Som titeln antyder har jag fem problem.
1. Hur får man full screen i NesterJ (NES-emulatorn)?
EDIT: Löste det, man trycker höger på analoga spaken så kommer man till en konfig.-meny
2. Hur får jag upp hastigheten i snes9xTYL 0.42?
Jag har testat att sänka ljudkvalitén, ökat CPU klockcyklerna till 333 MHz och ändrat till 1.5 kernel (emulering?)
EDIT: Hastigheten verkar vara OK, för de spel som jag faktiskt spelar förutsatt att jag skruvar upp CPU:n till 333 MHz. En del spel laggar dock fortfarande. Jag antar att den här punkten är löst.
3. Min EBOOT.pbt av Chrono Trigger (alltså PSX-versionen) vägrar starta. Jag får bara meddelandet: "The game couldn't be started."
Jag har provat att ändra till 1.5 kernel och pillat med olika UMD-emuleringar (M33, isofs, etc.)
EDIT: Skit samma, kör SNES-versionen istället...
4. Var lägger jag scummvm-katalogen för att jag ska kunna se den från PSP:n?
Jag har provat med att lägga den under GAME, men det räcker tydligen inte. Kan det ha att göra med att jag använder en 8Gb PRO Duo?
EDIT: Provade igen efter att jag formaterat om minneskortet tidigare och nu fungerar det utan problem. Så kan jag lira mina gamla äventyrsspel (Monkey Island m.fl.) från bl.a. Lucasarts igen :-)
5. Min minneskort (8 Gb PRO Duo) verkar ha blivit skrivskyddat, jag kan inte ta bort filer från det via datorn längre. Vad kan det bero på?
EDIT: Löste det genom att formatera om minneskortet.
Bookmarks