Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Chip till D2B med klippta ben

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Chip till D2B med klippta ben

    Tjena! Det är lite halvsvårt att harva sig igenom djungeln av chip som finns ute idag. Finns det några chip som är lätta att installera på maskin med klippta ben? Vad jag vill minnas så kan Wasabi använda sig av I2C-porten (SPI-interfacet) även på D2B och därmed strunta i de klippta benen? Borde i så fall inte även Argon SPI 9 wire klara detta?

    Någon som testat chip som inte använder standardbenen och kan säga om det funkar bra/dåligt?

    MVH Albin

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Du kan köra med D2ProV2 det tar alla konsoller

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    D2Pro9 v2 har stora problem, jag skulle INTE rekommendera den.

    Eject problem och skivorna fastnar i consolen.
    Detta har inte lösts utan d2pro teamet än.

    Jag skulle rekommendera Wasabi V2, super stabil. Mycket bra val, och uppdateringsbar genom DVD.
    5 super enkla lödpunkter också.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    D2Sun är ett nytt chip som funkar med alla konsoler idag. Brukar även säljas i paket med Wii-clip (som numera även PSXCare säljer). Wii-clips brukar funka för det mesta, men det finns en viss risk att de inte gör det (10%?). I de flesta fall handlar det bara om att göra om lödningarna (stooora och enkla) dock.

    D2Sun är hälften så dyr som D2Pro v2 också, och det med ett Wii-clip.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack! De verkar vara bra alternativ båda två. Jag tror nog att jag skulle klara "dremmel-modden" själv, men det känns onödigt om det finns bra chip som är lättare att installera. Har bara moddat D2A och D2B (med ben) än så länge men tänkte jag skulle ge mig på några D2B utan ben och D2C strax.

    Hur som helst så tror ni mer på dessa två än ARGON SPI WASABUS 2.0 ?

    Wii-clips ? Är det sånt som psxcare säljer till argon-chipet? Verkar mycket onödigt till D2Sun om det bara är 3 ben som behöver lödas, resten av punkterna ser ju jättelätta ut. Jag föredrar nog lödningar framför lödningsfria lösningar. Och då helst inga easy solder utan riktiga kabelinstallationer.

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Chip som funkar till 100%
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 14:34
  3. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  4. En fråga gällande chippning av D2B med avklippta ben!
    By Robie 88 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •