Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spela flashat med annan gamertag?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Spela flashat med annan gamertag?

    Om man vill t.ex spela spel innan det kommer ut och inte vill synas på live,
    kan jag då logga in på en OFFLINE gamertag? Och spela på den??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Anonys Visa Inlägg
    Om man vill t.ex spela spel innan det kommer ut och inte vill synas på live,
    kan jag då logga in på en OFFLINE gamertag? Och spela på den??
    säkrast är att ta bort "internetupkopplingen" när du spelar "innan release" spel. sålänge boxen har nätåtkomst "kan" den komma åt live med din box id och ev info. offline gamertag ska vara säkert men det är ju bättre att försäkra sig så gott man kan.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    säkrast är att ta bort "internetupkopplingen" när du spelar "innan release" spel. sålänge boxen har nätåtkomst "kan" den komma åt live med din box id och ev info. offline gamertag sägs vara säkert men jag litar inte 100% på det.
    Eftersom jag har trådlöst i mitt xbox kan jag då, logga in på en offline gamertag och dra ut trådlösa saken som e inkopplad, så har den ingen inkomst, am i right?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Anonys Visa Inlägg
    Eftersom jag har trådlöst i mitt xbox kan jag då, logga in på en offline gamertag och dra ut trådlösa saken som e inkopplad, så har den ingen inkomst, am i right?
    japp, det fungerar också.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men vadå, kan jag spela på min main gamertag med live, koppla ut internet sladden, spela, ta ur spelet, koppla in internet? Och jag blir inte bannad?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Anonys Visa Inlägg
    Men vadå, kan jag spela på min main gamertag med live, koppla ut internet sladden, spela, ta ur spelet, koppla in internet? Och jag blir inte bannad?
    ja. sålänge du inte har kontakt med live servern så är det inga problem. tid och sånt styrs inte via din box, det har liveservrarna hand om verkar det som (logiskt, eftersom varje box kan ha vilken tid som helst.). har inte live kontakt med din box och kan notera vad du spelar etc. så är det lugnt.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har hört rykten om att maskinerna sparar info o datum o skickar vidare så fort de går online
    Så "Säkrast" är att vänta tills spel släpps i EUROPA innan man kör spel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har hört rykten om att maskinerna sparar info o datum o skickar vidare så fort de går online
    Så "Säkrast" är att vänta tills spel släpps i EUROPA innan man kör spel
    har också läst de ryktena. problemet med dem är att boxen måste ha rätt tid inställt då eller en extra backuptid som är satt från tillverking och sköts via nån form av backup energi. att liveservrarna sköter tiden och enkelt kollar om box id med spel id är online före en viss tid låter ju enklast. klart boxen loggar diverse saker... men tid är något jag själv är starkt skeptiskt mot att den loggar. min box är tex alltid på default datum vilket är 2006 tex. alltså borde boxen ha en extra källa för tid eftersom den vanliga tiden återställer sig varja gång man drar strömsladden... fast allt detta kommer väl fram inom tid.

Liknande diskussioner

  1. jag vill spela multiplayer med mig själv!?!?
    By Mr_premier in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:01
  2. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  3. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  4. Kan ej spela ISO med NME chip bara image.000?
    By Sebbe900 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 00:35
  5. Ingen bild med chippet avaktiverat!
    By The_Crow in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •