Har ett wii med d2c2 chip i.
installerat argon med spi dvs rosa punkt på.
skulle updatera argonchipet men det verka inte fungera.
firmware var en wasabus-argon-D2C-D2C2-a3p250-final1.5
tacksam för hjälp av de som lyckats!
Long
Har ett wii med d2c2 chip i.
installerat argon med spi dvs rosa punkt på.
skulle updatera argonchipet men det verka inte fungera.
firmware var en wasabus-argon-D2C-D2C2-a3p250-final1.5
tacksam för hjälp av de som lyckats!
Long
d2c2 ar vad de nyaste wii "dvdlasarna" kollas - vilket orsakade strulet nar din polare skulle ha sin wii.
Argonchippens kod ar inte 100% stabil (9 wire) till d2c2 annu.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
bman - ni fick val info om att det inte var stabilt men det var ju saaaa brattom...
Vi far oscillatorer till chippen, basta sattet att fa det stabilt. Eller sa kor vi med d2pro chip - beror pa vilka vi far leverans av forst med oscillator.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hej!
jag har ingen anning utav vilken version utav argon jag har.
men instalelrade 9wires å wasabus och dte verka inte funka.
hansi: du skrev att du löddade på spi flash på dina gamla argon chip.
finns det något sätt att definera om man kan se om det argon med psi eller ej.
kan man isåfall beställa spi oscillatorer ifrån dig?
spi och oscillator ar olika saker.
spi har vi pa lager om du inte redan har pa chippet. Men den behovs bara pa en 9 wire installation - fungerar chippet bra sa skall du inte pilla med det...
Allt är ditt fel och det vet du :-)
Last edited by bmansweden; 2008-07-05 at 17:36.
--------------------------
Nintendo:
"Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
-----------------
雙瞳 B-man i 1 och 0
http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1
--------------------------
Nintendo:
"Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
-----------------
雙瞳 B-man i 1 och 0
http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1
D2PRO9 V2.0 fungerar klockrent till D2C2 och på D2pro sidan händer det mer än det gör på Argon sidan, därför gick jag från argon till d2pro.
Edit:
mitt tips är att få tag i ett D2pro som är kompatibelt för D2e chipset. Det kommer säkert synas hos psxcare snart.
Bookmarks