Hej Jag har ett stort problem nu. Till att börja med är båda dom här 2 xboxarna utrustade med Samsung Ms28 drives.
Tror ni man kan skicka in en box på service för att den inte läser skivor längre?,eller är det bara "Röd ring" som de har förlängt garantin för?
har testat flasha om till alla möjliga olika versioner och sånt men får hela tiden bara "Unreadable Disc." och nån enstaka gång fungerar det klockrent.
Det roliga med detta är att det började strula när jag skaffade HD DVD spelaren för en billig slant för ett tag sen, och när jag körde GTA 4 från en dålig Bulkpaq skiva, (bulkpaq har jag alltid fått boota många ggr innan dom funkat men hade inga andra för tillfället när GTA kom ut )
Så när jag installerat allt för hd dvdn strulade det mycket oftare även med verbatim.
Sen kom en polare hit på midsommar o vi skulle köra lite Guitarhero på hans xbox och satte min HDD i hans för att få mina savegames, DÅ HELT PLÖTSLIGT så ville den köra in en update på hans låda då den aldrig varit uppkopplad mot live eller nåt sen fungerade inte hans xbox alls längre och fick Error E65 ett par gånger. sen fick vi "To play this disc, put it in an xbox360 console." och även unreadable disc.
Har testat att flasha om hans också ett antal ggr och gjort nya fw från originalet. och även kört in org. o testat köra orgspel, men funkar inte en enda gång att få igång varken spel eller film på hans nu. (på min funkar film ibland.)
Märkligt fel, någon som varit med om detta innan?. Och jag har flashat väldigt många xbox och inget har strulat så det är nog inte jag som gjort nåt fel där iaf..
28/08/08
EDIT: Vi har dragit slutsatsen nu att polarens box var kass när han kom hit med den, då den legat i bilen nån vecka innan han kom med den till mig, och min laser tagit stryk av de orange bulkpaq skivorna, kombinerat med 12x läs och gta4. så antagligen var det bara en tillfällighet att hd dvdn kom in i bilden samtidigt...
om detta stämmer vet jag inte men det känns som en rimlig förklaring,
med ny läsare i båda fungerar båda 2 iaf... och det är skönt att veta.
Mvh Anders.
Bookmarks