Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Ny läsare med montering?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18

    Ny läsare med montering?

    Jag undrar vad som ingår om man vill ha sin (trasiga) läsare utbytt mot en ny och om man dessutom vill ha det flashat, monterat samt frakt tur och retur.

    Det står i produktbeskrivningen att ni måste ha firmwareavläsning osv från den gamla läsaren. Men gäller detta även om ni monterar den i xboxen? Eller läser ni själv av det då när ni byter?

    Det jag skulle vilja ha är alltså att skicka in min Xbox och få läsaren utbytt mot en ny med senaste iXtreme firmware och att allt fungerar när jag får tillbaka den. Lite garanti på själva läsaren vore inte heller fel...

    Anledningen till att jag undrar är att jag tror min läsare håller på att ge upp eftersom brända skivor fungerar sämre och sämre och även orginalskivor funkar dåligt. Dirty-discfelet ganska ofta men även att den inte hittar skivorna (inte open tray dock). Full motion video hackar ofta dessutom även på orginalspel.

    Jag bränner bara verbatim dvdr+dl. Har testat två olika typer (ena speccade till 8x och de andra till 2.4x). Har som regel brännt i 4x eller 2.4x men även testat 8x bara för att utesluta något sådant problem..

    Har dessutom testat med tre brännare: gammal Nec - inget konstigt om inte det fungerade, ny samsung och nu senast Pioneer DVDR 215d. Resultatet är detsamma. Även testat olika hastigheter, formaterat om datorn, bytt moderkort osv under perioden. Tämligen uteslutet att det är fel på bränning således. Vissa spel fungerar nästan alltid, andra krånglar jättemycket. Speciellt intressant är att spel som fungerat ganska bra innan, krånglar mer nu efter att ha legat i fodral i ett halvår...

    Läsaren har aldrig fungerat bra ens när den var ny och Gears of War (orginal) var det första spelet som krånglade. Alla spel strular lite, men det är framförallt brända spel som strular så mycket så att det stör. Värst är till exempel Assassins Creed, Oblivion och Rock Band. Det enda spelet som nästan inte krånglat är Eternal Sonata (bränd) men det har å andra sidan i princip inga laddningstider Givetvis har jag clear cachen vilket inte hjälpt.

    Jag har funderat på att skruva upp och justera pot som en del rekommenderar, men inser att det så att säga är lite "long shot" och kanske pajar alltihopa istället. Bra med en backupplan således

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi läser ur firmare/key från den gamla läsaren, det ingår i priset om det inte är sådana fel på läsaren som gör att vi fysiskt måste löda ur flashminnet och läsa av det. Vi tar även extra betalt om det är en hitachi v79 dvdläsare som måste chippas för att få firmare urläst.

    1 års garanti på den nya läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Ok låter bra. Det är en samsung jag har. Har inte planerat ha sönder den mer än att lasern kanske pajar om jag meckar med pot. Skönt att veta att det finns ett rimligt alternativ om jag inte kan lösa problemet

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Samsung går att läsa ur även om du bränner lasern i den. Men om du har en hitachi v78/v79 så går den inte att läsa ur ifall den inte kan läsa en skiva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Ok. Men spelar det någon roll vilken läsare man beställer av er? Jag inser att det är lite dumt att välja Hitatchi men vad spelar det för roll om jag väljer en Benq eller en Samsung? Vad jag förstått är benq lite tystare.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Förstår jag det rätt? Jag har inte min key till min läsare, men om min läsare skulle paja skulle det ändå gå att byta ut den och få det att fungera?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Grimmy Visa Inlägg
    Ok. Men spelar det någon roll vilken läsare man beställer av er? Jag inser att det är lite dumt att välja Hitatchi men vad spelar det för roll om jag väljer en Benq eller en Samsung? Vad jag förstått är benq lite tystare.
    Välj samma läsare som du hade från början. Även om det går att spoofa så att boxen startar även med "fel" läsare så är det tekniskt väldigt enkelt att upptäcka spoofningen vilket kan göra att boxen blir obrukbar efter en framtida uppdatering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pisse_nisse Visa Inlägg
    Förstår jag det rätt? Jag har inte min key till min läsare, men om min läsare skulle paja skulle det ändå gå att byta ut den och få det att fungera?
    Beroende på vad som pajar i din läsare så brukar vi kunna få ut nyckeln på ett eller annat sätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Hmm lätt att upptäcka spoofdad läsare låter inte bra. Är det med andra ord större risk att bli bannad från live med en ny läsare än med den gamla (som var flashad) ?

Liknande diskussioner

  1. Multi-X chip v10.0 Stealth 4-in-one montering
    By nexter in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:53
  2. jag vill spela multiplayer med mig själv!?!?
    By Mr_premier in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:01
  3. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  4. problem med läsare ps2
    By Jonzeboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 20:41
  5. Xbox med Xecutor 2 (lite/pro???) problem!
    By martinalexander in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 07:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •