Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: M3 Real, Spel startar inte

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question M3 Real, Spel startar inte

    Jag har nyligen köpt ett Nintendo ds, med M3 Real och 8 GB mSD här på Psxcare. Tyvärr funkar det inte riktigt som det ska.

    När jag försöker starta spel så händer inget. Spelet finns i listan under iconen MyCard men hur jag än försöker starta något spel så händer inget. Det finns ingen Games icon som beskrivs i manualen. Den hänger sig även varje gång jag går in i settings menyn.

    I början var den riktigt svår att boota från M3, oftast startade den upp som om inget kort fanns i. Det verkar dock ha blivigt bättre med tiden.

    Jag har laddat hem den senaste system mjukvaran från m3adapter.com.

    Några tips?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilken version har du på "senaste system mjukvaran"?

    Prova den som vi har för nerladdning i forumet, den fungerar bra för mig.

    Felet du har brukar bero på felaktigt system...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hehe, tack. Det är ju pinsamt, men jag hade inte alls den senaste. Nu funkar det utmärkt.

    Jag har dock fortfarande problem med att den inte känner av kortet när det sitter i. Jag får pilla lite fram och tillbaka med korten innan det hoppar igång.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Var försiktig så du inte pillar för mycket, det KAN döda din DS. Vi har haft några kunder som haft problem med vissa ROSA ds:ar, vilket om jag minns rätt löstes genom att sätta en bit papper/tejp på kortet så att det trycks mot kontakterna bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för tipset, det ska jag prova om det blir värre. Tycker nog att det blivigt bättre och bättre, kanske lite smuts på kontakterna bara...

Liknande diskussioner

  1. Jag kan inte bränna wii spel med min dator
    By Shiiva in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 16:39
  2. Får inte spel med mic att funka ?
    By mrzimmerman in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:58
  3. hjälp!!!!!!!!!!får inte igång alla spel
    By rtard in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:23
  4. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  5. DuoX2 SE startar inte brända spel
    By a00robst in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 17:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •