Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Byta ut dvd före inlämning till Microsoft

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22

    Byta ut dvd före inlämning till Microsoft

    Jag har 2 st 360 premium där dvd spelaren på box nr1 har börjat ge clean disc på flera brända och även någon gång på felfria orginal.Box nr1 har jag köpt ny.
    Box nr2 köpte jag begagnad och har nu fått rod och klistermärket är intakt på den så den verkar inte ha varit öppnad.Om jag ringer microsoft och får box nr2 inlämnad på garanti kan jag då ta dvd spelaren från box nr1 och sätta i den när jag skickar in den eller kan dom ha serienummer även på spelarna registrerade så dom ser att det inte är rätt spelare?Någon som gjort något liknande och lyckats?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Förstod inte frågan ordentligt, men det kommer ju synas efteråt du vart inne i boxen ifall du inte har hållit på med med klistermärken förr.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Såg nu att texten blev lite rörig,jag har en box med rod och en annan box som spelaren är dålig på.Frågan är om dom kan se att jag satt i den andra spelaren i rod boxen förutsatt att jag lyckas behålla klistermärket helt?.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Tror inte det, men vet inte helt säkert.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Försökte registrera boxen på xbox.com men gick inte så den verkar vara registrerad på förra ägaren så nu kan jag glömma att skicka in den

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Är det boxen som du köpt som är bannad och isf, är den bannad?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Boxen jag köpte begagnad gick inte att registrera på xbox.com.Man kan registrera den där så har supporten har kontaktuppgifterna på ägaren vid service.Den verkar vara registrerad på förra så då hjälper det väll inte att ringa support heller

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men vilken utav dom var det som blev bannad? Den du köpt ny eller begagnad?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Ingen är bannad vad jag vet?Den jag köpte begagnad har jag aldrig spelat på live med.Men den jag begagnade har fått rod så jag gick in på http://service.xbox.com för att kolla om den var registrerad på förra ägaren och det verkade den vara för jag kunde inte registrera mig på den boxen.Och vad jag förstår så gäller inte garantin när man köpt den begagnad och den är registrerad på någon annan.Jag funderar att ringa supporten imorrn och höra vad dom säger.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ursäkta råkade skriva fel, menade vilken som fått rrod. ring å fråga dom som du sa och hör vad de säger

Liknande diskussioner

  1. Byta till större HD? Är det möjligt?
    By Gewehrkugel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:39
  2. DVD till MP4 ??
    By Hakan O in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 10:41
  3. Microsoft förlänger garantin till 3år
    By tigertailz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:25
  4. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •