Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: sega master system emulator på psp?`

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20

sega master system emulator på psp?`

har läst o läst o läst o googlat som fan hela dan, det enda jag kommit fram till är att alla snackar om någon kernel 1.5 fix, men den funkar ju samtidigt bara med fat, o jag har slim, finns det inget sätt att lösa det på, jag fick alla andra spel att funka igår när jag fick psp:n, "vanliga" och snes emulator, funkar fin fint, snälla hjälp mig lösa detta, vill ju gibba sega
    Last edited by pimmen; 2008-07-04 at 08:00.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    http://www.psp-hacks.com gå in under Emulatorer, läs infofiler.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    jag kollade igenom som hastigast på jobbet nu, hittar inget, under emulatorer>sega osv, där ligger ju bara filerna för nedladdning..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    jag kollade igenom som hastigast på jobbet nu, hittar inget, under emulatorer>sega osv, där ligger ju bara filerna för nedladdning..
    Har du provat att läsa readmen till emulatorn?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    ja jag har läst readme filen utan tur där står inget speciellt alls jag får det hur som helst inte att funka.. hmm
    jag menar ju det som i sverige kallas sega mega drive, så det framgår korrekt

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    ja jag har läst readme filen utan tur där står inget speciellt alls jag får det hur som helst inte att funka.. hmm
    jag menar ju det som i sverige kallas sega mega drive, så det framgår korrekt
    skaffa eloader 1.0.0.0 och starta genom den.... gjorde jag och återupplevde Wonder Boy III Dragons Trap
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    tackar som attan kekke nu får jag igång emulatorn o spelen, men ett annat skumt "fel" när jag lägger in SMSPSP så får jag under memory card tabben en "flik" som heter "corrupted file" vad är detta för skräp som kommer in, det är ju störande att ha något där som bara är fult och inte går att använda till något ändå, kan jag bara ta bort corrupted file fliken eller sabbar jag något då måntro? hmm

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    tackar som attan kekke nu får jag igång emulatorn o spelen, men ett annat skumt "fel" när jag lägger in SMSPSP så får jag under memory card tabben en "flik" som heter "corrupted file" vad är detta för skräp som kommer in, det är ju störande att ha något där som bara är fult och inte går att använda till något ändå, kan jag bara ta bort corrupted file fliken eller sabbar jag något då måntro? hmm
    kolla om du har någon mapp i PSP/GAME som inte är med i menyn
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    smsppsp% och smsppsp finns ju där osså ett psx spel osv, men smsppsp% har ju oxå med sega emulatorn att göra.. hmm

en annan sak jag upptäckt är att när jag kör sega i helskärm blir färgerna helt Fkd up, nån som vet om man ska twista till nån inställning eller dylikt för att lösa, snes emulatorn skalar upp fin fint till fullscreen utan fula färger o annat
    Last edited by pimmen; 2008-07-09 at 22:42.

Liknande diskussioner

1. frågor om multiplayer/ system link
    By peppen in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 00:07
  2. Vilka fil format stödjer Wii och vilket operativ system har den?
    By Toxich in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 16:45
  3. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:07
  4. Sega Master System emulator!
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-10, 18:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner