Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Svårt att boota efter HD DVD?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22

    Svårt att boota spel?

    Hej Jag har ett stort problem nu. Till att börja med är båda dom här 2 xboxarna utrustade med Samsung Ms28 drives.

    Tror ni man kan skicka in en box på service för att den inte läser skivor längre?,eller är det bara "Röd ring" som de har förlängt garantin för?
    har testat flasha om till alla möjliga olika versioner och sånt men får hela tiden bara "Unreadable Disc." och nån enstaka gång fungerar det klockrent.

    Det roliga med detta är att det började strula när jag skaffade HD DVD spelaren för en billig slant för ett tag sen, och när jag körde GTA 4 från en dålig Bulkpaq skiva, (bulkpaq har jag alltid fått boota många ggr innan dom funkat men hade inga andra för tillfället när GTA kom ut )
    Så när jag installerat allt för hd dvdn strulade det mycket oftare även med verbatim.

    Sen kom en polare hit på midsommar o vi skulle köra lite Guitarhero på hans xbox och satte min HDD i hans för att få mina savegames, DÅ HELT PLÖTSLIGT så ville den köra in en update på hans låda då den aldrig varit uppkopplad mot live eller nåt sen fungerade inte hans xbox alls längre och fick Error E65 ett par gånger. sen fick vi "To play this disc, put it in an xbox360 console." och även unreadable disc.

    Har testat att flasha om hans också ett antal ggr och gjort nya fw från originalet. och även kört in org. o testat köra orgspel, men funkar inte en enda gång att få igång varken spel eller film på hans nu. (på min funkar film ibland.)

    Märkligt fel, någon som varit med om detta innan?. Och jag har flashat väldigt många xbox och inget har strulat så det är nog inte jag som gjort nåt fel där iaf..

    28/08/08
    EDIT: Vi har dragit slutsatsen nu att polarens box var kass när han kom hit med den, då den legat i bilen nån vecka innan han kom med den till mig, och min laser tagit stryk av de orange bulkpaq skivorna, kombinerat med 12x läs och gta4. så antagligen var det bara en tillfällighet att hd dvdn kom in i bilden samtidigt...
    om detta stämmer vet jag inte men det känns som en rimlig förklaring,

    med ny läsare i båda fungerar båda 2 iaf... och det är skönt att veta.




    Mvh Anders.
    Last edited by ClayMan; 2008-08-28 at 10:17.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    upp upp upp....

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    upp upp upp ... snälla vi behöver verkligen hjälp med dessa boxarna. vad kan vara fel ?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av detta? dags att beställa 2 samsung då?...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    varför ringer du inte ms-support och frågar om de har en lösning?

    säg absolut inte att de gäller backuper. säg att du flyttat över hdd till din polares box och den började strula efter någon uppdatering (ev. pga av du har hd-dvd). säg också att din box börjat strula med filmer mm när du flyttade tillbaka den.

    provat att koppla in hd-dvd i hans box och se om det hjälper eller att få igång den?

    jag tror inte detta har något med dina skivor eller firmware att göra då de funkat innan, helt klart nåt med hd-dvd'n och ev. nåt skit den för med sig i systemet.

    återkom med resultat...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    jo jag har funderat på att göra det men har inte blivit av ^^... men jodå jag har testat alla möjliga sätt att få igång det både med/utan hdd i båda, och med/utan hd-dvd i båda, inget osm verkar hjälpa., nåt som däremot verkar funka på mitt är om man är uppkopplad mot live :S... då fungerar iaf Dirt att boota men sen efter ett tag så kan den bara sluta fungera.. och få dirty disc.

    CDskivor med musik fungerar dock klockrent i min !

    har även en 3e kompis som har problem med sin dvd också... även den en samsung ms28... likadant där att det börjat med att man får boota många ggr innan man kan spela, sen inte kunnat spela men film går bra, nu kan han också bara köra CDskivor med musik konstigt nog verkar det vara samsung som ger sig efter ett tag.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tja jag har varit med om något väldigt liknande med mitt Xbox360. Jag har en Premium Xtream som är chippad dock hände detta med original spel. Jag har haft problem när jag har spelat att det har kommit upp unreadable disk men då har jag bara behövt starta om så har det fungerat igen. Men nu så får jag bara upp introt till spelet och till slut kommer samma meddelande igen. Jag har också ett problem när jag spelar Guitar Hero III. Jag kommer in i spelet men sen när jag ska dra igång en låt så fryser bilden och sen kommer det upp en text som säger att det sparade innehållet är ändrat och att man måste starta om spelet. Detta upprepas om och om igen.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Dåliga lasrar som får synfel helt enkelt
    Som oss gamla gubbar, vi ser sämre med åren o behöver glasögon
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    japp... köpte nya dvdläsare och det gjorde susen... hade ju inte gjort nåt om båda fungerat som vi fick det hade ju sparat en hel del tid iaf, men efter ett antal timmars jobb kom vi på att den ena funkade i båda och den sista inte i någon så blir retur på den... tack psxcare för trevlig, snabb support på msn..
    Last edited by ClayMan; 2008-08-28 at 10:12.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Känns lite konstigt....sitter här och letar runt o försöker komma fram till som e fel på xboxen....Inte en ända bränning har funkat fullt för mig dem senaste 3 veckorna....

    Sen när jag läste detta inser jag att detta uppstog samma vecka som jag kopplade in hd dvd driven..... Låter nästan som att den hackar sig fram ibland...ibland funkar det... ibland funkar det inte alls....Antingen funkar skivan dåligt eller inte alls


    Bytte ju DVD driven i boxen för ett tag sen...känns pulvrigt att behöva göra det igen...

    Dirty Disc Dirty Disc Dirty Disc

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    kan ju vara nåt fel på din nya drive med?.. är det samsung ? isf hade jag nog satsat på att köra nåt annat typ benq istället... för samsung drivisarna är tamejfan inte bra...

Liknande diskussioner

  1. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  2. Bästa formatet/märket på DVD skivor att bränna Wii-spel på?
    By t-m00re in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 15:03
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •