Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Andra boxen med RROD, vad göra?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Andra boxen med RROD, vad göra?

    Har precis fått RROD på min andra box. Eller ja, det har precis börjat med att den hänger sig och får grafikfelen, dvs konstiga mönster på skärmen. Så det är inte långt borta från en RROD antar jag.
    Nu är det såhär att jag undrar lite angående er reparation där ni löder om GPUn och CPUn.
    Har det varit framgångsrikt?
    Hur lång tid brukar det ta från att man skickar boxen, till att man får tillbaks den från er?

    Det står mellan detta eller att köpa en Arcade. Men känner inte att jag har lust att slänga ut 1500-2000 just nu.
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av xasthur Visa Inlägg
    Har precis fått RROD på min andra box. Eller ja, det har precis börjat med att den hänger sig och får grafikfelen, dvs konstiga mönster på skärmen. Så det är inte långt borta från en RROD antar jag.
    Nu är det såhär att jag undrar lite angående er reparation där ni löder om GPUn och CPUn.
    Har det varit framgångsrikt?
    Hur lång tid brukar det ta från att man skickar boxen, till att man får tillbaks den från er?

    Det står mellan detta eller att köpa en Arcade. Men känner inte att jag har lust att slänga ut 1500-2000 just nu.
    Tacksam för svar!
    På tjugo (20) boxar brukar arton (18) leva efter ett rödringsfenomen.
    Har du möjlighet att återställa din box och skicka in den till MS är det ett alternativ och tycker man inte om MS kan man lämna in den till oss så kan vi försöka trolla den för 700 kr och beroende på hur många boxar det är som står på tur att servas så nånstans mellan 2-4 veckor för service.
    normalt 1-2 veckor men nu under sommaren trillar många 360 enheter av pinn som kanariefåglar i en gasgruva med gasläcka
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    På tjugo (20) boxar brukar arton (18) leva efter ett rödringsfenomen.
    Har du möjlighet att återställa din box och skicka in den till MS är det ett alternativ och tycker man inte om MS kan man lämna in den till oss så kan vi försöka trolla den för 700 kr och beroende på hur många boxar det är som står på tur att servas så nånstans mellan 2-4 veckor för service.
    normalt 1-2 veckor men nu under sommaren trillar många 360 enheter av pinn som kanariefåglar i en gasgruva med gasläcka
    Okej. Det med MS kan bli lite svårt skulle jag gissa, då jag lyckats slarva bort originalFW.
    Är er lösning permanent skulle du säga då? Alla andra lösningar som finns verkar mest vara temporära.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av xasthur Visa Inlägg
    Okej. Det med MS kan bli lite svårt skulle jag gissa, då jag lyckats slarva bort originalFW.
    Är er lösning permanent skulle du säga då? Alla andra lösningar som finns verkar mest vara temporära.
    Vi har ibland kunnat trolla till boxar folk fulflashat eller tappat bort nycklar till om folk inte flashat dem hos oss.

    Ibland lyckas vi bygga nya nycklar ibland inte

    I ditt fall kan nog vår trolleri mot RROD vara aktuell, den för 700 kr.
    Vi har även ett RROD kit bestående av kylkuddar man kan testa men det är inte den vi använder oss av själva då vi lagar boxar åt kunder.
    Vi ser till att moderkortet plockas ut o läggs i en avancerad maskin som löder på processorerna och efter det appliceras det bättre kylfästen och med lite tur lever boxarna ett tag till.

    Bättre lösning än den Ms gör som involverar Epoxylim och omöjliggör en andra reparation.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Läshastighet, vad kör ni med?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 09:54
  2. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  3. Hel raderad flash0! Vad göra?
    By Jacon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 20:05
  4. Hjälp med boxen!
    By lorkan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 08:16
  5. Problem med Duo x2
    By RwP in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •