Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Spela spel som kommit ut i USA = ban ?

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    0

Exclamation Spela spel som kommit ut i USA = ban ?

Det är så att jag lirat the bourne conspiracy som inte kommit ut i sverige än.

riskerar jag att bli bannad från live ifall jag börjar lira online nu ?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Coconut Visa Inlägg
    Det är så att jag lirat the bourne conspiracy som inte kommit ut i sverige än.

riskerar jag att bli bannad från live ifall jag börjar lira online nu ?
    nej. eftersom spelet är regionsfritt så kan du importera det från usa eller andra länder och spela här utan risk för ban. man ska dock tänka sig för att spela spel som inte är släppta någonstans.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej. eftersom spelet är regionsfritt så kan du importera det från usa eller andra länder och spela här utan risk för ban. man ska dock tänka sig för att spela spel som inte är släppta någonstans.
    Konstigt att alla som blev bannade sist "Halo 3 Recensions exet som släpptes i USA o ingen annan stand som läckte ut till europa o många började spela samt även de utan moddade maskiner med orginalspel som de fick ut av vänner i spelbutiker innan release" blev utkastade

Man vet aldrig så noga med MS.
    Har de sura dagen veckan så ryker alla konton som kopplat upp mot live innan spelen släppts då de kan få för sig att även orginalspel som snedimporterats kan vara fut.

En säker regel är att inte köra spel som inte haft release i Europa eller det land man bor i
    Antingen det eller köpa en ny obannad burk om man råkar bli utkastad.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Konstigt att alla som blev bannade sist "Halo 3 Recensions exet som släpptes i USA o ingen annan stand som läckte ut till europa o många började spela samt även de utan moddade maskiner med orginalspel som de fick ut av vänner i spelbutiker innan release" blev utkastade

Man vet aldrig så noga med MS.
    Har de sura dagen veckan så ryker alla konton som kopplat upp mot live innan spelen släppts då de kan få för sig att även orginalspel som snedimporterats kan vara fut.

En säker regel är att inte köra spel som inte haft release i Europa eller det land man bor i
    Antingen det eller köpa en ny obannad burk om man råkar bli utkastad.
    det är sant, men nu var detta ett recensions ex med. hade det varit officiellt släppt hade det varit en annan femma. sitter man här med en ntsc konsol och lirar rockband månader innan release i sverige fast äger ett importerat orginal så ska det inte vara ett problem. skulle man bli bannad och innehar ett orginal och kan bevisa det för ms med kvitto lr liknande tror jag bannen hävs rätt lätt med. tror dock att risken är liten med import ban. halo 3 var dessutom ett rätt stort hype spel, klart de håller koll.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är sant, men nu var detta ett recensions ex med. hade det varit officiellt släppt hade det varit en annan femma. sitter man här med en ntsc konsol och lirar rockband månader innan release i sverige fast äger ett importerat orginal så ska det inte vara ett problem. skulle man bli bannad och innehar ett orginal och kan bevisa det för ms med kvitto lr liknande tror jag bannen hävs rätt lätt med. tror dock att risken är liten med import ban. halo 3 var dessutom ett rätt stort hype spel, klart de håller koll.
    Jo jag vet att MS fick släppa banningen på de som "råkade" få ut ett orginal i förtid alla andra fick lixom skylla sig själva
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 23:19
  2. är spel "fixade" i dvdmulleter lika säkra som ny-rippade?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 00:00
  3. Spel som hänger sig.
    By Ikko in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:11
  4. Spel som hänger sig.
    By Ikko in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:10
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33

Bookmarks