Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Argon med wii som är d2c2

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Argon med wii som är d2c2

    Har ett wii med d2c2 chip i.
    installerat argon med spi dvs rosa punkt på.
    skulle updatera argonchipet men det verka inte fungera.

    firmware var en wasabus-argon-D2C-D2C2-a3p250-final1.5

    tacksam för hjälp av de som lyckats!

    Long

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    d2c2 ar vad de nyaste wii "dvdlasarna" kollas - vilket orsakade strulet nar din polare skulle ha sin wii.

    Argonchippens kod ar inte 100% stabil (9 wire) till d2c2 annu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    d2c2 ar vad de nyaste wii "dvdlasarna" kollas - vilket orsakade strulet nar din polare skulle ha sin wii.

    Argonchippens kod ar inte 100% stabil (9 wire) till d2c2 annu.
    hej!

    så Hansi hur gör du på de nya d2c2 chipseten då?
    kör du 13 wires och sen wasabis final eller

    tacksam för svar

    Mvh Long

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    bman - ni fick val info om att det inte var stabilt men det var ju saaaa brattom...

    Vi far oscillatorer till chippen, basta sattet att fa det stabilt. Eller sa kor vi med d2pro chip - beror pa vilka vi far leverans av forst med oscillator.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    bman - ni fick val info om att det inte var stabilt men det var ju saaaa brattom...

    Vi far oscillatorer till chippen, basta sattet att fa det stabilt. Eller sa kor vi med d2pro chip - beror pa vilka vi far leverans av forst med oscillator.
    Hej!

    jag har ingen anning utav vilken version utav argon jag har.
    men instalelrade 9wires å wasabus och dte verka inte funka.

    hansi: du skrev att du löddade på spi flash på dina gamla argon chip.

    finns det något sätt att definera om man kan se om det argon med psi eller ej.

    kan man isåfall beställa spi oscillatorer ifrån dig?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    spi och oscillator ar olika saker.

    spi har vi pa lager om du inte redan har pa chippet. Men den behovs bara pa en 9 wire installation - fungerar chippet bra sa skall du inte pilla med det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    h0h0

    hej har samma problem här var inne hos er för ca 2 veckor sen o chippade med ett aragon chip. vägrar starta skivorna ibland, måste man starta om en massa gånger lr sätta i orginal spel o sen byta till backup spel så funkar det
    pllzz help


    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Aha, sorry ...
    Ja hansi det strular än..det där wiiet polarn fick, han måste starta om den 2-4 gånger varje gång han byter spel för att skivan inte hittas, har provat att upddatera till 3.2 nu med samma ruttna resultat...
    har även testat samma skivor i min wii och där funkar det 100% på första försöket....


    ska jag komma förbi dig med den konsollen under nästa vecka för det suger juh om han ska behöva starta om den hela tiden....

    Mvh
    //B

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    känns lite halv mysko bara, köper ett nytt chip då förväntar man sig att det ska funka. fick inte höra någe om att det skulle bli problem med det. måste ju finns en lösning på? vaför sätter man in ett chip som inte är bra?


    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Vänta med att åka förbi dem tills de har fått rätt verktyg att kalibrera chippen med...antar att hansi skriver det här då....

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Allt är ditt fel och det vet du :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Allt är ditt fel och det vet du :-)
    Moooaaa ha ha
    Dark Hansi maybe...

    ¤älskar just nu Hansi som våt purjo för att nya chip som funkar bättre har kommit in¤
    Last edited by bmansweden; 2008-07-05 at 16:36.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mindstorm Visa Inlägg
    känns lite halv mysko bara, köper ett nytt chip då förväntar man sig att det ska funka. fick inte höra någe om att det skulle bli problem med det. måste ju finns en lösning på? vaför sätter man in ett chip som inte är bra?
    Går ju inte att skicka ett pm här på forumet så jag hoppas du läser detta mindstorm, Hansi å grabbarna fixade precis min polares maskin med samma prob som du har genom att byta till ett nyinkommet dcpro-chip så nu funkar allt till 100% på den....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    D2PRO9 V2.0 fungerar klockrent till D2C2 och på D2pro sidan händer det mer än det gör på Argon sidan, därför gick jag från argon till d2pro.

    Edit:
    mitt tips är att få tag i ett D2pro som är kompatibelt för D2e chipset. Det kommer säkert synas hos psxcare snart.

Liknande diskussioner

  1. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  2. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  3. Kruxigt med Wii?
    By CorelBlue in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 12:49
  4. Roliga saker att spela med sitt wii som man kanske inte tänkt på?
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 07:27
  5. Fler som har problem med Xenops i en V5
    By Stefan_87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 22:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •