Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Läsaren i xboxen börja läsa dåligt?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Question Läsaren i xboxen börja läsa dåligt?

    Hej har haft mitt xbox sedan september förra året, det är premium utan HDMI och har iXtreme flashing och det är en Samsung läsare i den. Sedan några veckor tillbaka så har läsaren börjat läsa segt eller så har det blivit "Unplayable disc". Ibland har det startat men då startar spelen som dvd film eller så kommer det upp att skivan är skitig. Jag har testat många spel och det blir så på nästan alla, kanske någon enstaka som startar. Idag testade jag att blåsa av det och det blev lite bättre.

    Men bör ja skicka in för kontroll och eventuell reparation?

    Kan ja göra något själv utan att öppna boxen?

    PS. Har inte allt för mycket pengar, så kom med så billiga förslåg som möjligt

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    Hej har haft mitt xbox sedan september förra året, det är premium utan HDMI och har iXtreme flashing och det är en Samsung läsare i den. Sedan några veckor tillbaka så har läsaren börjat läsa segt eller så har det blivit "Unplayable disc". Ibland har det startat men då startar spelen som dvd film eller så kommer det upp att skivan är skitig. Jag har testat många spel och det blir så på nästan alla, kanske någon enstaka som startar. Idag testade jag att blåsa av det och det blev lite bättre.

    Men bör ja skicka in för kontroll och eventuell reparation?

    Kan ja göra något själv utan att öppna boxen?

    PS. Har inte allt för mycket pengar, så kom med så billiga förslåg som möjligt
    blir det likadant på orginal (spel/dvd)? vad använder du för dvd-märke till dina backuper? blir det samma resultat för olika märken som du bränt på?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    blir det likadant på orginal (spel/dvd)? vad använder du för dvd-märke till dina backuper? blir det samma resultat för olika märken som du bränt på?
    har inga orginal :P jag använder mig av Omega DVD+R DL och Traxdata DVD+R DL, och ja det blir samma resultat på båda märkena

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    har inga orginal :P jag använder mig av Omega DVD+R DL och Traxdata DVD+R DL, och ja det blir samma resultat på båda märkena
    ut och leta, prova original och se om det är likadant, prova också backuper brända på verbatim skivor. återkom med resultat.

    jag tror det är dina skivor som är problemet, vild gissning, men de märkena du använder tilltalar mig inte.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    kom på att jag hade GH2 orginal så jag stoppade i det å det funkade perfekt, men alla brända spel får ja upp att skiva nt kan läsas :/ Traxdata skivorna har alltid fungerat perfekt aldrig ngt freeze eller unplayable disc, kan det vara så att det är flashingen som det är fel på? Ska köpa en Verbatim skiva så snart som möjligt å testa den, men tills dess kan ja förmodligen inte spela ett ända bränt spel jag har

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    kom på att jag hade GH2 orginal så jag stoppade i det å det funkade perfekt, men alla brända spel får ja upp att skiva nt kan läsas :/ Traxdata skivorna har alltid fungerat perfekt aldrig ngt freeze eller unplayable disc, kan det vara så att det är flashingen som det är fel på? Ska köpa en Verbatim skiva så snart som möjligt å testa den, men tills dess kan ja förmodligen inte spela ett ända bränt spel jag har
    nej, det är inte flashningen, det är dina skivor. jag kommer aldrig rekommendera annat än verbatim till xbox 360, hur mycket andra än påstår vad bra traxdata är. din dvd är så ny att den ska inte slitas ut snabbt heller så det är inte fråga om utslitning under lång tid. prova verbatim och återkom. jag är nästan 100% på att du kommer bli nöjd. man får vad man betalar för som de säger.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    men vf sluta alla mina brända spel att fungerka helt plötsligt? :/

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    men vf sluta alla mina brända spel att fungerka helt plötsligt? :/
    lasern tycker inte om kassa skivor längre? den kalibrerar så gott de går, tillslut får den nog.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    men menar du att ja ska bränna om alla brända spel jag har? det e ju jävligt billigt ? :P

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    men menar du att ja ska bränna om alla brända spel jag har? det e ju jävligt billigt ? :P
    Billigare än att köpa/använda dina orginalskivor eller hur

    Jag brukar säga att olika lasrar fungerar lite som vi killar då vi raggar på krogen.
    Endel killar funkar vad som helst för men ju äldre man blir desto kräsnare

    Verbatim är lite rolls royce då det gäller skivor o skivor vars bolag även gör kasettband eller VHS band är inget att hurra för:
    Traxdata, Maxell, Basf, TDK....

    Verbatim brukar funka i 98% av alla maskiner även om lasern börjar bli lite gammal, därav fungerade dina skivor bra i början men nu med åren börjar den fokusera sämre.

    Så antingen bränner du på vettiga skivor o slutar fjanta med billigare skivor eller så köper du en ny laser/dvdläsare och spoofar eller bättre upp en ny krysslåda
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    om ja köper verbatim skivor och ska börja bränna, kan ja då göra backup på alla mina brända spel eller måste ja tanka ner dem på nytt ?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    om ja köper verbatim skivor och ska börja bränna, kan ja då göra backup på alla mina brända spel eller måste ja tanka ner dem på nytt ?
    du kan klona dina backuper utan problem med clonecd.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=149204

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan klona dina backuper utan problem med clonecd.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=149204
    Tror inte det gäller 360 spel utan gammelboxspel
    Har inte testat själv så jag skall inte säga mer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    om ja köper verbatim skivor och ska börja bränna, kan ja då göra backup på alla mina brända spel eller måste ja tanka ner dem på nytt ?
    Klart du har kvar .dvd + .iso filerna kvar på dina orginalspel
    annars är det bara dumpa orginalen igen o bränna på
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tror inte det gäller 360 spel utan gammelboxspel
    Har inte testat själv så jag skall inte säga mer
    finner det ganska kul att trådskaparen redan frågat detta och tom vet att det fungerar.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=179131

    annars håller jag med om ditt förra inlägg. det går förövrigt att dumpa backuper lika fint som orginal via detta sätt tex. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26137
    Last edited by int21; 2008-06-16 at 11:21.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:15
  2. Xboxen vägrar bli flashad!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:03
  3. Kan ej läsa skivor
    By danmik in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  4. 7" LCD inbyggd i Xboxen
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 20:43
  5. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •