Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Min Playstation är DÖD / Trasig etc...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post Min Playstation är DÖD / Trasig etc...

    Här är de saker man kan göra/kolla om man har problem med sin Playstation. Detta inlägg behandlar INTE laserrelaterade problem som att vissa spel startar långsamt, hackar i filmsekvenser osv.

    Om du monterat ett Multi-X chip, kontrollera alla anslutningar, leta efter spillt lödtenn eller kabelstumpar, kontrollera att inga ben kortslutits.

    Montera alltid bort chipet och kontrollera om det räckte för att avhjälpa felet.

    Om din playstation fungerar bra utan chip, men slutar fungera när du monterat chipet och du är helt säker på att anslutningarna är korrekta, anslutningskablarna är oskadade samt sitter på rätt ben på chipet så kan du (om du köpt chipet av oss) kontakta oss för ett returnummer.

    Sedan skickar du chipet till oss med pålödda anslutningskablar. Är anslutningskablarna korrekt pålödda och oskadade kopplar vi in chipet i en playstation för test.

    Om din playstation fortfarande har problem trots att du tagit bort chipet är det dags att kontrollera säkringarna på kretskortet.

    Det är inte "vanliga" säkringar som du kanske är van att byta, utan små svarta fyrkantiga ytmonterade säkringar på kretskortet.

    På kretskortet är dessa säkringar markerade med "PS-601, PS-601....PS-605". På säkringen kan det stå siffror, t.ex. 1, 10, 15, 20, 5, 50.

    Använd en multimeter för att testa vilka säkringar som leder ström. Den säkring som INTE leder ström är sönder och måste bytas. Det är svårt att få tag på säkringar med samma fysiska storlek.

    Du kan köpa dom av oss för hutlösa 200:-/st (hanteringskostnad för att löda loss dom från gamla skrotade playstation) eller helt enkelt ta en annan säkring som placeras på lämligt ställe och ansluts med elektronikkabel parallellt med den trasiga säkringen.

    Handkontroll/minneskortsportarna skyddas av några av dessa säkringar, så om handkontroller och/eller minneskort inte fungerar längre är det nästan alltid en trasig säkring.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Håll din PS2 fri från damm!

    Se varningslappen som följer med:

    http://www.psxcare.com/images/dammig...ammvarning.jpg

    Samt våra bilder på hur det kan se ut:

    http://www.psxcare.com/damm-i-ps2.asp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Prova olika CD-R media om din playstation har problem med att starta spelen, hackiga filmsekvenser osv:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000023" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000023</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte brutit några garantisigill så kan du få PS ONE och PS2 reparerad gratis (om du har garanti kvar) eller till fast pris (efter 24 månader) av Egmont.

    Skriv ut detta brev och ta med till butiken där du köpte den. Ta även med ditt inköpskvitto, annars blir det nog problem.
    Attached Images Attached Images

Liknande diskussioner

  1. Min xbox är död!
    By Mista Spliff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 17:19
  2. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:35
  3. Min xbox är helt död!!!!!!
    By Mikeey in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 09:51
  4. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  5. Betyder detta att min PS2 är trasig?
    By david2 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-08-09, 01:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •