Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wii m. Infectus2/Wiiktus, OK att göra systemuppdatering?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18

    Wii m. Infectus2/Wiiktus, OK att göra systemuppdatering?

    Är det okej att låta en Wii med Infectus2/Wiiktus köra en systemuppdatering, eller leder det till problem?

    Köpte Wiin chippad och klar från er för ett par dagar sedan. Min tanke är att det nog inte är en slump att ni inte dragit på den senaste uppdateringen innan ni skickade den. Men å andra sidan kan det ju tänkas att den stått på lagret ett tag, och att det hunnit komma uppdateringar från det att ni chippade den tills nu. I nuläget har den version 3.1E.


    Grejen är att Mario Kart strejkade när jag brände ut det, så testade att bränna ut imagen direkt, utan att köra Wii brickblocker. Det visade sig att det ville göra en systemuppdatering. Så jag antar att jag måste uppdatera Wiin (gör det över nätet såklart) för att få det att lira med Mario Kart.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Nä uppdatera med 3.2 som ligger på Mario Kart, om det är ett PAL förståss....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jorå, det är PAL, checkat med Wii brickblocker. Lika bra att kolla upp sånt så man inte får nån obehaglig överraskning, finns säkert gott om muppar som tycker det är asball att packa NTSC-spel som PAL för att bricka folks konsoller.

    Men 3.3 som kom för ett par dagar sen är ingen höjdare då? Tänkte att det kanske trots allt är bäst att dra ner firmwaren över nätet. Men om det inte är testat med Infectus/Wiiktus så kanske det är bäst att köra på 3.2:an?


    För övrigt, är det safe att köra Wiiconnect 24 med chippad Wii?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jorå, det är PAL, checkat med Wii brickblocker. Lika bra att kolla upp sånt så man inte får nån obehaglig överraskning, finns säkert gott om muppar som tycker det är asball att packa NTSC-spel som PAL för att bricka folks konsoller.

    Men 3.3 som kom för ett par dagar sen är ingen höjdare då? Tänkte att det kanske trots allt är bäst att dra ner firmwaren över nätet. Men om det inte är testat med Infectus/Wiiktus så kanske det är bäst att köra på 3.2:an?
    Ja alltså 3.2 ligger på Mario Kart å är det pal så kör så det ryker...men vänta med 3.3 för just nu gör den så att du inte kan spela ntsc-pal ombyggda spel och spel som är ppf-patchade osv....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Ja alltså 3.2 ligger på Mario Kart å är det pal så kör så det ryker...men vänta med 3.3 för just nu gör den så att du inte kan spela ntsc-pal ombyggda spel och spel som är ppf-patchade osv....
    Drog på updaten där, versionsnumret är fortfarande 3.1E, men nu funkar i alla fall MK prima.

    Mjo, såg att det disablade truchasignade prylar, deletade TLhacksaves, osv. Helt värdelös patch, den enda "fixen" var nåt med Mii parade

    Men hur var det med Wiiconnect24? Är det safe att köra med chippad Wii, tänkte så man inte blir bannad eller nåt a la xbox live.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Drog på updaten där, versionsnumret är fortfarande 3.1E, men nu funkar i alla fall MK prima.

    Mjo, såg att det disablade truchasignade prylar, deletade TLhacksaves, osv. Helt värdelös patch, den enda "fixen" var nåt med Mii parade

    Men hur var det med Wiiconnect24? Är det safe att köra med chippad Wii, tänkte så man inte blir bannad eller nåt a la xbox live.
    Jaha ja då är det väl bara nåt tillägg tiill 3.1 som finns på MK men var ligger 3.2 då?
    jag var helt övertygad om att den låg på MK så jag har inte ens kollat min version, antar att jag har 3.1 precis som dig då...hmmm

    Vet inget om online-delarna på wii dessvärre, kör bara WoW online å det e juh på datorn...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Jaha ja då är det väl bara nåt tillägg tiill 3.1 som finns på MK men var ligger 3.2 då?
    jag var helt övertygad om att den låg på MK så jag har inte ens kollat min version, antar att jag har 3.1 precis som dig då...hmmm

    Vet inget om online-delarna på wii dessvärre, kör bara WoW online å det e juh på datorn...


    Mja, jag vet då rakt inte. Men jag håller med dig, det verkar ju skumt med nåt tillägg utan att den ändrar versionsnummer. Speciellt som du verkar så övertygad om att 3.2:an låg med på MK-skivan. Men men, det funkar, så jag är nöjd

    Allright. Det borde ju vara safe med tanke på hur wiichipen funkar. Men man vet ju aldrig, så tänkte det var lika bra att kolla. Dessutom är det väl inga direkt centraliserade servers a la xbox live det är frågan om heller om jag fattat det hela rätt.

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Hur man uppdaterar sitt Wiikey till 1.9g [Bilder][Film]
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 22:40
  3. Är det dumt att köpa wii med wiikey i dagsläget?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 00:15
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 15:13
  5. Kommer man att kunna spela Mario Strike online med chippat wii ?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 17:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •