Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem med psp 3.90 m33

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Problem med psp 3.90 m33

    Hejsan!

    Hoppas att jag lyckas få hjälp...

    Nyligen flashade jag mitt psp fat på Psxcare i sthlm. Det bästa jag gjort
    Till problemet då... Jag äger tekken 3 till ps1 och jag har gjort backup på det o lagt det på psp:et o allt. men när jag startar spelet så, till en början funkar det, men sen när den kommer till namco presents rubriken i början av spelet så laggar den och jag måste stänga av spelet via home knappen. Jag har försökt ladda ner backuper från megaupload och rapidshare men samma problem... Älskar tekken 3 o vill ha det, jag har tekken 2 men det funkar perfekt på mitt psp...

    Hoppas ngn kan hjälpa mig...

    Mvh Charbel

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Tyvärr är det så att alla spel inte fungerar eller fungerar perfekt ... De enda som man kan räkna med är de som är nerladdad via PS3 inte de som folk själv har konverterat ... Finns säkert nån lista att kolla mot om man kör en liten googling ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    tekken 3 laddade jag ner på piratebay till pspt och det fungerar utmärkt.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hej! tack för era svar.

    Men jag har sett flera klipp på människor som lyckas få spelet att fungera på m33. Jag har försökt både i 1.5 kernel och 4.01 kernel, men jag lyckas inte. Jag har laddat ner minst 20 olika versioner av spelet (Lugn jag äger tekken 3) och t.o.m. försökt rippa det men fungerar ej! please help. X)

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av chabbe11 Visa Inlägg
    Hej! tack för era svar.

    Men jag har sett flera klipp på människor som lyckas få spelet att fungera på m33. Jag har försökt både i 1.5 kernel och 4.01 kernel, men jag lyckas inte. Jag har laddat ner minst 20 olika versioner av spelet (Lugn jag äger tekken 3) och t.o.m. försökt rippa det men fungerar ej! please help. X)
    Byt UMD Emulator via vsh-menyn (Tryck på select), du kan också prova att byta cpu speed
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Att byta UMD-Emulator har ingen inverkan då det är ett PS1 spel ... Däremot tror jag att ändra cpu speed som Xager sa är värt att testa ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Att byta UMD-Emulator har ingen inverkan då det är ett PS1 spel
    Jaha, visste inte det
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Tack för all hjälp. Jag hade redan prövat att byta cpu hastighet men jag lyckades få tekken att fungera nu ångrar jag bara över att jag köpte 2 gb minne istället för 2 gb haha tack för all hjälp!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag brukar använda den här listan för att ta reda på om ett PS1 spel fungerar felfritt till PSP:n --->http://www.gamerspress.com/index.php...atibility_List

Liknande diskussioner

  1. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  2. ny router, problem med att logga in på LIVE
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 15:31
  3. PSX på PSP 3.90 m33-2?
    By Muyfa666 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 10:16
  4. Problem med!!!
    By tjohoola78 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 19:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •