderar, men inser att det så att säga är lite "long shot" och kanske pajar alltihopa istället. Bra med en backupplan således
Bookmarks