Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem Hälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem Hälp!

    Jag har en chippat Xbox och den har slutat att fungera för mig, ska också säga att jag är nybörjare.

    För första ggr försöke jag att uppdatera min XBMC men råka kopplar bort xboxdash.xbe och min nya mediacenter vill inte igång, så nu har jag inga dash att starta ifrån. När jag starta xboxen start den gröna xbox logo sen kommer ett grön text på flera språk upp och händer inget mer. Jag har för sök att läsa mig till i olika forum. Ladda ner Chippen Boot Disc 3.1 och Consol Disc och bränt på TDK+R DVD skivor som jag normal använda till film och musik till xbox som jag vet att det funka och har också provat FUJI skivor. Flyttat juppa på HDD så att den blir master istället för cable sellect som är original. Men min xbox vill inte starta med bootdisc. Har en thomson DVD i. Har ni någon mer sett på att få igång xboxen så att jag kan via FTP ändra tillbaka xboxdash.xbe så att jag kan få igång xboxen. För jag vet från tidigare att bara jag kan få igång xboxdash så kan jag boota med ******* Boot Disc och välja media center från skivan. Konstiga är att jag kan boota ******* Boot Disc när xboxdash är igång men inte nu när jag få grön skärm. Hoppas ni kan hjälpa mig att lösa dena problem.


    Flander

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Thomson DVD kräver RW så pröva med en CD-RW skiva istället
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag läste en Guide om olika Led kombinationen (http://***********/forum/showthread.php?t=1945). Kommer ni ihåg var eran xbox har för ledkombination när den har grönskärm? min har grön-röd, undrar om det är normal?


    pege63:
    Jag gjorde som du sa bränna på en CD-RW skiva från Fujifilm och testa, Jag få inte igång den ändå. Jag undra om det inte är något mer som är fel på min xbox? Men jag har inte gjord mer än att ändra på xboxdash.xbe
    Last edited by Flander; 2008-07-15 at 18:00.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ahaaa! Nu tror jag att jag har hittat svaret på varför jag inte kan köra igång xboxen med bootdisc. I den gröna skärmtexten stå det längs upp i det vänstra hörn siffran 16 i vit (som jag inte har lagt märken till).

    "Vid error 16 kan man inte boota på CD/DVD (och alltså kan man inte installera MS-dashboard så)"

    1, Hur gör jag nu för att man ska kunna boota från CD/DVD spelare igen?
    2, Hur ställer jag in tiden i xboxen igen?
    Last edited by Flander; 2008-07-15 at 23:05.

Liknande diskussioner

  1. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  2. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  3. Boom Blox problem
    By Goku_93 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:54
  4. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  5. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •