Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Tales of Symphonia Dawn of the new world problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17

    Tales of Symphonia Dawn of the new world problem

    Hej jag har bränt Tales_of_Symphonia_Knight_of_Ratatosk_JAP_WII-TMD och jag brick blockade och ändrade regionen med regionFrii till Pal. När jag ska starta spelet från disc channel så blir skärmen svart och i GeckOS så kan jag spela det men skärmen är helt röd (jag kan se var jag går och så men inte färgerna i spelet bara röd) så det är rejällt jobigt. Vad skall jag göra för att åtgärda det här så jag kan spela det med normal skärm?
    Jag har:
    Wii 3.3E
    Wiikey 1.9s
    bränt med TDK-R 4x (alla mina andra 25 spel fungerar med denna skiva)
    Jag har testat i både 50Hz och 60Hz och det blir samma sak.
    Snälla hjälp mej. Och kom med svar som funkar. Tack i förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Hm antar att du måste fixa nån sorts rgb-scart (vet inte om det finns till wii), eller så pallar inte din tv med pal60 vilket jag tror spelet ligger i....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
    Hej jag har bränt Tales_of_Symphonia_Knight_of_Ratatosk_JAP_WII-TMD och jag brick blockade och ändrade regionen med regionFrii till Pal. När jag ska starta spelet från disc channel så blir skärmen svart och i GeckOS så kan jag spela det men skärmen är helt röd (jag kan se var jag går och så men inte färgerna i spelet bara röd) så det är rejällt jobigt. Vad skall jag göra för att åtgärda det här så jag kan spela det med normal skärm?
    Jag har:
    Wii 3.3E
    Wiikey 1.9s
    bränt med TDK-R 4x (alla mina andra 25 spel fungerar med denna skiva)
    Jag har testat i både 50Hz och 60Hz och det blir samma sak.
    Snälla hjälp mej. Och kom med svar som funkar. Tack i förhand.
    Svaret är enkelt. Efter firmware 3.3E så funkar inte NTSC spel på PAL maskiner inte ens med Gecko i alla fall är det så för mig

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Jag kör med RGB kabel. Men det är ju Japan spel inte USA. Går det inte att gå ner i FW?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    angående FW har inte en aning om det går att gå ner i ver antar att det borde gå men jag testar dock inte själv loosar allt man sparat osv då vet jag, det mesta alla skriver inte ska funka efter 3.3 funkar i mitt wii lyckligt nog faktiskt.
    Nån annan som vet om man inte kan köra om wiit i systeminställningarna i wiit reset wii/konsoll eller nåt sånt det heter/står i menyerna i wiit för att få om en annan version?
    Citat Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
    Jag kör med RGB kabel. Men det är ju Japan spel inte USA. Går det inte att gå ner i FW?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    erik perik är trött...är ju inte det vi pratar om....Nightfloyd får juh igång spelet men bara med nån sorts röd färg...
    men byt till den vanliga kabeln och testa dåra....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    erik perik är trött...är ju inte det vi pratar om....Nightfloyd får juh igång spelet men bara med nån sorts röd färg...
    men byt till den vanliga kabeln och testa dåra....
    Okej jag testar det när jag kommer hem från semestern. Spelar det nån roll om man använder scart adaptern?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
    Okej jag testar det när jag kommer hem från semestern. Spelar det nån roll om man använder scart adaptern?
    Vet faktiskt inte, testa både med och utan...
    är en jäkla djungel det där med signaler och ibland kan skitskumma lösningar funka helt utan logik,
    jag kopplade min chippade psone till tv´n via videon för den tv´n klarade bara typ pal 50hz men genom videon blev bilden klockren även på ntsc-spel och pal 60hz spel.......
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Vet faktiskt inte, testa både med och utan...
    är en jäkla djungel det där med signaler och ibland kan skitskumma lösningar funka helt utan logik,
    jag kopplade min chippade psone till tv´n via videon för den tv´n klarade bara typ pal 50hz men genom videon blev bilden klockren även på ntsc-spel och pal 60hz spel.......
    Okej men min TV där jag är nu har jag ingen aning om men den borde ha 60Hz också, för jag kan köra USA SSBB utan några problem. Men ska testa på min 100Hz TV när jag kommer hem (alltså den stödjer 50Hz, 60Hz, 100Hz och kanske någon mer)

Liknande diskussioner

  1. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  2. Boom Blox problem
    By Goku_93 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:54
  3. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  4. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  5. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •