Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Fakta inför köp

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    Fakta inför köp

    jag går i köptankar angående en PSP från er, och jag undrar mig har läst runt lite angående batteri och sådant kommer jag att kunna lägga in spel på vilket minneskort som helst när jag låtit er göra jobbet, så jag kan ha flera st menar jag, och kommer jag kunna köra UMD filmer från vart som helst i världen?? det är dom två största och första frågorna jag har såhär långt

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    jag går i köptankar angående en PSP från er, och jag undrar mig har läst runt lite angående batteri och sådant kommer jag att kunna lägga in spel på vilket minneskort som helst när jag låtit er göra jobbet, så jag kan ha flera st menar jag, och kommer jag kunna köra UMD filmer från vart som helst i världen?? det är dom två största och första frågorna jag har såhär långt
    Ja och ja
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    och en ny fråga som jag kom på, när man laddat ner spel eller så skickar man över dom med usb från datorn, eller måste man ha en kortläsare? och om usb "funkar" vad för kabel kör man då, får man en sådan med till psp:n köper en omoddad btw och lägger in CFW i gbg..

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    och en ny fråga som jag kom på, när man laddat ner spel eller så skickar man över dom med usb från datorn, eller måste man ha en kortläsare? och om usb "funkar" vad för kabel kör man då, får man en sådan med till psp:n köper en omoddad btw och lägger in CFW i gbg..
    Funkar med usb, mini-usb (används till de flesta kameror) och nej (du får inte med en sladd)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte testat UMD fr olika regioner...har inga att testa med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har inte testat UMD fr olika regioner...har inga att testa med...
    Finns en inställning i rec. mode som heter "Free UMD Region" eller något liknande iaf
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den fungerade inte i tidigare versioner av custom firmware enligt en kund till mig som provade. Har inte testat sedan dess.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    jag fick med en usbsladd när jag köpte mitt psp. men jag har hört om de som inte har fått det. det tycker jag är lite skummt :/ iofs har de kanske ändrat på det där eftersom jag köpte psp när det kom ut ungefär

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    USB-kabel ingick i vissa paket forut. Den ingar inte i nagat psp-slim paket.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    hur fungerar det med att updatera till nyaste firmware via nätet eller vad man nu gör? funkar det med cwf?

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det funkar bara fint om du har lite nyare cfw ... Kommer tyvärr inte från vilken version det vart implemerat ... Hoppas nån kan svara på det, för onekligen skulle det vara bra att veta så inga misstag begås ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    men 3.9 o framåt borde ju vara ok? för vad jag förstått så ska väl den vara typ näst nyast?

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    men 3.9 o framåt borde ju vara ok? för vad jag förstått så ska väl den vara typ näst nyast?
    Från DaX hemsida:
    Since 3.80M33, you can download new M33 firmwares updates via the Network Update feature released at 3.80M33.
    Otherwise, download it via this webpage as usual.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Fick tillbaks min psp fat idag.
    Hade 3.52 M33-3 och ville ha min flashat till 3.90.
    Skulle se om det var 3.90 i system information, och så var det
    Och sen la jag märke till att batteriet som jag laddade fullt (psp är ny) räckte till 5.40h stod det innan, och nu med 96% räcker den till 7.07h
    Hade ingen aning att det var så eller kanske det bara var nån bugg.

    Ska testa lägga in snes emulatorn och mp3 och se hur det går.
    Att ta ut minneskortet från sony digital kamera och se på bilderna funkar utmärkt (dsc-w90 heter kameran)

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Ok, har testat den.
    Alla snes spel funkar tyvärr inte problemfritt för de som undrar, det går lite sakta, men street fighter 2 och super mario all-star funkar som det ska iallafall.
    Att kolla på bilder och lyssna på mp3 funkar klockrent det med.

    Så nöjd och glad är jag

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    jag märker nu att båda spelen jag fått ner änsålänge är spanska rellar, men eftersom det är eu, kanske det går att ställa in engelska, eller vad tror folket här? o en sak till, är det någon som har något speciellt tips om "svenska" rellar? tack på förhand

    för dom allra flesta jag hittar att få ner heter just "espalpsp" är detta något hinder som sagt? eller finns det engelska på dessa rellar, det är ju dessa flest folk seedar, så man tycker ju det borde vara engelska
    Last edited by pimmen; 2008-07-01 at 19:49.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    jag märker nu att båda spelen jag fått ner änsålänge är spanska rellar, men eftersom det är eu, kanske det går att ställa in engelska, eller vad tror folket här? o en sak till, är det någon som har något speciellt tips om "svenska" rellar? tack på förhand

    för dom allra flesta jag hittar att få ner heter just "espalpsp" är detta något hinder som sagt? eller finns det engelska på dessa rellar, det är ju dessa flest folk seedar, så man tycker ju det borde vara engelska
    ESPALPSP brukar vara bra releaser, engelska inkluderat.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Liknande diskussioner

  1. funderar på köp av nytt 360
    By cornan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 15:57
  2. psp köp fråga
    By Devilus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 13:05
  3. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  4. Funderingar inför köp av swap magic.
    By Lintz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 16:08
  5. Frågor inför köp av Swap Magic och Fliptop
    By Lance_Wardor in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 15:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •