Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem Hälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem Hälp!

    Jag har en chippat Xbox och den har slutat att fungera för mig, ska också säga att jag är nybörjare.

    För första ggr försöke jag att uppdatera min XBMC men råka kopplar bort xboxdash.xbe och min nya mediacenter vill inte igång, så nu har jag inga dash att starta ifrån. När jag starta xboxen start den gröna xbox logo sen kommer ett grön text på flera språk upp och händer inget mer. Jag har för sök att läsa mig till i olika forum. Ladda ner Chippen Boot Disc 3.1 och Consol Disc och bränt på TDK+R DVD skivor som jag normal använda till film och musik till xbox som jag vet att det funka och har också provat FUJI skivor. Flyttat juppa på HDD så att den blir master istället för cable sellect som är original. Men min xbox vill inte starta med bootdisc. Har en thomson DVD i. Har ni någon mer sett på att få igång xboxen så att jag kan via FTP ändra tillbaka xboxdash.xbe så att jag kan få igång xboxen. För jag vet från tidigare att bara jag kan få igång xboxdash så kan jag boota med ******* Boot Disc och välja media center från skivan. Konstiga är att jag kan boota ******* Boot Disc när xboxdash är igång men inte nu när jag få grön skärm. Hoppas ni kan hjälpa mig att lösa dena problem.


    Flander

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Thomson DVD kräver RW så pröva med en CD-RW skiva istället
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag läste en Guide om olika Led kombinationen (http://***********/forum/showthread.php?t=1945). Kommer ni ihåg var eran xbox har för ledkombination när den har grönskärm? min har grön-röd, undrar om det är normal?


    pege63: