Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Någon som blivit betalningsskyldig när de skickat in flashad 360?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Någon som blivit betalningsskyldig när de skickat in flashad 360?

    Någon som har fått RROD på sin flashade 360 och skickat in den till Microsoft utan att sätta dit nytt sigill, och sen fått betala fraktavgiften? Har hört att MS gör så i vissa fall?

    Jag skickade in min idag, och är lite rädd för att åka på en avgift. Och om de nu ger en fraktkostnaden, fixar de ens Xboxen?

    Oftast är det väl dock så att de skiter i att den är flashad och de sätter in nytt ohackbar läsare? Isåfall är det ju underbart då någon borde komma på ett sätt att flasha den nya dvd-läsaren DG-16D2S inom kort, om det inte redan är gjort?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pettson3816 Visa Inlägg
    Någon som har fått RROD på sin flashade 360 och skickat in den till Microsoft utan att sätta dit nytt sigill, och sen fått betala fraktavgiften? Har hört att MS gör så i vissa fall?

    Jag skickade in min idag, och är lite rädd för att åka på en avgift. Och om de nu ger en fraktkostnaden, fixar de ens Xboxen?

    Oftast är det väl dock så att de skiter i att den är flashad och de sätter in nytt ohackbar läsare? Isåfall är det ju underbart då någon borde komma på ett sätt att flasha den nya dvd-läsaren DG-16D2S inom kort, om det inte redan är gjort?
    Jag har aldrig hört att någon som fått betala,dom verkar bara skicka tillbaka den igen eller fixa den.
    Den nya dvd läsaren är inte knäckt ännu och verkar vara en svår nöt att knäcka om det ens går att lösa det.
    Last edited by Dragon; 2008-07-07 at 18:53.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ja BenQ:n tog väl drygt ett år att knäcka så risken finns väl att det kommer att ta tid, tyvärr.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    vad tror ni om man överhettar en 360 konsol som blivit fel flashad o ingen backup finns.
    och skickar in den?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ska skicka in min nu i veckan på skoj å se vad dom säjer.. utgår från att dom kräver en på frakt om man vill ha tillbaks den, mer än så kan dom inte göra....
    Byter dom ut den vore det helt sjukt!!!

    Boxen ser rent förjävlig ut, inget klistermärke(så klart) inga plastsnäppen på baksidan, ingen knapp till DVD eller on/off brickan, inga plastsnäppen i skalet det va blandet första jag bröt bort, orginal fläkten saknar fläktblad etc etc, plockar ut mina egen köpt delar å sätter i orginaldelarna ofc.

    Jag hör av mej när nått händer så vet vi alla fall vad värsta som kan hända är.
    Om dom gnäller kommer jag att säja att dom kan behålla sin egen jävla skit.

    //NN

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Noneed Visa Inlägg
    Ska skicka in min nu i veckan på skoj å se vad dom säjer.. utgår från att dom kräver en på frakt om man vill ha tillbaks den, mer än så kan dom inte göra....
    Byter dom ut den vore det helt sjukt!!!

    Boxen ser rent förjävlig ut, inget klistermärke(så klart) inga plastsnäppen på baksidan, ingen knapp till DVD eller on/off brickan, inga plastsnäppen i skalet det va blandet första jag bröt bort, orginal fläkten saknar fläktblad etc etc, plockar ut mina egen köpt delar å sätter i orginaldelarna ofc.

    Jag hör av mej när nått händer så vet vi alla fall vad värsta som kan hända är.
    Om dom gnäller kommer jag att säja att dom kan behålla sin egen jävla skit.

    //NN
    lycka till säger jag bara...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Att skicka in en Box till Msutan sigill kan alltid vara en risk!
    Att skicka tillbaka sin box till Ms med VPRA GARANTISIGILL = IDIOTISKT!

    Det är pg.av några som gjort det Ms höll på några boxar vi skickade från vår adress
    Och de misstänker rätt starkt att någon varit inne i dem om det sitter kvar ett PSXCARE garantisigill
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag struntar i att skicka in boxen, efter som det utan tvivel inte kommer leda till nått gott, och eventuelt till och med kan ställa till det för andra som skickar in "öppnade" boxar, supporten tröttnar och börjar med nolltollerans på un-seal´ade boxar, om dom får in förmånga risiga.
    Last edited by Noneed; 2008-07-12 at 14:52.

Liknande diskussioner

  1. Välte min 360, nu fungerar den inte som den ska.
    By davidos90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:13
  2. Använda 360 som HTPC?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 14:12
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. Någon som vet vart man kan ladda ner gamecube spel till wii:et?
    By budida in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 13:26
  5. Datorn dör när jag spelar
    By Bajen13 in forum PC - spelfrågor
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 13:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •