Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ni som har uppdaterat med 3.3: vad innehåller wii-update 3.3 exakt??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Ni som har uppdaterat med 3.3: vad innehåller wii-update 3.3 exakt??

    Börjar bli så rörigt i den andra topicen så jag startar en ny för att vi alla ska få riktiga svar som stämmer ang 3.3

    Så ni som har uppdaterat erat pal wii med den nya updaten kan väl svara på frågorna vi andra undrar över:

    ¤ Går det fortfarande att spela brända spel som har körts med truncha-signer, scrubbats och/eller ppf-patchats?

    ¤ Går det att ominstallera homebrew-channels efter uppdaten med zelda-exploiten och/eller med hjälp av andra "olagliga" program??

    ¤ Går det att spela spel som man gjort regions fria (typ usa spel man gjort om till pal) ??

    Snälla svara bara om ni verkligen vet och har provat...annars blir det samma röra här som på resten av internet där alla hävdar olika saker....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Oups, en ny tråd med samma fråga..
    Jepp, mitt ppf-patchade Mario Kart slutade fungera, SMG har aldrig funkat och jag har en bra bunt med ikke fungerande SSBB dual layer DVDs..

    Jag vet dock inget om homebrew eller twilight.
    Fan, allt är på Japanska, det var så jag råkade uppdatera till 3.3, heeh..
    Jag som precis köpt Nintendos rattmuff och kört igenom den första tredjedelen av banorna på MK.
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Brända NTSC-spel som inte gjorts om, utan förlitar sig på att chippet fixar det, fungerar i alla fall.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av maako Visa Inlägg
    Oups, en ny tråd med samma fråga..
    .
    Jo men allt blev så rörigt så jag ville skapa en topic med DE RÄTTA svaren i,,,thanx,,,hoppas det kommer nån moddad update där dessa saker inte går sönder då...suck


    Citat Original inlägg av maako Visa Inlägg
    Fan, allt är på Japanska, det var så jag råkade uppdatera till 3.3, heeh..
    .

    meh lyckades du uppdatera med en japansk update utan att bricka maskinen?
    vicken jäla tur där..du har ju kunnat få ett dyrt bokstöd i värsta fall....
    Last edited by bmansweden; 2008-06-21 at 01:55.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Han har ett japanskt Wii....

    Men fortfarande så är ju deras svar samma som jag skrev i första inlägget i gamla tråden med varningen....

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tja.
    Jag installerade 3.3 innan jag läste något om att tex trucha signer 2.0 skulle sluta funka men jag ville inte bara kasta skivan så jag tästade lite med den idag och har fått den att funka Jag startade homebrew channel och regionfri gecko sen stoppade jag i skivan och trucha signer 2.0 startade jag instalerade ett VC spel och det funkar har inte testat om man kan köra GH3 Custom men det funkar för hoppningsvis på samma sätt.
    Har nu testat GH3 Custom och det funkade också.
    Jag startade regiofri gecko in med skivan efter begäran och spelet startade och fungerade klockrent.
    Last edited by erikperik; 2008-06-21 at 18:01.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg

    Men fortfarande så är ju deras svar samma som jag skrev i första inlägget i gamla tråden med varningen....
    Jo men jag ville få en tråd där allt var bekräftat av folk som VERKLIGEN har provat själva..för som sagt letar man runt på internet så har alla sina egna ideér om vad som händer med nya updaten och varför....

    Men be typ Hansi å merga dessa två trådar då...ta ut det bästa ur dem båda och ta bort den ena av sånt som är postat i båda,,,,
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Svar!

    Hej! Jag har uppdaterat till 3.3 med mitt wii och jag kan säga som ett gott råd för framtiden är att uppdatera inte förrens det blir nödvändigt att göra så.

    Det som hänt med wii efter uppdateringen är inte mycket egentligen, bara ett par smärre kodjusteringar av Nintendo. Den största nyheten med patchen är vad jag har läst möjligheten till att flytta en Mii från Mii Plaza till Mii Parade. Förrutom detta så har de även gjort att man inte kan spela importerade spel av en region, NTSC spel fungerar inte på PAL konsoller alltså.

    Detta betyder att Datels Freeloader inte fungerar längre. Inte heller det så kallade "Twilight Hack".

    Det finns en lösning på problemet och det är att man med en modifierad version av "Twilight Hack" (som fungerar med 3.3. Hacket kan användas för andra applikationer också). Nu kan installera ett program eller en ny "channel" som kallas "Homebrew Channel". Denna nya kanal gör att man kan starta applikationer och andra program smidigt utan att använda Twilight Hack i framtiden, vilket är mycket enklare. Man måste dock ha ett SD kort och såklart kunna överföra data ifrån datorn till kortet för att kunna starta applikationer i Homebrew Channel.

    Jag vet hur man ska göra men orkar inte skriva en guide eller så. Kontakta mig gärna på lonestarr5@gmail.com om ni vill veta mer utförligt hur ni ska göra. annars föreslår jag en titt på:

    http://wiibrew.org/wiki/June16_update

    Sist kan jag säga att mitt wii fungerar som det gjorde innan 3.3 återigen. Det tog några dagar innan lösningen kom men det fungerar smidigt

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    körde igenom mitt register med spel efter man lagt in 3.3E updaten
    ppf patchade spel eller regionsändrade spel funkar lika bra än efteråt
    utom wii-wizzard ssbb usa duallayer spelet regionsfixat och patchat,
    scrubbed games funkar fortfarande oavsett vilket spel i olika region man la i.

    Så inte mycket nintendo ändrade för den wiikey med ver 1.9s installerade maskin PAL jag kör som är en av de tidigare modellerna i serie
    Tydligen olika från konsoll till konsoll då lyckligtvis för mig

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Alla mina brända spel fungerar utom SSBB dual layer NTSC-U versionen. Japanska single layer versionen fungerar dock fortfarande.
    Om jag skulle importera ett orginalspel från en annan region skulle det fungera, eller är regionsfriheten totalt bortsprängd?

    Det blir till att lista ut nåt sätt att installera homebrew channel ser det ut som. =)

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    har du en kortläsare för SD kort i din dator eller om du fixar en som kopplas med usb vid sidan av så är du igång igen med allt i stort sett som nya updaten tog bort möjligheterna till,
    lite jobb med det dock.

    Bara att ladda en ny hack som kommit och nya homebrew prylar som kommit med ett SD kort..
    Kolla länken i lonestar's inlägg denna tråd om bla geko freeloader

    Citat Original inlägg av TITO-sama Visa Inlägg
    Alla mina brända spel fungerar utom SSBB dual layer NTSC-U versionen. Japanska single layer versionen fungerar dock fortfarande.
    Om jag skulle importera ett orginalspel från en annan region skulle det fungera, eller är regionsfriheten totalt bortsprängd?

    Det blir till att lista ut nåt sätt att installera homebrew channel ser det ut som. =)

Liknande diskussioner

  1. Fel flashat? (med UPMS)
    By DeZ108 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 08:41
  2. Nån som vet vad som hänt med Wiikey?
    By AcKNE in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 10:09
  3. Kruxigt med Wii?
    By CorelBlue in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 12:49
  4. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  5. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •