Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: BOOM.BLOX.PAL.Wii-RANT

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0

BOOM.BLOX.PAL.Wii-RANT

Är det nån som testat den här releasen? Jag har försökt att bränna ut den två gånger nu på olika skrivhastigheter och jag får i båda fallena "Unable to read disc".

Då man packar upp realsen så får man en .img fil, den bränner jag ut med imgburn jag använder skivor som jag vet har fungerat förut. Är det nåt steg jag har glömt? var ett bra tag sen jag brände ut nåt till Wiin.

Då jag smackade igång wiin så uppdaterade jag även till nya firmwaren i all hast, de kanske var dumt? Kan de ligga bakom problemet?

Tacksam för svar.

Jag spelar den versionen. Den fungerar perfekt.
    Men då har jag aldrig bränt ett wii spel som inte fungerat (av 30 försök)

Den nya updaten lär det inte vara då den inte stoppar dig från att spela brända PAL-spel. Det är regionfrii:ade NTSC-Utgåvor som det kan vara problem med.

Om du misstänker att uppdateringen ställt till det för dig så kan du ju testa stoppa in något eller några wii spel du tidigare brännt ut, som du vet fungerar/fungerat. Fungerar dessa tror jag inte uppdateringen är boven.
    Last edited by joellindgren; 2008-06-22 at 17:25.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Den version funkar perfekt för mig med...helt utan patchar eller brickblocker osv...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    0
    Funkar alldeles utmärkt, mäkta träningsvärk man får i armarna också...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Spelet är nog lite känsligare än de flesta. Jag försökte bränna ut det ett par gånger på en (sliten) DVD+RW skiva (återskrivningsbar dvs) men det gick inte. Slängde skivan och tog fram en ny och då gick det. Andra spel har inte krånglat dock.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Tack för svaren!
    Har nu testat ett annat bränt spel och de fungerade helt utmärkt så uppdateringen verkar inte ha ställt till med något problem iaf.

Har bränt ut spelet två gånger och båda gångerna har de fungerat lika dåligt.

Var som sagt ett tag sen jag brände ut ett spel till wiin, men jag antar att man behandlar iso-filen som vilken .iso-fil som helst, dvs. helt enkelt och bränner ut den i img-burn. Jag bränner med Premium DVD-R och dom har fungerat utmärkt innan.

Ska tilläggas att de här är de första spelet som har tjorvat för mig, har bränt ut kring ett 10-tal spel tidgare som alla fungerat klockrent direkt.

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av qwigz Visa Inlägg

Ska tilläggas att de här är de första spelet som har tjorvat för mig, har bränt ut kring ett 10-tal spel tidgare som alla fungerat klockrent direkt.
    Jag tror det har med Nintendos jävla uppdateringar att göra med..
    blir så trött på dem...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Jag tror det har med Nintendos jävla uppdateringar att göra med..
    blir så trött på dem...
    Då är den uppenbara följdfrågan;

Är de nån som testat BOOM.BLOX.PAL.Wii-RANT med nya uppdateringen och fått det att fungera?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Ja det funkar för mig. De problemen jag hade var innan uppdateringen. Har inget med saken att göra således.

Tror helt enkelt spelet är tjurigare. Har stött på mer problem med vissa spel (We skii, Boom blox, Sonic om jag minns rätt) än alla andra spel tillsammans.

Har liknande problem på Xbox 360 där min laser är lite "sådär". Vissa spel (Civ revolution t.ex.) funkar perfekt, andra spel (Oblivion) är det bara till att köpa orginal eller bättra på lasern för min del. Gears of War är ju t o m tjurigt i orginal.

Om det hänger sig EFTER att kanalen kommit upp ordentligt och du startat spelet, eller INNE i själva spelet, så är det nog heller inte omöjligt att det är just spelet som är tjurigare. Kan ha att göra med hur det är kodat, hur spelet hanterar att den inte kan läsa en viss del på skivan. Gör den en retry eller hänger den sig helt osv.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner