Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Köp tips (annat än bara PSXCare :P)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Köp tips (annat än bara PSXCare :P)

    Hej,
    jag har nu sparat ihop till denna fina sommar jag att jag kan spela lite spel och ha kul (Hurray! ^_^). Men jag har förstås frågor, inte bara angående köp tips, fast det är det huvudsakliga ämnet.

    Den svåraste frågan som jag kan tänka mig är en som jag tvivlar att någon här kan svara på så jag håller mig till grejer som ni KAN svara på. Jag är tyvärr född handikappad, mina armar är rätt annorlunda från de flesta, men jag har lärt mig att leva med det. Jag har dessutom anpassat mig till en Xbox kontroll . Jag funderade starkt över vad jag skulle köpa denna sommar. Till en början skulle det vara en Wii, fast när jag lärde mig lite mer om den och ställde lite frågor till en kompis som har en Wii, insåg jag att med mitt handikapp skulle det vara ytterst svårt att spela en stor del spel som intresserar mig. Därför bestämde jag mig att jag skulle hålla mig till det som jag kan, vilket är Xbox. Dock har jag testat en Xbox 360 kontroller på PC och utan de två luckorna på baksidan, som förr användes till headset, så blev det lite svårare för mig att spela eftersom jag utnyttjade de luckorna för att stoppa in en finger som alltid är i vägen. Jag vet att det låter mysko, fast sån är livet med handikapp :P.

    Med all den bakgrund ställer jag nu min första fråga :P. Finns det en Xbox 360 kontroll som är modellerat som den gamla (med luckorna)? Eller finns det kontroller för gamla Xbox som är anpassade till 360?

    Jag har en gammal Xbox som är moddad och chippad. Det gjorde en kompis åt mig, så jag förstår mig tyvärr inte på mig nåt som har med moddning att göra :P. Jag gillar bara att spela och strunta i de tekniska sakerna :P. Visserligen kan jag lite, som om regioner och sånt, fast inte mycket mer än så. Jag har dock läst lite om ämnet här på PSXCare, men några frågor återstår. Vad jag har förstått så kan man antingen modda 360 så att den spelar gamla spel eller så att man kan använda Xbox Live, men inte både och. Har jag förstått det rätt? Sen undrar jag också om man istället för Live kan använda sig av Kai, för det gjorde jag med min gamla Xbox då jag inte hade Live på den heller.

    Dessutom vill jag veta om man kan använda andra hårddiskar till 360. Som sagt har jag en gammal moddad xbox, i den har jag lagt en 160GB hårddisk där jag tankade spel och filmer. Kan man fortfarande använda den på en 360, så att jag kan köpa en 360 basenhet (typ som http://www.*********.com/prod.php?id=80658 vilket är billigare) och lägga in min egna gamla hårddisk?

    Om de inte går kan jag antingen köpa en sån här:
    http://www.*********.com/prod.php?id=79176 och modda den hoss PSXCare för 500 eller 1000kr (beroende på läsaren vad jag har förstått).
    eller en sån här
    http://www.*********.com/prod.php?id=77068 och modda för 500.

    Jag la dessutom märke till att 360 använder sig mycket utav USB-uttag. Jag har en 120GB externt minne till min dator. Skulle jag kunna använda det till 360? Typ för att lira spel från den? (ISO filer?)

    Slutligen måste jag veta om Emulatorer till 360 finns än? :P Jag ÄÄÄÄÄlskade att lira emulatorer och gaaamla spel på min Xbox (N64, PSX, NES, SNES, GBA ). Kan man göra det med 360?? ^^

    P.S. länkar är tydligen otillåtna :P
    Last edited by Razorblade; 2008-06-12 at 17:36.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ja, du kan ta en vanlig hdd, dock måste den vara av ett speciellt märke och du måste göra iordning den med ett visst program. det är alltså inte bara att ta en valfri hdd. allt står i faq. http://forum.psxcare.com/support/sho...03&postcount=3

    Kan jag byta ut hårddisken till en egen?
    Nja, inte vilken 2,5" hdd som helst... men med "TheSpe******t's HDDHackr v0.90" kan du stoppa i en Western Digital Scorpio BEVS-LAT disk på upp till 120Gb. Det enda du behöver få tag i då är hårddiskens signaturfil som berättar att disken är en "original XBox 360 HDD". Signaturfilen är inte unik för din maskin, så du kan använda en signaturfil du plockar från nätet eller som du dumpar från din gamla HDD (sektorerna 16-22).
    Signaturfilen ska heta hddss.bin
    » Ladda hem HDDHackr här
    uppdaterad HDDHackr finner du här:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601813

    (v0.91) Added support for the WD BEVS-RST HDD series. This means that the hddhackr will now work with all WD-BEVS models currently available.
    för det andra kan du inte lägga in spel på hårddisken och spela dom från den som man kan på xbox. på 360 MÅSTE du bränna dem på DL DVD+R skivor (Dual Layer DVD+R). alltså inga spel på hårddisk eller usbminnen. du kan däremot ladda ner demon och saker från live som sparas på din hårddisk etc. däremot inte ladda hem spel och lägga in dem själv. 360'n är långt ifrån vad som går på xboxen, du kan i princip bara spela 360 spel, xbox spel och se film med den, inga emulatorer och sådant.

    frågor ang. handkontroller får någon annan svara på det har jag ingen aning om...
    Last edited by int21; 2008-06-12 at 18:10.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Alltså måste jag ta reda på exakt vilken hårddisk jag har i min gamla Xbox. Det ska jag göra så fort som möjligt.

    Kan PSXCare fixa allt det här åt mig föresten? Som sagt har jag lite svårt att förstå mig på en hel av detta. Teknik är tyvärr inte min grej :P.

    Ok så man kan inte spela direkt från hårddisken, men måste dem brännas just på DVDR? Får det inte vara DVD-RW? så att jag kan återanvända mina skivor?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Razorblade Visa Inlägg
    Alltså måste jag ta reda på exakt vilken hårddisk jag har i min gamla Xbox. Det ska jag göra så fort som möjligt.

    Kan PSXCare fixa allt det här åt mig föresten? Som sagt har jag lite svårt att förstå mig på en hel av detta. Teknik är tyvärr inte min grej :P.

    Ok så man kan inte spela direkt från hårddisken, men måste dem brännas just på DVDR? Får det inte vara DVD-RW? så att jag kan återanvända mina skivor?
    hårddisken i din xbox kommer inte fungera! nej, du måste bränna på DVD+R DL skivor, du kan inte ta vilka som helst eftersom du måste ange layerbreak på skivan och det kan man bara göra med + skivor, det måste även vara DL.

    vill du spela på live med din 360 ska du "flasha" din 360 med ixtreme 1.4, det kan psxcare göra åt dig. det är det säkraste alternativet som finns för att spela på live med "backuper" med minsta risken att bli bannad.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Men om jag kan använda Kai så är det inte så viktigt för mig att ha Live. Så frågan är då, kan man lira på Kai med en moddad xbox 360?

    Hur vet du att min hårddiskt inte fungerar? jag har inte ens sagt vilken det är...
    Om jag ändå inte kan lira spel direkt från en hårddisk och vill använda Kai istället för Live så behöver jag då egentligen inte ens ha någon hårddisk och kan köra direkt från skivan, eller? Då ä det ju enklare att köpa en Xbox 360 basenhet utan HDD vilket är mycket billigare.

    Men hur var det med Emulatorer förresten? För om emulatorer fungerar så är det ju trots allt bra med HDD eftersom emulatorn måste lagras någonstans, och kanske ISO?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Razorblade Visa Inlägg
    Men om jag kan använda Kai så är det inte så viktigt för mig att ha Live. Så frågan är då, kan man lira på Kai med en moddad xbox 360?

    Hur vet du att min hårddiskt inte fungerar? jag har inte ens sagt vilken det är...
    Om jag ändå inte kan lira spel direkt från en hårddisk och vill använda Kai istället för Live så behöver jag då egentligen inte ens ha någon hårddisk och kan köra direkt från skivan, eller? Då ä det ju enklare att köpa en Xbox 360 basenhet utan HDD vilket är mycket billigare.

    Men hur var det med Emulatorer förresten? För om emulatorer fungerar så är det ju trots allt bra med HDD eftersom emulatorn måste lagras någonstans, och kanske ISO?
    men ja skrev och länkade till vilken hårddisk du måste ha. Western Digital SATA BEVS HDD eller Western Digital WD BEVS-RST och jag tror inte du har en sån hårddisk i din xbox. nej, inga emulatorer, ftp, lägga in spel/iso på hårddisk och spela. om du vill ha hårddisk eller inte är upp till dig... fördelen är att du kan ha massa savegames, ladda hem demos och att spelen kan cacha på den så man ev. förhindrar lagg, laddningtider osv. vill du spela xbox spel MÅSTE du ha en hårddisk eftersom de kräver att det finns en, det gör inte 360 spel.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kai http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=156900

    sök efter "kai" i "360 - allmänt" forumet (avancerad sökning)

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    men ja skrev och länkade till vilken hårddisk du måste ha. Western Digital SATA BEVS HDD eller Western Digital WD BEVS-RST och jag tror inte du har en sån hårddisk i din xbox. nej, inga emulatorer, ftp, lägga in spel/iso på hårddisk och spela. om du vill ha hårddisk eller inte är upp till dig... fördelen är att du kan ha massa savegames, ladda hem demos och att spelen kan cacha på den så man ev. förhindrar lagg, laddningtider osv. vill du spela xbox spel MÅSTE du ha en hårddisk eftersom de kräver att det finns en, det gör inte 360 spel.
    Förlåt, jag såg inte länken.

    Där fick jag ett väldigt fint och detaljerat svar, Tack så mycket . Så om jag vill lira gamla 360 spel och Xbox spel, och tanka hem uppdateringar, demos, osv Så bör jag skaffa en Xbox 360 med en HDD, fast hur står måste den vara. Om jag ska spela gamla Xbox spel lagras dem alltså på HDDn för att spelas? Vilket innebär att på en 20gb hdd får man plats med ca 4-5 Xbox spel eller? Det borde väll räcka för mig. Och tydligen så finns det sätt att spela online utan Live, så det vekar vara det rätt köpet för mig. Tack!

    Ska köpa: Xbox 360 med 20GB HDD. Skicka in det till de fina och trevliga arbetarna hos PSXCare och njuta av en massa spelande ^^

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Razorblade Visa Inlägg
    Förlåt, jag såg inte länken.

    Där fick jag ett väldigt fint och detaljerat svar, Tack så mycket . Så om jag vill lira gamla 360 spel och Xbox spel, och tanka hem uppdateringar, demos, osv Så bör jag skaffa en Xbox 360 med en HDD, fast hur står måste den vara. Om jag ska spela gamla Xbox spel lagras dem alltså på HDDn för att spelas? Vilket innebär att på en 20gb hdd får man plats med ca 4-5 Xbox spel eller? Det borde väll räcka för mig. Och tydligen så finns det sätt att spela online utan Live, så det vekar vara det rätt köpet för mig. Tack!

    Ska köpa: Xbox 360 med 20GB HDD. Skicka in det till de fina och trevliga arbetarna hos PSXCare och njuta av en massa spelande ^^
    japp, du verkat fattat poängen. jag har 20GB HDD och det räcker fint till mig, har bara savegames på den, något demo osv. tänk på att det blir bara 13-14GB kvar av en 20GB HDD för boxen behöver 7GB själv. men 13-14GB räcker bra det med, nästa steg är en 120GB HDD issåfall.

Liknande diskussioner

  1. H2O läser ej CD, bara DVD
    By Bauer72 in forum H2O Chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 18:19
  2. läsaren spiner som bara den
    By custom in forum Xeno PS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 18:46
  3. Tack PSXCare!
    By Hallon in forum Ris & Ros
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 17:23
  4. Allt bara dog...
    By Sanitation in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 23:38
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •