Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: M3 Real problem! Känner ej av i datorn!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    M3 Real problem! Känner ej av i datorn!

    Hej!
    Har under en månads tid använt min M3 REAL flitigt med min DS lite. Köpte Perfect Bunlde Pack här på psxcare, med ett 4gb micro sdhc-kort. La genast in en massa DS-spel, GBA-spel, filmer, bilder, musik, SNES-emulator + spel.... allt har funkat felfritt.

    Tills idag! När jag skulle sätta in det litta sdhc-kortet i "T-flash card reader", alltså den här USB-grejjen som följde med för att ansluta den till datorn, vilket jag gjort 1000 gånger innan och nu skulle göra igen... så vägrade datorn att känna igen den! Den klagar över att det inte finns drivrutiner, men det ska ju för fan inte ens vara det? Det har ju funkat förut som ett vanligt fickminne bara... jag förstår inget!
    Testade även på en annan dator - samma sak där. Den vägrar känna igen den. Har även testat med den andra adaptern som följde med "Sandisk adapter", inte heller den hittar den. VAD FAN är problemet??

    Har satt in sdhc-kortet i M3:n och testat i DS:n, alla spel och allt annat finns kvar och fungerar, så det kan väl inte vara fel på själva sdhc-kortet? Har kortläsaren pajjat, eller vadå?
    En liten grejj värt att notera är dock, att jag igår köpte en gamestop "billaddare", alltså en sån här mackapär så man kan ladda DS:n i bilens cigarettuttag... den var USB-försedd, och universal, så den passar kamreror, psp, gba sp, ds phat, ds lite... så jag satte in den för att ladda DS:n i datorn. Det funkade prima, inget meddellande kom upp på datorn, och DS:ns laddningslampa lyste. När jag sedan samtidigt satte in kortläsaren, så slutade det att funka. Kan det finnas ett samband?

    JÄVLIGT!!!!!!!! glad för hjälpande svar!

    mvh Sebastian

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej hej, även min usb adapter gör likadant. Jag har också haft min i en månad ungefär men som tur var så köpte flickvännen en m3 real så hon har ju usb adaptern. Men det är ju lite störande att den inte kunde hålla en månad, man får väl skaffa 3i1 läsare istället.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den håller bara för 1000ggr användning, maila psxcare@netcare.se med kund/order/fakturanummer (det du hittar av dessa...) så skickar jag en ny :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. M3 DS real problem, hjälp.
    By kaealy in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 13:21
  2. EZ-flash 3-in-1 expansion med M3 REAL?
    By DaniPoo in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 22:26
  3. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  4. M3 REAL Perfect + Minneskort ?
    By MrLonley in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 13:36
  5. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •