Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Bannad 360 hårddisk på ny obannad och oflashad 360 maskin?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Bannad 360 hårddisk på ny obannad och oflashad 360 maskin?

    Min fråga:

    Jag har en 360 som är bannad från Xbox Live. Har funderingar på att köpa mig en Elite eller en Arcade och fortsätta använda samma hårddisk. Tänker alltså spela brända med ena boxen och flytta över HDn till min andra box när jag vill lira live. Löper jag ändå risk att bannas i den nya boxen trots att den är helt oflashad/ochippad bara för att kanske HDn redan loggat att jag är bannad?
    Riskfritt eller finns chansen ändå? Och hur är det då med garanti på den nya boxen om den bannas av just denna anledningen?

    Mycket tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Tror inte att den bannas. Har för mig att andra har köpt en arcade eftersom de redan har alla tillbehören. Någon som kan bekräfta?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns inga bannade hårddiskar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nej, ing bannade hårddiskar men de kan ju läsa av den och banna boxen!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Crisis Vision Visa Inlägg
    Nej, ing bannade hårddiskar men de kan ju läsa av den och banna boxen!
    vad menar du med detta? vad ska de läsa av? vilka uppgifter styrker att en box kan bli bannad pga hdd?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men det som loggas loggas ändå inte på hårddisken så du behöver inte oroa dig. Det finns typ ett chip eller ngt som allt loggas på!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ringde faktiskt 360 supporten angående just detta för ca 3timmar sedan. killen jag pratade med hävade att jag borde formatera om hddn för säkerhetsskull annars finns det risk att hdd har sparat information som får min nya box bannad. vet inte alls om det stämmer, men han sprang iväg och dubbelkollade med en kollega

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dapi Visa Inlägg
    ringde faktiskt 360 supporten angående just detta för ca 3timmar sedan. killen jag pratade med hävade att jag borde formatera om hddn för säkerhetsskull annars finns det risk att hdd har sparat information som får min nya box bannad. vet inte alls om det stämmer, men han sprang iväg och dubbelkollade med en kollega
    frågade du om vad detta skulle vara för "information"? tex backuper? live? loggar? etc...

    som vanligt inget konkret bevis när de kommer från ms själva... kanske är det för att noja upp folk. tror förövrigt att det är helt lugnt utan att formatera. intressant information iaf.. får se hur mycket sanning det ligger i den i framtiden.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    frågade du om vad detta skulle vara för "information"? tex backuper? live? loggar? etc...

    som vanligt inget konkret bevis när de kommer från ms själva... kanske är det för att noja upp folk. tror förövrigt att det är helt lugnt utan att formatera. intressant information iaf.. får se hur mycket sanning det ligger i den i framtiden.

    han kunde inte gå in mer på det, men det han berättade var sparfiler, frågan är hur mycket sanning det ligger i det.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  2. Var ute på LIVE med Xtreme v5.2 och blev aldrig bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:29
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 15:13
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •