Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: RROD - Felkod 0001

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    RROD - Felkod 0001

    Hej! har en xbox hemma som jag får felmeddelande 0001 på att nätdelen är problem, dock så är det inte det då den fungerar perfekt i en annan xbox.
    Problemet är att stoppar jag i nätdelen så kan jag starta boxen och sen så ger den mig RROD och felkod 0001 om jag sedan stänger av den och försöker sätta på den igen så fungerar det inte. Inte ett enda livstecken från boxen. Dock om jag drar ur strömmen och väntar ca 15min och sätter i den igen så startar den och ger sedan 0001. Vad kan vara fel? (har testat med en annan nätdel också)
    //MVH
    Patrik

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PatrikL Visa Inlägg
    Hej! har en xbox hemma som jag får felmeddelande 0001 på att nätdelen är problem, dock så är det inte det då den fungerar perfekt i en annan xbox.
    Problemet är att stoppar jag i nätdelen så kan jag starta boxen och sen så ger den mig RROD och felkod 0001 om jag sedan stänger av den och försöker sätta på den igen så fungerar det inte. Inte ett enda livstecken från boxen. Dock om jag drar ur strömmen och väntar ca 15min och sätter i den igen så startar den och ger sedan 0001. Vad kan vara fel? (har testat med en annan nätdel också)
    //MVH
    Patrik
    Om nätdelen fungerar i en annan box borde det då logiskt vara boxen det är fel på inte nätdelen Fungerar inte nätdelen på en annan box är det nätdelen.

    Lite logik där

    Om din box med en fungerande nätdel ger felkod kan det bero på många saker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    No shit sherlock! måste ha förklarat dåligt men givetvis så förstod jag den logiken!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har inte råkat byta nätdel med någon?

    Nya nätdelen orkar bara driva 175W boxarna, gamla nätdelen ger väl 220W eller nåt åt det hållet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har inte råkat byta nätdel med någon?

    Nya nätdelen orkar bara driva 175W boxarna, gamla nätdelen ger väl 220W eller nåt åt det hållet.
    Nope den är tagen från en gammal xbox den med tyvärr.

    GAH! glömde skriva i första inlägget att jag fixat den från RROD (med x-clamp replacement) när jag körde den då fungera den klockrent.
    Min tanke är att den jordar fel någonstans, men jag vet inte säkert.
    Last edited by PatrikL; 2008-06-18 at 15:23.

Liknande diskussioner

  1. Utvärdering: Xecuter RROD Kit (kod: 0102)
    By Noneed in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 111
    Senaste inlägg: 2015-01-12, 17:56
  2. Andra boxen med RROD, vad göra?
    By xasthur in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:48
  3. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09
  4. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:01
  5. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •