Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med PRO Duo, NesterJ, scummvm, snes9x och Chrono Trigger

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    Problem med PRO Duo, NesterJ, scummvm, snes9x och Chrono Trigger

    Som titeln antyder har jag fem problem.

    1. Hur får man full screen i NesterJ (NES-emulatorn)?
    EDIT: Löste det, man trycker höger på analoga spaken så kommer man till en konfig.-meny

    2. Hur får jag upp hastigheten i snes9xTYL 0.42?
    Jag har testat att sänka ljudkvalitén, ökat CPU klockcyklerna till 333 MHz och ändrat till 1.5 kernel (emulering?)
    EDIT: Hastigheten verkar vara OK, för de spel som jag faktiskt spelar förutsatt att jag skruvar upp CPU:n till 333 MHz. En del spel laggar dock fortfarande. Jag antar att den här punkten är löst.

    3. Min EBOOT.pbt av Chrono Trigger (alltså PSX-versionen) vägrar starta. Jag får bara meddelandet: "The game couldn't be started."
    Jag har provat att ändra till 1.5 kernel och pillat med olika UMD-emuleringar (M33, isofs, etc.)
    EDIT: Skit samma, kör SNES-versionen istället...

    4. Var lägger jag scummvm-katalogen för att jag ska kunna se den från PSP:n?
    Jag har provat med att lägga den under GAME, men det räcker tydligen inte. Kan det ha att göra med att jag använder en 8Gb PRO Duo?
    EDIT: Provade igen efter att jag formaterat om minneskortet tidigare och nu fungerar det utan problem. Så kan jag lira mina gamla äventyrsspel (Monkey Island m.fl.) från bl.a. Lucasarts igen :-)

    5. Min minneskort (8 Gb PRO Duo) verkar ha blivit skrivskyddat, jag kan inte ta bort filer från det via datorn längre. Vad kan det bero på?
    EDIT: Löste det genom att formatera om minneskortet.
    Last edited by MdaG; 2008-06-17 at 23:29. Anledning: Löst problem och fått fler...
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Enda jag kan svara på är femman:
    MS Pro Duo har inget skrivskydd som t.ex. SD-kort har så den enda jag kan tänka mig är permissions i linux, testa att göra en "sudo rm /minneskortet/filen.fil" eller "sudo chmod 777 /minneskortet/ -R" för att göra alla filer på minneskortet tillgängliga till alla.

    Hoppas att det löser sig.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Enda jag kan svara på är femman:
    MS Pro Duo har inget skrivskydd som t.ex. SD-kort har så den enda jag kan tänka mig är permissions i linux, testa att göra en "sudo rm /minneskortet/filen.fil" eller "sudo chmod 777 /minneskortet/ -R" för att göra alla filer på minneskortet tillgängliga till alla.

    Hoppas att det löser sig.
    Tack, men en ls -l visade att jag hade rättigheter. Det jag gjorde vara att jag tog en backup på GAME och SAVES. Sen formaterade jag om minneskortet och förde över grejorna igen. Jag tror att något hände när jag nedgraderade från 3.90 M33-3 till 3.71 M33-4.
    Last edited by MdaG; 2008-06-14 at 14:18.
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

Liknande diskussioner

  1. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  2. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •