Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Kortslutningsrisk vid flashing (Xbox 360) Snabb hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Kortslutningsrisk vid flashing (Xbox 360) Snabb hjälp!

    Hejsan! Läste i en guide att man skulle koppla en sladd mellan datorn och xboxen så att det inte fanns någon risk att det skulle ske kortslutning under flashningen.. Hur viktigt är detta igentligen? Ska flasha ikväll/imorgon och då måste jag veta! Hur har ni gjort?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Hejsan! Läste i en guide att man skulle koppla en sladd mellan datorn och xboxen så att det inte fanns någon risk att det skulle ske kortslutning under flashningen.. Hur viktigt är detta igentligen? Ska flasha ikväll/imorgon och då måste jag veta! Hur har ni gjort?
    Brukar du ha i badvattnet före eller efter du släpper ner TV:n i badkaret?

    Skämt åsido, det är VÄLDIGT viktigt då du kan grilla 360:n annars.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Hejsan! Läste i en guide att man skulle koppla en sladd mellan datorn och xboxen så att det inte fanns någon risk att det skulle ske kortslutning under flashningen.. Hur viktigt är detta igentligen? Ska flasha ikväll/imorgon och då måste jag veta! Hur har ni gjort?
    det är bara att ta en vanlig kabel som leder ström. en lampsladd eller något brukar man ju ha liggandes. skala den i båda ändarna, tvinna den i chassit på pc'n och andra änden i boxens chassi, behöver inte vara krångligare.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack för svaret int..Fyfan vilken dag.

    Har försökt flasha min xbox. Har blivit något fel på sata kabeln som ska in i xboxens Dvd-drive så den fastnar inte. Så jag måste tejpa fast den..Det är andledningen till att det inte har gått något vidare bra idag. Men den ligger isärplockad nu och väntar på fortsättning imorgon istället..Allt blir bättre med lite sömn
    Bra tips, har kört UTAN jordning idag :S Gillar inte att ta den risken..Så jag följer nog tipset!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Tack för svaret int..Fyfan vilken dag.

    Har försökt flasha min xbox. Har blivit något fel på sata kabeln som ska in i xboxens Dvd-drive så den fastnar inte. Så jag måste tejpa fast den..Det är andledningen till att det inte har gått något vidare bra idag. Men den ligger isärplockad nu och väntar på fortsättning imorgon istället..Allt blir bättre med lite sömn
    Bra tips, har kört UTAN jordning idag :S Gillar inte att ta den risken..Så jag följer nog tipset!
    ok. hur sata kontakten "bara" gått sönder har jag svårt att förstå. måste varit ett måndags ex. hehe. precis, man ska aldrig riskera saker när det är lätt att åtgärda. många snabbar på och vill tjäna de få sekunder eller minuter man kan. det hela kan sluta i flera timmar eller veckor utan box istället.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tycker att det går smidigare med ett Connectivitykit där man tar ström från datorn man flashar driven från på samma gång

    Nu iochmed att jag flashar oerhört många 360s på PSXCare så har jag mer insikt i detta än förut o jag tycker personligen att det är smidigare att plocka ut hela Drivern ur enheten o flasha än mecka med drivern i enheten o strömkabel etc.

    Testa, Skruva isär, Ut med drivern, Flasha den, In igen och testa...
    Bättre än:
    Testa, Skruva isär, Dela jordpotential med krokodilklämma, Fibbla med kablar, Skära sig o svära, MEcka dit kabeln, Starta dator, Koppla om kablage, Testa, Skruva ihop.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Testa, Skruva isär, Ut med drivern, Flasha den, In igen och testa...
    Bättre än:
    Testa, Skruva isär, Dela jordpotential med krokodilklämma, Fibbla med kablar, Skära sig o svära, MEcka dit kabeln, Starta dator, Koppla om kablage, Testa, Skruva ihop.
    hm, låter krångligt. skruva isär, jorda med kabel, flasha, testa, koppla ur, skruva ihop. alla har vi våra tekniker, men jag finner ingen anledning till att lossa dvd'n, bara lyfta och byta kabel, dra en ledande kabel mellan enheter och jorda. men sen är det väl så att det skiljer sig på företag som har ett snabbt "special" system att plocka konsoler och fixa dem på snabbaste tid, då man har jord, löd, flash etc i närheten. jag menade oss hobby flashare som vi kallas. sen förstår ja varför att "connectivity kit" är att föredra, enkelt och man slipper oron att bli bannad för error codes.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tycker att det går smidigare med ett Connectivitykit där man tar ström från datorn man flashar driven från på samma gång

    Nu iochmed att jag flashar oerhört många 360s på PSXCare så har jag mer insikt i detta än förut o jag tycker personligen att det är smidigare att plocka ut hela Drivern ur enheten o flasha än mecka med drivern i enheten o strömkabel etc.

    Testa, Skruva isär, Ut med drivern, Flasha den, In igen och testa...
    Bättre än:
    Testa, Skruva isär, Dela jordpotential med krokodilklämma, Fibbla med kablar, Skära sig o svära, MEcka dit kabeln, Starta dator, Koppla om kablage, Testa, Skruva ihop.
    Jo fast den lösningen är 250-450 kr + frakt dyrare =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo fast den lösningen är 250-450 kr + frakt dyrare =)
    Fins ju en möjlighet att skruva ur DVD läsaren o skicka upp den till oss för en flash för 250 kr + returfrakt "räknar högt med 160 kr" som totalt blir: 410 kr
    Frakten upp lär ligga på 69-80 kr.

    Summa ungefär 500 kr.

    Smaken som baken
    250 kronors kittet klarar man sig om man har ett VIA-chipset Sata moderkort som är kompatibelt och 450 kittet v2 inkluderar en HDD adapter.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fins ju en möjlighet att skruva ur DVD läsaren o skicka upp den till oss för en flash för 250 kr + returfrakt "räknar högt med 160 kr" som totalt blir: 410 kr
    Frakten upp lär ligga på 69-80 kr.

    Summa ungefär 500 kr.

    Smaken som baken
    250 kronors kittet klarar man sig om man har ett VIA-chipset Sata moderkort som är kompatibelt och 450 kittet v2 inkluderar en HDD adapter.
    Jobbar du på Psxcare? =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jobbar du på Psxcare? =)
    bump, I wanna know :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    bump, I wanna know :P
    Jo jag hittade tillbaka efter 4 år
    Haft två veckors semester men är åter på jobbet om några timmar efter detta inlägg

    Sju (7) för att vara mer exakt, då öppnar dörrarna för våra kunder
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jobbar Dino också kvar
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jobbar Dino också kvar
    Dino har flyttat hem till U.S.A *Snyft*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Dino har flyttat hem till U.S.A *Snyft*
    :´(
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. Xbox som krånglar Hjälp!!!
    By istar in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 23:03
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Xbox 360 och gamla xbox "link"
    By LuXOD in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:16
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •