Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Fel efter XMB, PSP är bara svart, kommer in i recovery!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19

Fel efter XMB, PSP är bara svart, kommer in i recovery! (Alla fel åtgärdade)!!!

tjenare

jag satt och lekte lite med XMB editor, va den nu hette kommer jag inte ihåg. Men det konstiga är att när jag startat PSPt så kommer jag bara in i recovery menu, men jag får inte upp vanliga "operativsystemet" XBM eller vad det nu kallas för.

Kan man på nått sätt hårdresetta PSPt? Eller kanske resetta det vi recovery?

EDIT
    Antagligen så är det ju det grafiska interfacet som har lagt av, rätta mig om jag har fel, men jag såg nu att jag kan komma åt mitt minneskort kan man återställa sitt interface där på nått sätt? Typ återställa flash0 eller liknande?

//Linkus
    PSP ÅTERSTÄLLT EN MYCKET GLAD LINKUS ÄR UTE OCH SKUTTAR
    Nu efter ungefär en månads letande och testande! Har jag äntligen kunnat återställa mitt efterlängtade PSP! Jag har testat alla möjliga recovery folders m.m. men nu hittade jag en som verkligen fungerade! Hellcats Recovery Flasher Den funkade helt utan några som hällst problem! Jag formaterade Minneskortet skapade en PSP folder sedan en GAME folder i PSP foldern, slängde in recovery foldern i GAME foldern... (Jösses va mycke folders det blev :P) laddade ner den officiella 3.71 uppdateringen döpte om den till 371.pbp la in den i recovery foldern och startade upp pspt med recovery menyn och valde run program from... sedan va hela skiten väldigt självförklarande.

Allt från mig, en mycket gla Linkus
    Last edited by Linkus; 2008-08-09 at 15:20.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Jag låter pendragon svara på detta då jag inte har en blekaste :P
    Att återställa flashX kan resetta till orginal FW, dock kan det vara värt ett försök då d alltid kan flasha om den om det knasar sig ^^
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Att återställa flashX kan resetta till orginal FW, dock kan det vara värt ett försök då d alltid kan flasha om den om det knasar sig ^^

Hur gör jag detta? vet du de?

är lite orolig att mitt psp blivit obrukbart

men hoppas nån som är mer insatt i det hela kan reda ut det kanske

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Linkus Visa Inlägg
    Hur gör jag detta? vet du de?

är lite orolig att mitt psp blivit obrukbart

men hoppas nån som är mer insatt i det hela kan reda ut det kanske
    Inget du gör (undantaget är slå med hammare/kasta i golvet) förstör din psp, bara att använda ett pandora kit.

Flasharna kan du återställa via rec
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    men om jag återställer flash0, borde inte min firmware gå tebaka till 0 då? asså typ 3.90? eller nått

EDIT
    för att göra ett pandora batteri måste jag juh ha ett brukbart psp väll :P

EDIT2
    kan inte nån bara skicka mig sin flash0 så skriver jag över den? borde inte de funka?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    EDIT2
    kan inte nån bara skicka mig sin flash0 så skriver jag över den? borde inte de funka?
    Inte vad jag vet, den är unik för din psp.

Jag kan dock inte svara på mer så det är nog bäst om pendragon tar över.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    jävla typiskt, aja tack för hjälpen iaf

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    ingen som kan hjälpa stackars mig :P

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    är det nån i Göteborgs området som har ett fungerande pandora kit som jag skulle kunna få låna?

Edit

skulle hårdmodda mitt ena psp batteri, det finns inget batteri kvar nu

stack in kniven lite långt, lös till och lukta bränt.

Nu går jag och lägger mig!
    Last edited by Linkus; 2008-07-18 at 05:14.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Mitt batteri är nog lite fryed(!!) men är det helt kört när det ser ut såhär?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ajj ajj ajj...

Pandoratricka sin PSP borde trolla tillbaka den.
    Kom förbi butiken eller muta en vän med lite fika så reder det sig säkert.

Vi har nog billiga tredjepartsbatterier du kan ersätta ditt trasiga med efteråt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ajj ajj ajj...

Pandoratricka sin PSP borde trolla tillbaka den.
    Kom förbi butiken eller muta en vän med lite fika så reder det sig säkert.

Vi har nog billiga tredjepartsbatterier du kan ersätta ditt trasiga med efteråt.

om det ändå vore så väl, jag bor i gbg lite långt att åka bara för de

hade jag bott i Stockholm hade jag gärna tittat förbi med tanke på hur trevliga ni är på forumet så kan ni ju inte vara mycket sämre i butiken
    Last edited by Linkus; 2008-07-24 at 01:10.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    om det ändå vore så väl, jag bor i gbg lite långt att åka bara för de

hade jag bott i Stockholm hade jag gärna tittat förbi med tanke på hur trevliga ni är på forumet så kan ni ju inte vara mycket sämre i butiken
    Sant vi är rätt roliga o trevliga IRL med
    Men om du kommer in i Recovery bör du kunna återställa eller flasha om din PSP...
    Prova sök i forumet bland trådar jag svarat i eller kika i FAQ så skall du nog hitta ett svar.
    Eller be en kamrat med ett CFW PSP skapa ett PAndorabatteri + minne åt dig tillfälligt.
    Mer info i FAQ om det
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Sant vi är rätt roliga o trevliga IRL med
    Men om du kommer in i Recovery bör du kunna återställa eller flasha om din PSP...
    Prova sök i forumet bland trådar jag svarat i eller kika i FAQ så skall du nog hitta ett svar.
    Eller be en kamrat med ett CFW PSP skapa ett Pandorabatteri + minne åt dig tillfälligt.
    Mer info i FAQ om det
    Asså jag har en teori om att man kan juh mounta dom olika flash(x) minnena till datorn, borde inte man bara kunna typ slänga in en helt ny flash(x) som har gått och lagt sig? Har inga polare med PSP jag får nog köpa mig ett pandorabatteri eller nått ist. Jo kan man göra ett pandoraminneskort utan ett psp? asså med en vanlig kortläsare ist?

EDIT
    Om nån typ kopierar sin flash(x) eller är det så att dom är unika??

EDIT2
    Kan man använda sig av denna guiden? eller är den grovt ut daterad?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
    dels kan man inte komma åt den filen längre ^^
    Last edited by Linkus; 2008-07-25 at 01:42.

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Respekt
    0

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Det där såg väldigt lovande ut! Men jag kommer inte ihåg vilken 3.xx jag har :S

EDIT

Kan man kolla det på nått sätt i recovery??
    Det står under Configuration, Game folder homebrew (currently: 3.90 Kernel)
    Är de den jag har eller är det bara att den emulerar 3.90 ?

EDIT2
    Jag kom på en sak, när jag tar upp VHS menyn så trycker jag på select och inte HOME som i den förra så jag måste ha 3.71 då va?

Use VhsMenu: Enabling this will enable the VhsMenu which you can access in normal XMB mode by pressing the HOME button for 3.52 M33 (Select Button on 3.71 M33).
    Last edited by Linkus; 2008-08-02 at 12:37.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    hepp de funkade inte, jag gjorde precis som det stod men inte funka de häller. När jag trycker på run backup från recovery, så blir skärmen svart den gröna lampan lyser ett litet tag sedans stängs pspt av. Memmorystick lampan flashar bara till lite i början sedan är den tyst.

Fan nu har jag varit utan mitt psp allt för länge

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Asså jag har en teori om att man kan juh mounta dom olika flash(x) minnena till datorn, borde inte man bara kunna typ slänga in en helt ny flash(x) som har gått och lagt sig? Har inga polare med PSP jag får nog köpa mig ett pandorabatteri eller nått ist. Jo kan man göra ett pandoraminneskort utan ett psp? asså med en vanlig kortläsare ist?

EDIT
    Om nån typ kopierar sin flash(x) eller är det så att dom är unika??

EDIT2
    Kan man använda sig av denna guiden? eller är den grovt ut daterad?
    dels kan man inte komma åt den filen längre ^^
    Har själv gjort min PSP obrukbar o testat denna info i denna tråd ja
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Har själv gjort min PSP obrukbar o testat denna info i denna tråd ja
    Tyvär så kan jag inte tanka ner den filen
    "The file could not be found. Please check the download link."

Så fruktansvärt tråkigt jag vill leka med mitt PSP igen

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Jag noterade en sak nu, måste man ha en UMD skiva i PSPt när man kör den där recoveryn? för jag äger ingen UMD skiva. Måste man isf ha ett spel? eller går det bra med en film?

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Är det nån som har en recovery folder som dom vet till 100% funkar. för alla som jag testa funkar inte, så fort jag försöker köra recoveryn från recovery menyn så blir skärmen bara svart
    SE FÖRSTA POST ELLER NEDAN!
    Nu efter ungefär en månads letande och testande! Har jag äntligen kunnat återställa mitt efterlängtade PSP! Jag har testat alla möjliga recovery folders m.m. men nu hittade jag en som verkligen fungerade! Hellcats Recovery Flasher Den funkade helt utan några som hällst problem! Jag formaterade Minneskortet skapade en PSP folder sedan en GAME folder i PSP foldern, slängde in recovery foldern i GAME foldern... (Jösses va mycke folders det blev :P) laddade ner den officiella 3.71 uppdateringen döpte om den till 371.pbp la in den i recovery foldern och startade upp pspt med recovery menyn och valde run program from... sedan va hela skiten väldigt självförklarande.

Last edited by Linkus; 2008-08-09 at 15:19.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    SE FÖRSTA POST ELLER NEDAN!

Toppenkul
    Kasta en notis i FAQ tråden så uppdateras den med lite färska länkar av trådskaparen då han hinner
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Toppenkul
    Kasta en notis i FAQ tråden så uppdateras den med lite färska länkar av trådskaparen då han hinner
    Smart det ska jag gör!

Liknande diskussioner

1. XBMC (fel)
    By Jocce_84 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 20:57
  2. DOOM 1 & 2 PSP, Spara(??) Fel .iso/ROM?
    By Linkus in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 23:58
  3. Aldrig haft en PSP vad ska man köpa och titta efter
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:18
  4. Hur kommer jag tillbaka till XBMC efter en reset?
    By fArGo_sWe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 23:33
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 13:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner