Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Litet problem när jag flashar min 360!

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Tjena ironman, jag får typ samma problem alltså no driver detected. Skillnaden här är att jag inte använder någon VIA kort alls. Kör med dom som sitter i datorn står såhär i IPREP "Intel (R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1-2921" Moderkortet är ASUS P5K. Funka eller inte? DvDläsaren är M28.
    samsung kräver nästan via vt6421 kort, inte stor chans alls att du kommer fixa det med ich9.

    såhär ska det se ut.

    Last edited by int21; 2008-11-12 at 07:41.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    FAN! Varför fick jag en M28?? Har verkligen inte råd med ett kort för 300 som jag kommer använder en gång. Lämnar jag in läsaren hos er psxcare kostar det 250kr? Hur lång tid tar det?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    FAN! Varför fick jag en M28?? Har verkligen inte råd med ett kort för 300 som jag kommer använder en gång. Lämnar jag in läsaren hos er psxcare kostar det 250kr? Hur lång tid tar det?
    du ska vara glad at du har en ms28, lätta och flasha och väldigt bra läsare. korten kan du finna billigt på vissa auktionsiter annars lämnar du in till psxcare och de fixar din läsare åt dig. de pengarna du lägger på ett via kort tjänar du lätt in om du behöver flasha din läsare igen någon gång.

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Okeeeeeej, endå surt att man måste lägga till extra peng för att flasha. Hade förväntat mig att det inte skulle kosta men fixade ett kort nu för 160 spänn inkl frakt. Det är väl bra

    Vilken guide ska jag följa efter jag har fått detta kort, det är en Controller Card IDE SATA Kort ATA 133 PCI VIA VT6421A

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kör vilken du tycker är lättast.. har redan länkat till 2 guider här.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ok. ang. ms28 guide så har piggelin skapat en här. min förenklade ms28 guide med iprep finner du här. lycka till.
    Piggelins guide är bra men jag blir lätt förvirrad när jag läser den. Jag använder inte dom programmen han talar om och firmware. Jag använder Iprep och ixtreme 1.4. Sen finns din förenklade guide den är mycket bra men jag hakar upp där med nyckeln, du skriver att vissa startas om datorn gör backup på nyckeln...det vet jag inte va det är. Vissa använder kommander istället för dSam....flummigt jag vet

    Men om jag använder din guide exakt kommer det gå bra ellr behöver jag göra andra saker?

    Tack

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Piggelins guide är bra men jag blir lätt förvirrad när jag läser den. Jag använder inte dom programmen han talar om och firmware. Jag använder Iprep och ixtreme 1.4. Sen finns din förenklade guide den är mycket bra men jag hakar upp där med nyckeln, du skriver att vissa startas om datorn gör backup på nyckeln...det vet jag inte va det är. Vissa använder kommander istället för dSam....flummigt jag vet

    Men om jag använder din guide exakt kommer det gå bra ellr behöver jag göra andra saker?

    Tack
    med att du ska göra backup på din nyckel så menar jag att du ska starta om din dator och kopiera original firmwaren som du läst ut, den innehåller din dvdnyckel som är VIKTIG! du kan skriva ut den, för den visas på skärmen, men lättast är att bara kopiera orig.bin till säker förvarning, tex att mejla den till dig själv, lägg den på skiva någonstans, så du har den när olyckan är framme. utan den så har man en värdelös 360, många har klantat sig med flashning och sedan raderat sina utlästa firmwares och sen sitter de där utan nyckel.

    efter idump och den är utläst.. så kopierar du orig.bin till valfritt ställe alltså. du kan göra det efter du flashat med men det är lika bra att göra det så fort man kan.

    i nya iprep skriver man dsam etc. i den äldre jag länkat till använder du idump, iflash.

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    OK, tack för förklaringen det hjälpte mycket väntar med spänning till mitt nya kort.

    har jag förstått rätt nu
    Skriva idump 1234567 12345
    Välja xtreme porten.
    vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
    den kommer att läsa ur din firmware och kopiera din nyckel till ixtreme firmwaren.

    Efter detta så lagras nyckeln i "orig.bin"
    Stänger av min xbox, startas datorn normalt och kopierar orig.bin till något säkert ställe?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    OK, tack för förklaringen det hjälpte mycket väntar med spänning till mitt nya kort.

    har jag förstått rätt nu
    Skriva idump 1234567 12345
    Välja xtreme porten.
    vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
    den kommer att läsa ur din firmware och kopiera din nyckel till ixtreme firmwaren.

    Efter detta så lagras nyckeln i "orig.bin"
    Stänger av min xbox, startas datorn normalt och kopierar orig.bin till något säkert ställe?
    precis.. orig.bin tror jag lägger sig vid ENHET:\Backups\nummer\nummer\orig.bin

    efter du gjort backup på den så är det bara att fortsätta med flashing:

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok Då får ja tacka för mig och återkommer senare om hur det gick! =)

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Nu har jag äntligen fått kortet, gjorde som du sa men jag får bara No Drive Detect när jag skriver idump.

    Har testat på båda mina PCIe slots som jag har.

    kan det vara drivrutinerna? jag har kopierat båda mtkflash till usbminnet MEN jag har inte installerat någon drivrutin, vista gjorde det automatiskt...

    Edit: Prövade på en annan dator som är xp. Installerade drivrutinerna, prövade med Iprep v006 och den int21 rekommendera. Nu får jag endast fram IDE Slave ?? Snälla kan någon hjälpa mig , vad är det ja gör för fel
    Last edited by AlSopranos; 2008-11-14 at 16:56.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Nu har jag äntligen fått kortet, gjorde som du sa men jag får bara No Drive Detect när jag skriver idump.

    Har testat på båda mina PCIe slots som jag har.

    kan det vara drivrutinerna? jag har kopierat båda mtkflash till usbminnet MEN jag har inte installerat någon drivrutin, vista gjorde det automatiskt...

    Edit: Prövade på en annan dator som är xp. Installerade drivrutinerna, prövade med Iprep v006 och den int21 rekommendera. Nu får jag endast fram IDE Slave ?? Snälla kan någon hjälpa mig , vad är det ja gör för fel
    vista vet jag inte hur det fungerar i med iprep. jag körde via xp och jag tror drivrutiner installeras auto, annars finns de att ladda hem lätt via google. sätt sata kabeln i lägsta porten på via kortet. på mitt kort så är det 3 portar, det sitter 2 portar inne i datorn och 1 pekar utåt (baksidan). en av de portarna inne i datorn står det 0 på och där får jag kontakt med xboxläsaren. ett tips kan vara att rycka ur de andra sata kontakterna från moderkortet så du bara har sata till xboxläsaren för att underlätta felsökningen.

    återkom med resultat.

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag lyckades med flashningen!

    Problemet var exakt det du säger, jag hade satt sata kabeln på den yttersta kontakten som sticker ut bakom datorn. Läste nånstans att den ska sitta i den som pekar framåt och det funkade

    Tack för all hjälp int21

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Jag lyckades med flashningen!

    Problemet var exakt det du säger, jag hade satt sata kabeln på den yttersta kontakten som sticker ut bakom datorn. Läste nånstans att den ska sitta i den som pekar framåt och det funkade

    Tack för all hjälp int21
    grattis, kul när det fungerar!

    obs! se till att sata-kabeln är kopplad till den lägsta porten (channel) på via kortet. dvs. står det 1,2,3 så ska du använda port 1. det behöver inte vara porten "bak på pc'n". på det kort jag använde var det istället den kontakt som pekade rakt in i lådan. det fanns 3 kontakter på det kortet.
    du kanske läste det i min guide.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Problem: Ingen bild men ljud 360
    By altiger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 22:44
  2. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  4. Litet problem..
    By bmd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 23:09
  5. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •