Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Question Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!

    Jag skulle uppskatta om jag kunde få lite råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n. Jag har sökt i forumet och läst på lite!

    Förut så använde jag Win XP och streamade musik med hjälp av Windows Media Connect tror jag att det hette. Detta fungerade skit bra!

    För en tid sedan så skaffade jag ny dator med Win Vista Home Premium och skulle igår komma igång med att streama musik igen, vilket jag gjorde med hjälp av Media Center. Vad jag förstår så är det det ultimata sättet (ur Microsofts perspektiv) att länka 360n till PC:n om man har Win Vista?

    Men fan vad jag inte gillade det där, Media Center. Jag tyckte att det kändes skit störande, komplicerat och oorganiserat när jag bläddrade i dess meny. Någon som håller med mig? Det går ju inte att streama några andra videofiler än .wmv vad jag förstår. Jag kom inte heller på hur jag skulle streama mediafiler som inte låg i "Mina dokument"s standardmappar, utan fick bara fram de filer på 360n som låg i "Mina bilder", "Min musik" osv.

    Jag har fnulat och funderat lite på detta idag och ställer mig själv nu frågan: "Vad fan ska jag med Media Center till?!". Jag kör ju ändå med en VGA sladd mellan datorns grafikkort och tv:n, och rca sladd mellan ljudkortet och hemmabioförstärkaren. Finns det ett enda argument för att jag utanför spelandet, skulle börja streama media (om inte med Media Center så med TVersity) från datorn via 360n istället för att köra direkt från datorn till TV:n så som jag beskrev att jag gör idag? Okej, jag skulle då kunna styra mediauppspelandet via handkontrollen istället för att sträcka mig till musen, och ljudet kanske blir lite klarare då 360n är kopplad med optisk kabel. Men dessa 2 argument håller inte tycker jag så bortse från dem.

    Det jag däremot vet att jag vill kunna göra är att streama musik med 360n samtidigt som jag spelar, så som jag gjorde med Windows Media Connect. Med det så kunde jag dela ut en speciell mapp på datorn som 360n övervakade och hämtade musiken från. Detta var jävligt bekvämt då det endast är speciellt utvalda låtar som jag vill ha med i musiklistan på 360n. Hur ska jag gå tillväga för att kunna ha det såhär nu med Win Vista?

    Sorry för att det blev så mycket text, men jag uppskattar verkligen om ni kunde klargöra detta för mig och berätta vad ni tycker.

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Jag har fnulat och funderat lite på detta idag och ställer mig själv nu frågan: "Vad fan ska jag med Media Center till?!". Jag kör ju ändå med en VGA sladd mellan datorns grafikkort och tv:n, och rca sladd mellan ljudkortet och hemmabioförstärkaren. Finns det ett enda argument för att jag utanför spelandet, skulle börja streama media (om inte med Media Center så med TVersity) från datorn via 360n istället för att köra direkt från datorn till TV:n så som jag beskrev att jag gör idag?
    en anledning är att streama till 360'n är väl för att slippa sladdar och göra det trådlöst. det går iåfs att streama trådlöst till tv med men det kan bli en lite dyrare historia om man vill ha bra signal/bild. själv använder jag enbart 360'n till spel, inte till film.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Att köra trådlöst vill jag inte. Jag tycker om nätverkssladdar, de känns fortfarande mycket stabilare trots att tekniken gått framåt.

Liknande diskussioner

  1. Behöver Häjlp Wii:t läser inte dom spelen jag bränner ut!
    By skager in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:29
  2. Vanligt att Xbox 360:n hänger sig?
    By iCORE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 17:44
  3. Behöver ha Ritningar
    By DreamCatcher in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 21:19
  4. Få tyst på 360n?
    By intealls in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 13:30
  5. Multiplayerspel med polarna, behöver tips!
    By Chansey in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 23:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •