Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SMG, SSBB och Mario Kart vägrar funka..

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20

    Red face SMG, SSBB och Mario Kart vägrar funka..

    Av någon skum anledning har SMG aldrig funkat. Jag uppdaterade till 1.9g, Homer säger "You're all nuts!" och allt skulle vara färdigt.
    Eftersom jag har ett Japanskt Wii så är felmeddelandet svårt att förstå. Men jag fattar att 001 betyder att det inte blir nått spelande idag.
    Samma sak efter 1.9s-uppdateringen. 001..

    Att uppdatera Wiikey har sina skumma rutiner. Config 1.9s vill inte starta direkt ur menyn. Jag hittade en hackad variant av Config 1.3 (Wiikey Base?), som sedan kräver att jag byter disk till Config 1.9s innan jag kan fortsätta.

    Skumma rutiner kommer med själva uppdateringen med. Jag stoppar in 1.9s och låter den kör sin Test cycle. Efter testet verifierat att det är ett Wiikey i lådan måste jag ta ut skivan innan jag fortsätter (annars får jag ett timeout-meddelande). Den laddar till 100% och jag trycker in disken igen.
    Den laddar igen & förbereder sig för uppdateringen och ber mig trycka på reset för att fortsätta. Disken måste ut igen (för att slippa timeout-problemet) och uppdateringen startar.
    100% senare är allt klart och jag bootar om.

    001..

    Samma procedur måste göras oavsett om jag uppgraderar eller går ner till 1.9b (som ibland har rekommenderats i olika forum).
    Samma sak händer oavsett om jag kör PAL eller NTSC versionen av SMG.

    Jag har testat de flesta trick bland trådarna; den mystiska key.bin-filen, hex-edit, truncha signer och ändlösa patchar.

    Jag fick Mario Kart att funka tack vare en ppf-patch.
    .. Som slutade funka när jag klantade till det och uppdaterade till 3.3J.

    Allt skulle vara löst med den nya versionen av Twilight Hack.
    Så jag laddade ner Zelda eftersom det bara funkade om jag redan spelat och sparat åtminstone en gång.
    Zelda tog bra med tid att få ner, men när jag äntligen laddat färdigt och bränt ut den på en DVD så får jag blablabla OFF-meddelandet.
    Samma som Mario Kart och SSBB ger mig..

    Efter oändligt sökande på olika forum har jag märkt att folk antingen aldrig lyckas, eller så lyckas dom direkt, eller så lyckas dom efter en kombination av olika manövrar (uppgradera 20 ggr på raken, drar ut strömkabeln mellan uppdateringarna, kör 1.9b-1.9g-1.9s i rad och en massa olika tips om bra/dåliga DVD+/-R i diverse hastigheter).

    Jag har en bra stapel med värdelösa DVDs som resultat.
    What to do, what to do..?
    Last edited by maako; 2008-07-06 at 03:38.
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Ja eftersom du inte lyssnade på ALLA på nätet som säger att man inte ska uppdatera till 3.3 så sitter du där nu....
    Köp en Pal wii (europe) släng i ett fungerande chip och skit i 3.3...¤tipsar¤
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Nja, INGEN hade nämt 3.3 när jag började jobba på SMG-lösningen i början av året (eftersom den inte ens var släppt) så hjälpte det mig inte att få igång Galaxy. Error #001 var redan där. Så det problemet skapades inte av någon uppdatering.

    Att det sen blev värre när jag uppdaterade konsolen i mitten av Juli var svårt att bli varnad för eftersom jag var en av de första som drabbades (Jag bor i Taiwan, +8 GMT = framtiden).
    Så just nu letar jag efter en lösning, inte en PAL-maskin.. Men tack för tipset.
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Ja eftersom du inte lyssnade på ALLA på nätet som säger att man inte ska uppdatera till 3.3 så sitter du där nu....
    Köp en Pal wii (europe) släng i ett fungerande chip och skit i 3.3...¤tipsar¤


    .. jag uppdaterade direkt till 3.3e och fick igång alla spel inklusive SSBB DVD5 Pal

    ..jag kör D2pro9 v2 med D2C2 chipset med 2 kronors DVD +R och aldrig haft några problem.

    Man får helt enkelt ha internet som sin bästa vän ett tag för att få igång spelen till 3.3e men det är värt det.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Problemet löst; jag misstänkte att min WiiKey var en klon, eftersom jag var tvungen att ta ut 1.9s-disken mellan varven.
    Så jag stack ner till den lokala spelbutiken här o Taiwan och bytte. Nu funkar allt (nästan) perfekt!
    Jag behöll klonen och ska ha fanskapet som ett halsband, hehe..

    1.9s-uppdateringen funkar utan att jag behöver ta ut disken mellan varven.
    Twilight Hack funkar fint trots 3.3J.
    SSBB/Mario Kart laddar fint genom Homebrew. Till och med Worms Oddity visar text på Engelska istället för "eeeeeeeeeeeeee"..

    Men av någon skum anledning funkar inte SMG. Nja, den Japanska versionen startar, men min Japanska suger, så det är en massa gissandes och letandes..
    Jag har testat både WiiZARD's och PROMiNENT's releaser. Jag har även ändrat regionerna med RegionFrii, men det blir svart skärm vad jag än gör.

    Skulle inte SMG funka redan vid 1.9g?
    Last edited by maako; 2008-08-04 at 20:26. Anledning: SM fu**inG
    Wii 3.2J Downgraded
    Wiikey 1.9s

    Xbox with some weird Taiwanese copy of the Alladin chip, me thinks..

Liknande diskussioner

  1. Mario Kart
    By Undenius in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 14:41
  2. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  3. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07
  4. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •