Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vågar jag uppdatera från skiva?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18

    Vågar jag uppdatera från skiva?

    Hej allihop!

    Jag har ett Wii som är chippat med Wiikey. Jag har uppdaterat wiikeychippet till senaste versionen och likadant är det med mitt Wii, jag har gjort alla uppdateringar jag kan göra och har nu version 3.3E.

    Jag har kört en massa spel nu några dagar och inte haft några problem, men nu när jag ska köra Mario_Kart_PAL_WII-MOMENT vill mitt Wii göra en uppdatering innan spelet ska dra igång. Känns inte rätt att trycka OK. Någon som vet vad som kan hända? Vad vill den uppdatera för något? Har ju senaste uppdateringarna! Vill inte ha dubbletter av kanaler eller ännu värre, att konsolen brickas.

    Hittade en textrad i en annan tråd om vad den vill göra för uppdatering;

    "it will attempt to install a 3.2E update (and duplicate channels) if you are not already updated to version 3.2"
    Känns konstigt att den vill göra en gammal installation. Jag har ju version 3.3E nu...

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Det är typ för att man ska kunna köra online eller nåt skit. Men om du har ett PAL Wii så är det ingen fara och bara installera den.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Ofan, så det är helt lugnt?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Ja sålänge du vet helt säkert att det är en pal-release så är det bara att uppdatera...

    Men det verkar trotts allt skumt att den delen inte finns i 3.3....

    Har du kollat så att det inte är en Jap eller USA MK du fått tag i...kör den i brickblocker och klicka på "read info" så du ser att det verkligen är en Pal (Euro) först...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Ja sålänge du vet helt säkert att det är en pal-release så är det bara att uppdatera...

    Men det verkar trotts allt skumt att den delen inte finns i 3.3....

    Har du kollat så att det inte är en Jap eller USA MK du fått tag i...kör den i brickblocker och klicka på "read info" så du ser att det verkligen är en Pal (Euro) först...
    3.3E har ju inte allt som krävs i vissa spel. T.ex brawl 3.3E har inte dual layer stöd.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Hej allihop!

    Jag har ett Wii som är chippat med Wiikey. Jag har uppdaterat wiikeychippet till senaste versionen och likadant är det med mitt Wii, jag har gjort alla uppdateringar jag kan göra och har nu version 3.3E.

    Jag har kört en massa spel nu några dagar och inte haft några problem, men nu när jag ska köra Mario_Kart_PAL_WII-MOMENT vill mitt Wii göra en uppdatering innan spelet ska dra igång. Känns inte rätt att trycka OK. Någon som vet vad som kan hända? Vad vill den uppdatera för något? Har ju senaste uppdateringarna! Vill inte ha dubbletter av kanaler eller ännu värre, att konsolen brickas.

    Hittade en textrad i en annan tråd om vad den vill göra för uppdatering;

    "it will attempt to install a 3.2E update (and duplicate channels) if you are not already updated to version 3.2"
    Känns konstigt att den vill göra en gammal installation. Jag har ju version 3.3E nu...

    Tacksam för hjälp!

    Jo jag har precis läst mig till att den updaten som ligger på Mario Kart bara är en tilläggs-update som gör online-delen stabilare och lite annat jox, så uppdatera på du, så länge du är 100% säker på att det är ett pal spel dåra...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:40
  2. Vågar man uppdatera en moddad psp?
    By Animega in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 21:51
  3. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •