Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: uTorrent laddar ner i max 10kb/s??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    uTorrent laddar ner i max 10kb/s??

    Hej denna tråden kanske inte hör hemma här men jag är i stort behov av er hjälp här. Jag har laddat ner mycket med uTorrent men nu helt plötsligt har den börjar ladda ner i max 10kb/s på alla torrents fast att där är mycket folk som seedar. Jag brukar vara uppe i 1mb/s. Det värsta är att när den då laddar ner i futtiga 10kb/s så tar den i princip all bandbredd så kan inte göra något annat på datorn. Jag insåg för ett tag sedan att det segar när det gäller all nerladdning. Men det går att surfa hur lugnt som helst. Vad är felet här? Någon som vet? Jag har inte ändrat något varken före eller efter felet, har bara installerat Firefox 3.0, så vad kan det vara?

    BTW håller på att ladda ner Guitar.Hero.Aerosmith.PAL.X360-Allstars om någon undrade.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    har du testat andra torrents/trackers??

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kolla vilken port uTorrent kör på och se ifall du har någon brandvägg som blockar den porten. Kan vara eventuell router eller Windows brandväggen.
    Kolla DHT statusen i statusfältet på uTorrent.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    passar på att smyga in en fråga här.
    Jag har 100 mbits lina ifrån Bredbandsbolaget, men laddar bara ner i ungefär 1 mb/s. Min kompis som har samma bredband ifrån BBB och bor ungefär 100 meter ifrån mig laddar ner samma torrent i 7-8 mb/s. Varför går det så mycket långsammare för mig? Har öppen port och allt, men det går fortfarande långsamt. Någon som kan hjälpa mig?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Det är ju självklart olika för olika torrents. Man kan hamna i bra "svärmar" osv.
    Dessutom går det betydligt snabbare om man laddar hem från sidor som Filelist och Powerbits istället för t.ex. tpb.

    Använder du programmet Peerguardian? För den blockar bort massa anti-p2p IP-adresser, men samtidigt kan den blocka sånna som seedar torrenten.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Nej, inget sådant. Har bara windows brandväggen. Har också testat att skippa router och bara dra in kabeln i väggen utan brandvägg men det var samma. Men de är så på alla torrents. Vi drar hem samma torrent men han har alltid en mycket högre hastighet. Och det var en torrent ifrån powerbits

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Nej, inget sådant. Har bara windows brandväggen. Har också testat att skippa router och bara dra in kabeln i väggen utan brandvägg men det var samma. Men de är så på alla torrents. Vi drar hem samma torrent men han har alltid en mycket högre hastighet. Och det var en torrent ifrån powerbits
    kör "speed guiden" i utorrent om du är osäker, för att få bra antal "total connections" etc. (prefereces/bittorent). förslag på connections skulle vara: 800, 150 och 50 uppifrån och ner tex.

    kryssa sedan i som bilden härunder.


  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Nej, inget sådant. Har bara windows brandväggen. Har också testat att skippa router och bara dra in kabeln i väggen utan brandvägg men det var samma. Men de är så på alla torrents. Vi drar hem samma torrent men han har alltid en mycket högre hastighet. Och det var en torrent ifrån powerbits
    Får du högre hastighet på andra torrents eller saker som du laddar ner på internet?

    Hade en polare som betalade för 100mbit men hade bara 10mbit.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Får olika. På speedtest.net fick jag som bäst 5629 kb/s ner och 5482 kb/s upp till en serveri Malmö. På ett ett danskt TDC speedtest fick jag 9115 kbps ner och 6917 upp och på uTorrents speedtest på en server i Stockholm, ungefär där jag bor, fick jag bara 217.89 kb/s ner. Känner mig lite förvirrad. Minns också att man skulle dela antal kbps i ngt för att få kb/s. Var det 8?

    EDIT: Skulle fixa inställningarna som int21 skrev, men när jag skulle ändra siffrorna för max antal global connection kunde jag inte lämna det tomt. Ska jag låta det vara noll då?
    Last edited by Heenok; 2008-06-23 at 16:42.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Får olika. På speedtest.net fick jag som bäst 5629 kb/s ner och 5482 kb/s upp till en serveri Malmö. På ett ett danskt TDC speedtest fick jag 9115 kbps ner och 6917 upp och på uTorrents speedtest på en server i Stockholm, ungefär där jag bor, fick jag bara 217.89 kb/s ner. Känner mig lite förvirrad. Minns också att man skulle dela antal kbps i ngt för att få kb/s. Var det 8?

    EDIT: Skulle fixa inställningarna som int21 skrev, men när jag skulle ändra siffrorna för max antal global connection kunde jag inte lämna det tomt. Ska jag låta det vara noll då?
    skriv 800 i första rutan, 150 i andra, 50 i tredje. gör sedan som på bilden. spara. stäng ner utorrent. starta det igen.

    vad får du för hastighet om du tex drar ner denna från sunet? ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/dist...0_beta2-r1.iso
    Last edited by int21; 2008-06-23 at 16:56.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men den går ju inte att ladda ner i uTorrent. Och om jag skriver in dina siffror får jag lägre siffror än jag hade innan.

    EDIT: Kom på att du kanske ville att jag skulle ladda ner med Firefox. Får då 450-550 ner. Men tror jag kom på orsaken, och har vetat den innan men glömt :P De är så att vi har digital-tv och telefoni ifrån BBB och på deras sida står det att digital-tv drar ner hastigheten med ungefär 4-8 mb/s Tror att det är det som är orsaken. Ledsen att jag besvärade er.
    Last edited by Heenok; 2008-06-23 at 19:00.

Liknande diskussioner

  1. Ladda ner guider från http://guides.ign.com ??
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 00:00
  2. Whisper MAx passar inte?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 11:13
  3. Ladda ner spel till PSP
    By Locopoconoco in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:01
  4. Vart laddar jag ner emulatorerna???
    By Jezper89 in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •