Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Konstigt beteende på chip, nån som vet?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Konstigt beteende på chip, nån som vet?

    Hej!

    Skulle vara oerhört tacksam om ni ville hjälpa mig här. Köpte en begagnad Xbox som var chippad, säljaren visste dock inte vilket chip. Givetvis var jag tvungen att öppna upp den och kolla vad för chip det satt i. Jag gjorde det och fann att det var ett Xecuter 2.6

    Jag lossade chipet för att kontrollera hur installationen var gjord. När jag var klar med min inspektion satte jag tillbaka allt (Ja, jag är säker på att jag satt allt rätt.) När jag sedan startar Xboxen märker jag att led:sen på front switchen (den där man väljer om chippet ska vara aktivt eller ej) inte lyser samt att xboxen rebootar två gånger snabbt precis som om den inte vet hur den ska göra för att starta. Efter det så går den igång, dock utan bild och dvd-öppnaren skiftar färg mellan grön och röd. Förmodligen något felmeddelande? När jag sen bryter strömmen och väljer att stänga av chippet med switchen går Xbox:en igång med originalutförande.

    Vad kan ha hänt? Har chippet tappat bios? Varför lyser inte led:sen på front switchen?

    Skulle uppskatta all hjälp och tips jag kan få för det är verkligen inte kul att inte ens fått en chans att leka med den

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej jag har chippat mitt xbox med Duo X2 Cromwell Flash Edition och har inte uppdaterat biosen eller något utan kopplade in de å fick upp vanliga bilden att jag skulle ställa in tid å datum.
    sen dog de å eject lampan blinkar rött å grönt varför?? har lödat bort allt men gör likadant ändå??
    har lödat dit allt igen men samma sak händer. har kollat alla lödningar med förstoringsglas men dom e ok!!

    SNÄLLA HJÄLP MIG
    KAN ÄVEN MAILA MIG PÅ JIMPAAAAAA@HOTMAIL.COM

Liknande diskussioner

  1. SerieNR. LEH 16655210 för nytt för chip ?
    By Kaizoon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:40
  2. är det någon här som rippar själv?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 15:31
  3. Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 13:31
  4. Hur vet man vilken mod chip som ligger i de nya PS2?
    By COLOGGERO in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:35
  5. Nån som vet?
    By BoneZ in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-01-14, 16:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •