Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Formatera HDD på Xbox 360

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17

Formatera HDD på Xbox 360

Tjenare!

Jag undrar hur det blir när man har formaterat sin Xbox 360-HDD. Jag förstår ju att alla sparade spel och sånt försvinner, men försvinner även spelen registreras när man spelar spelen för första gången?

T ex, det står ju så här på Dashborden.

Games: 13
    Gamerscore: 2015

Kommer även de att försvinna? Tänkte nämligen efter formateringen våga mig på att börja spela lite Xbox Live. Köpte boxen för ungefär 2,5 månader sen, men har inte vågat mig på det än Anledningen till att jag vill formatera den är att jag har spelat spel som inte släppts i affärerna tidigare. Tacksam för svar!

EDIT: Förlorar man flashen då också?

/The Joker
    Last edited by The Joker; 2008-06-15 at 20:08.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    det spelar ingen roll om du formaterar, boxen har redan loggat det ändå.
    Och nej, din flashning försvinner inte! Och det som står på dashboarden är det som står på din profil. Är det registrerat på live kan du hämta det igen men om du bara har gjort ett offline-konto så kommer även det att försvinna!

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Okej, så det är risk att jag blir bannad då? Jag har bara skapat ett konto på själva boxen, men inte via Live. Aldrig gått online med den. Så det spelar ingen roll om jag formaterar då med andra ord? De kan se vilka spel jag spelat respektive datum i alla fall?

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Ja, iallafall utav vad jag läst på detta forum

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Okej, så det är risk att jag blir bannad då? Jag har bara skapat ett konto på själva boxen, men inte via Live. Aldrig gått online med den. Så det spelar ingen roll om jag formaterar då med andra ord? De kan se vilka spel jag spelat respektive datum i alla fall?
    har du inte varit på live och spelat så spelar det ju ingen roll. xboxen lagrar inte datum, för den tappar datum så fort du drar ut strömsladden. alla mina spel och saves har typ 2006 som datum eller något för jag bryr mig inte om rätt tid. det är liveservern som håller koll på datum och ser om du kopplar upp dig före release, inte din box. oroa dig inte, formatering är onödigt.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Okej, tackar så mycket för svaren Då kanske jag vågar mig ut i alla fall. Har du själv int21 kört via Live nånting, antingen med backup eller original och provat? Ska man ta det säkra före det osäkra och köra med ett originalspel det man vill spela via Live?

De kan alltså inte se vad jag tidigare har kört på min Xbox, om de t ex skiljer sig från originalet när jag har kört en backup. Det är bara det spelet jag går online med som de kontrollerar?
    Last edited by The Joker; 2008-06-16 at 10:21.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Du kan inte unbanna en konsoll genom att formatera hårddisk eller återställa
    Du formaterar bara disken "dess innehåll".
    viss info sparas och går inte att ta bort från maskinerna dessvärre.

Så så länge inte maskinen är bannad är det bara tuta o kör, är den bannad är det bara tuta o köra men glömma live + onlineuppdateringar som x-vid codecs etc.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du kan inte unbanna en konsoll genom att formatera hårddisk eller återställa
    Du formaterar bara disken "dess innehåll".
    viss info sparas och går inte att ta bort från maskinerna dessvärre.

Så så länge inte maskinen är bannad är det bara tuta o kör, är den bannad är det bara tuta o köra men glömma live + onlineuppdateringar som x-vid codecs etc.
    Jo, det har jag förstått Men när man går online med t ex ett originalspel, kontrollerar Microsoft även spel jag har spelat innan på min Xbox då jag INTE varit uppkopplad, i min offlineprofil? Jag menar, kan de se att man t ex har spelat ett bränt spel tidigare, eller är det bara just det spelet man går online med, som de kontrollerar så att det står rätt till?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jo, det har jag förstått Men när man går online med t ex ett originalspel, kontrollerar Microsoft även spel jag har spelat innan på min Xbox då jag INTE varit uppkopplad, i min offlineprofil? Jag menar, kan de se att man t ex har spelat ett bränt spel tidigare, eller är det bara just det spelet man går online med, som de kontrollerar så att det står rätt till?
    inget vet men ant. så loggas spel man spelar offline/online på ett chip på moderkortet, du kan alltså inte formatera bort detta. skulle du spela felaktig backup offline så är teorin att detta raporteras när du går online. eftersom risken är minimal att ixtreme skulle ens starta ett spel som är felaktig så är risken att bli bannad lika liten (ixtreme ska inte starta sådana spel, oroa dig inte). det verkar som ms inte kan skilja kopiorna från orginal med nyare ixtreme, så spela du kopior eller orginal hur mkt du vill online. snacket med offline läget är ett gammalt fenomen när xtreme fanns, du ska dock hålla dig offline med spel som inte än släppts, annars är det bara att spela på.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Tack så mycket int21, du verkar vara en kille som har koll på vad du snackar om, detta är ett väldigt hjälpsamt forum! Har satt i nätverkskabeln nu, skapat en Xbox Live-profil och håller på att ladda hem Battlefield: Bad Company-demot. Hoppas det går bra... Men det är bara under själva spelandet man kan bli bannad eller, när man kör med skiva? Inte när man laddar ner demos och sånt? (Min sista fråga, förhoppningsvis )

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tack så mycket int21, du verkar vara en kille som har koll på vad du snackar om, detta är ett väldigt hjälpsamt forum! Har satt i nätverkskabeln nu, skapat en Xbox Live-profil och håller på att ladda hem Battlefield: Bad Company-demot. Hoppas det går bra... Men det är bara under själva spelandet man kan bli bannad eller, när man kör med skiva? Inte när man laddar ner demos och sånt? (Min sista fråga, förhoppningsvis )
    vem vet?! ms verkar inte banna direkt. de har sk. "delay" på ban's. detta för att ant. försvåra vad de kontrollerar. så har du blivit upptäckt, tex av "gammal" xtreme firmware med "dåliga" backuper och ms registrerat detta så kan du bli bannad 6 månader senare när du enbart är på live och pysslar med annat så att säga.

men oroa dig inte för ban om du kör nyare ixtreme och backuper som xdvdmulleter tycker är ok.

*tillägg*
    man kan inte ha koll på allt.. men med ett intresse och google så kommer man långt.
    Last edited by int21; 2008-06-16 at 16:04.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vem vet?! ms verkar inte banna direkt. de har sk. "delay" på ban's. detta för att ant. försvåra vad de kontrollerar. så har du blivit upptäckt, tex av "gammal" xtreme firmware med "dåliga" backuper och ms registrerat detta så kan du bli bannad 6 månader senare när du enbart är på live och pysslar med annat så att säga.

men oroa dig inte för ban om du kör nyare ixtreme och backuper som xdvdmulleter tycker är ok.

*tillägg*
    man kan inte ha koll på allt.. men med ett intresse och google så kommer man långt.
    Okej, tackar Körde på en timma med Bad Company och det funkar ju bra hittills i alla fall Det var rätt skojigt!

Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Respekt
    19
    du kommer nog kunna spela på ett bra tag till! Så räkna inte med ban innom de närmaste tiden(om du bara kört med ixtreme)
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    du kommer nog kunna spela på ett bra tag till! Så räkna inte med ban innom de närmaste tiden(om du bara kört med ixtreme)
    Okej, får hoppas på det. Boxen är bara snart ca tre månader gammal. Har du kört via Live nånting då cobo?

Liknande diskussioner

1. XBOX 360 Nätaggregat Väsnas!
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 11:19
  2. Öppnade xbox 360
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:28
  3. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 09:16
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24