Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Spela innan release

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Spela innan release

    Tja, Undrar hur stor risken är att bli bannad om man spelar ett spel innan det har släppts medans man är uppkopplad till xbox live? Hur ska jag göra om jag vill spela ett spel som släpps om 1mån och vill samtidigt kunna spela andra spel online med mina polare??

    Snabbt svar tack!!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ante1213 Visa Inlägg
    Tja, Undrar hur stor risken är att bli bannad om man spelar ett spel innan det har släppts medans man är uppkopplad till xbox live? Hur ska jag göra om jag vill spela ett spel som släpps om 1mån och vill samtidigt kunna spela andra spel online med mina polare??

    Snabbt svar tack!!!
    du kan spela på live med men chansen finns att du blir bannad, kanske inte stor, men den finns. vill du vara så säker det går så spelar du inte spelet när du är kopplad till live, förräns det är släppt. alltså, osläppt, stäng ner live eller ryck nätverkskabel så det inte finns kontakt med liveservern.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Själv skulle jag inte spela ett spel innan det släppts i affären överhuvudtaget. Men om du nu vill spela med dina vänner så dra ur kabeln när du spelar det spelet och stoppa in den sen när du ska spela online.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Men om jag drar ut den medans jag spelar spelet och sedan stoppar den igen när ja ska spela online, läggs det inte upp att jag har spelat spelet då?
    Fick ett annat tips att jag skulle ställa om klockan på konsolen till några dagar efter spelet har släpps, hur funkar det tror ni?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ante1213 Visa Inlägg
    Men om jag drar ut den medans jag spelar spelet och sedan stoppar den igen när ja ska spela online, läggs det inte upp att jag har spelat spelet då?
    Fick ett annat tips att jag skulle ställa om klockan på konsolen till några dagar efter spelet har släpps, hur funkar det tror ni?
    spela med nätverkskabel ur då för att göra detta enkelt.

    klart det lagras att du spelat, tex savegames och sånt men tiden på xboxen spelar ingen roll. det är liveservrarna som har hand om tid. ryck strömsladden till din box så märker du att den tappat tiden och den är nu 2005 eller 2006. funkar ändå utmärkt. de som påpekar annat får visa var backupströmmen är

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Fast vet man helt säkert att tiden inte är rätt? De kanske lagras ngnstans för loggarna fast man inte kan se det utåt.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Fast vet man helt säkert att tiden inte är rätt? De kanske lagras ngnstans för loggarna fast man inte kan se det utåt.
    med vilken tid skulle dessa loggar lagras? de loggarna du menar är väl de för dåliga backuper (bad stealth), de behöver ingen tid för dem, räcker ju med en log som säger ett spel är dåligt. punkt. detta räcker för att bevisa att backuper körts på maskinen.

    annars menar du att de sätter korrekt tid när de bygger boxen, sedan har någon form av batteri eller strömkälla detta datum hela vägen tills enheten pluggas in i ny strömkälla och på så vis kan ladda upp sig igen, på detta sätt håller den korrekt datum hela tiden. för du menar väl inte att boxen får det datumet som användaren knappar in på den första gången den används? varför återställs då tiden till "grundtiden" när du tar bort strömmen till xboxen?

    allt de behöver är korrekt tid på liveservrarna, ditt id nr på boxen, spelet. BOOM! obehörigt id på konsol med spel på denna tid. tadaah! svårare behöver det inte vara.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men typ om man har loggat on på live, kanske den tar tiden där ifrån och sen sparas den. Jag vet inte, undrar bara.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Men typ om man har loggat on på live, kanske den tar tiden där ifrån och sen sparas den. Jag vet inte, undrar bara.
    undrar gör vi alla, men det låter sjukt osmidigt att boxen ska hantera tiden när allt kan hanteras med en inloggning.

Liknande diskussioner

  1. Kan man spela 2 med R4 Revolution?
    By anton-fcb in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 18:57
  2. VAD6038+Halo3-CCCLX release = BAN?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 10:10
  3. Spela Ratchet and clank online?
    By Goku_93 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 20:04
  4. kan inte spela orginalspel
    By MIRAGENT in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 20:38
  5. Köpa drive från kina, spela spel här?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •