Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 44

Diskussion: Litet problem när jag flashar min 360!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Litet problem när jag flashar min 360!

    Hejsan! Har försökt att flasha mitt 360 med hjälp av denna guiden: http://www.***********/forum/showthread.php?t=10984

    Har alltså en samsung m28. Men när jag kommer till delen när man ska skriva in lite olika saker i dosprompten så händer inget alls..Jag är säker på att jag kopplat rätt, men det kan kanske vara så att mitt moderkort inte funkar för detta? Vad har jag för alternativ då? Är inte så sugen på att betälla ett http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501 för har inga cash för tillfället..Därför lämnar jag helst inte in det, om det inte finns något billigt ställe? (Bor i Göteborg) Kan man lösa det här på något sätt utan att behöva spendera massa pengar?


    Någon här som kanske bor i Göteborg som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    du har inte så många alternativ än att fixa ett via kort, lämna in den eller att låta någon annan göra det åt dig. via kort kan du komma åt rätt billigt på auktioner, reparations ställen för datorer etc... det är inte mycket pengar man behöver skramla ihop för ett sådant kort.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    int21, beställde ett kort några dagar efter jag skapade tråden..Fick det tidigare idag, imon blir det flashning som FUNKAR förhoppningsvis haha!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    int21, beställde ett kort några dagar efter jag skapade tråden..Fick det tidigare idag, imon blir det flashning som FUNKAR förhoppningsvis haha!
    ok. ang. ms28 guide så har piggelin skapat en här. min förenklade ms28 guide med iprep finner du här. lycka till.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ok. ang. ms28 guide så har piggelin skapat en här. min förenklade ms28 guide med iprep finner du här. lycka till.
    Gillar din förenklade guide, ska testa igen nu.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok, det funkar inte helt..Får fram "File backups\1234567\12345\orig.bin does not exist!" När jag skriver in idump 1234567 12345! Vad kan det vara för fel?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Gillar din förenklade guide, ska testa igen nu.
    okej, bara att hojta till om du kör fast men det borde inte bli några problem.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, bara att hojta till om du kör fast men det borde inte bli några problem.
    Läs inlägget över, vi skrev nog samtidigt..

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Ok, det funkar inte helt..Får fram "File backups\1234567\12345\orig.bin does not exist!" När jag skriver in idump 1234567 12345! Vad kan det vara för fel?
    hm, konstigt.. eftersom den ska läsa ner orig.bin i backups \ första delen av serie nummer \ andra delen \ orig.bin. ska kika in på det vad det kan vara. det är inte iflash du försöker med då och har vänt på serienumret tex 1234567 12345 istället för 12345 1234567?

    *kikar vidare*

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hm, konstigt.. eftersom den ska läsa ner orig.bin i backups \ första delen av serie nummer \ andra delen \ orig.bin. ska kika in på det vad det kan vara. det är inte iflash du försöker med då och har vänt på serienumret tex 1234567 12345 istället för 12345 1234567?

    *kikar vidare*

    Andvänder mig av iflsash, har testat både 1234567 12345 och 12345 1234567 , samma resultat..Dock hittar jag HACKED.BIN i min backup map nu..

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Andvänder mig av iflsash, har testat både 1234567 12345 och 12345 1234567 , samma resultat..Dock hittar jag HACKED.BIN i min backup map nu..
    googlade runt lite på detta... tror jag hittade lite av intresse...

    http://www.360mods.net/Forums/viewtopic/t=2376/

    annars kan du göra såhär och återkomma.. (för att undervika katalog krångel)

    dump
    1. MTKFlash r /m /sata orig.bin (för att läsa ur direkt i roten)
    2. copy ixtreme.bin hacked.bin (kopiera ixtreme till hacked)
    3. SamTool orig.bin hacked.bin (för att kopiera nyckel till hacked.bin)

    flash
    4. MTKFlash w /m /sata hacked.bin (för att flasha hacked.bin i roten)

    *tillägg*
    det där med serienummer är inget av intresse som behövs för flashning och inget du behöver skriva ditt riktiga etc. det är bara till för att om du flashar många maskiner så kommer de sorteras så du vet vad du flashat vad med.. ah, du fattar nog...
    Last edited by int21; 2008-07-19 at 12:23.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Om jag gör dom stegen, ska xboxen vara på hela tiden? Och funkar dom verkligen när jag andvänder mig av iprep och så?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Om jag gör dom stegen, ska xboxen vara på hela tiden? Och funkar dom verkligen när jag andvänder mig av iprep och så?
    1. starta din pc med (tex usbstickan) isatt. den bootar upp och kommer visa en dosprompt.
    2. starta din xbox.
    3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin
    4. möjliga portar visas. stäng av din xbox. välj sedan xtreme porten.
    5. vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
    6. skriv copy ixtreme.bin hacked.bin
    7. skriv SamTool orig.bin hacked.bin

    (notera steg 6,7 och steg 3 är ändrat från guiden. steg 6,7 ska göras efter du läst ur firmware men innan du flashar. du kan göra den precis innan du gör steg 3 i flashnings delen också. det gör du som du vill.).

    flashing:

    1. stäng av xbox. (efter urläsning och nyckelkopiering.)
    2. starta din xbox.
    3. skriv MTKFlash w /m /sata hacked.bin
    4. möjliga portar visas. stäng av din xbox. välj sedan xtreme porten.
    5. vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
    6. flashing påbörjas.
    7. klart. stäng av xbox.

    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Efter 3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin så står det "No drive detected" Inga portar visas.. :/ Vad tycker du jag ska testa?
    prova sätt sata kontakten på den lägsta porten på sata kortet. brukar stå en 0'a på det. tex på mitt via kort finns det 3 portar och det är porten som pekar in i pc'n och inte de som går ut på utsidan.

    jag skulle rekommendera att du formaterade om usb stickan, kör iprep och förbereder den. följ sedan denna guide i detta inlägg igen. så du inte få massa "udda" filer nu när det inte fungerar. passa på att byt kontakt på via kortet när du startat om datorn och återkom sedan hur det gått.
    Last edited by int21; 2008-07-19 at 12:21.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Efter 3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin så står det "No drive detected" Inga portar visas.. :/ Vad tycker du jag ska testa?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Efter 3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin så står det "No drive detected" Inga portar visas.. :/ Vad tycker du jag ska testa?
    se tidigare inlägg. gjorde en ändring i den "editerade guiden" och tillägg.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Testar, skriver snart..

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Testar, skriver snart..
    okej. glöm inte bort glappet. kanske därför den inte hittar drive. http://forum.psxcare.com/support/sho...39&postcount=4

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Får fortfarande "No Drive Detected" Faan :/

    Har fixat så att satakabeln sitter ordentligt..

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Får fortfarande "No Drive Detected" Faan :/

    Har fixat så att satakabeln sitter ordentligt..
    har du fler sata enheter i datorn? ryck ur de kablarna issåfall så du bara har den till via kortet. hur många platser har du på ditt via kort? har du satt sata'n i den lägsta porten?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Gjorde allt du skrev..Samma resultat. Fan man undrar ju vad som kan vara fel.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Gjorde allt du skrev..Samma resultat. Fan man undrar ju vad som kan vara fel.
    hm. konstigt den inte hittar dvd'n. xboxen hittar den så du kan spela och sånt antar jag? du använder via kort så access ska inte vara några problem. vad bootar du ifrån diskett eller usb-sticka, för jag antar att du inte försöker innifrån windows. provat byta till en annan sata kabel mellan xbox och pc?

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Usb andvänder jag..Det funkar fin fint att spela spel osv så i det fallet verkar satakabeln göra sitt. Har också testat lite olika satakablar med samma resultat..Vetefan vad jag ska ta mig till nu asså..

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Usb andvänder jag..Det funkar fin fint att spela spel osv så i det fallet verkar satakabeln göra sitt. Har också testat lite olika satakablar med samma resultat..Vetefan vad jag ska ta mig till nu asså..
    kanske dum fråga men för att utesluta saker.. du har installerat via-kortet och väljer det när du förbereder med iprep? du kanske skulle prova via kortet i den datorn du sitter på nu för jag antar du har fler än den du skriver på.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Det var en bra ide..Ska testa!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Det var en bra ide..Ska testa!
    vet inte vilken av ide´n som var bra men. formatera usb stickan och gör om iprep saken om du byter via kortet till annan dator så allt blir från scratch så att säga. prova att följa orginal guiden med idump / iflash om du plockar över kortet i annan dator. ryck ur alla sata kablear förutom den du ska använda. kanske fungerar direkt då annars finns ju backup guiden. har man något att utgå ifrån.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag kom till när man skulle välja Xtreme porten. Fick upp tre alternativ (Fick inte upp något förut) , stängde av xboxen, valde alternativ xtreme, 10 sekunder, sedan satte jag på xboxen..Inget hände alls. Testade typ 5 gånger med lite olika tider varje gång, funkade inte det heller.

    Tìps?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Jag kom till när man skulle välja Xtreme porten. Fick upp tre alternativ (Fick inte upp något förut) , stängde av xboxen, valde alternativ xtreme, 10 sekunder, sedan satte jag på xboxen..Inget hände alls. Testade typ 5 gånger med lite olika tider varje gång, funkade inte det heller.

    Tìps?
    på vilken port har du sata kontakten på via kortet? finns det fler än en? provat alla eller bara den lägsta? om inte, prova alla sata kontakter på via kortet och se om det går bättre. gott att du fått framgång iaf. återkom med resultat när du testat dem.

    kan tillägga att jag får problem med connect med nyare iprep mot min ms28. den stannar också där men det fungerar kanon med den versionen jag länkade till i guiden.

    hittade detta om det kanske hjälper dig.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...5&postcount=31

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen int21, nu åker jag till tyskland till på torsdag så jag tar en pause nu och ska försöka igen så fort jag kommer hem..Skriver då! Ha det bra så länge.

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok, nu är jag sugen på att testa att flasha igen..Ska fortsätta att testa med den senare datorn jag andvände..Kom ju iallafall lite längre fram med den.

    Har ni något tips på vad jag kan tänka på för att få flashning att funka denna gången? Behöver lite tips och idéer så kommer jag försöka snart igen!

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tjena ironman, jag får typ samma problem alltså no driver detected. Skillnaden här är att jag inte använder någon VIA kort alls. Kör med dom som sitter i datorn står såhär i IPREP "Intel (R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1-2921" Moderkortet är ASUS P5K. Funka eller inte? DvDläsaren är M28.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Problem: Ingen bild men ljud 360
    By altiger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 22:44
  2. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  4. Litet problem..
    By bmd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 23:09
  5. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •