Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS3 som mediacenter

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    PS3 som mediacenter

    Någon som har erfarenhet av att använda PS3 som mediacenter över nätverk? Jag har en Iomega StorCenter Network Premium 320GB som jag har mp3 och divx-filer på. Om jag väljer att använda min gamla Xbox1 som mediacenter fungerar allt som det skall, inga problem med uppspelning eller så, inte heller om jag väljer att spela upp det på en dator på nätverket.
    PS3:an hittar servern men när jag skall spela upp filerna fick jag innan uppdateringen till systemver 2.41 ett felmeddelande: 8003A542. Nu ser det ut så här:
    Musikicon > Iomegaserver > Musik > All Musik
    Trycker jag på X får jag fel: Data som inte stöds. Trycker jag trekant får jag upp låttitel med en * som sista tecken.

    Videoicon > Iomegaserver > Video > All video
    Trycker jag X får jag fel: Det finns inga titlar.

    Tar jag dessa filer och lägger på en vanlig extern USB-HDD eller USBminne så spelar PS3 upp dem utan problem, så det bör inte vara nåt problem med filerna, utan något med nätverket.

    Under nätverksinställningarna i PS3 står det:
    UPnP - Tillgängligt
    NAT-Typ - Typ2
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Tror att jag har hittat svaret själv, men det kan ju vara intressant för andra kanske. Det verkar som om min NAS inte är DLNA-kompatibel utan endast UPnP-kompatibel. PS3 kräver DLNA så se upp när ni köper en NAS för att serva er PS3...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Köp dig en Twix eller Popcorn Hour ... Duger fin, fint till media center ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Japp, det var en bra lösning för mig och alla som har köpt en PS3 delvis för att använda som mediacenter. Att jag inte tänkte på det innan. Eller kanske att jag skulle använda min gamla Xbox1 som jag gjort under flera år, den fungerar dessutom bättre än PCH och twix. Det var just det som var hela grejen att jag har köpt en PS3 som jag vill använda till en av de sakerna som den är avsedd för. Jag vill få det att fungera och är inte intresserad av att köpa fler saker eller använda någon annan pryl till mediacenter. Därav att jag ställde frågan om någon visste vad felet var. Annars hade jag frågat vilken pryl jag skall köpa för att byta ut min gamla Xbox.
    Att Iomegan inte stöder DLNA kan ja acceptera, men ur i he***te kan det då vara att foto som ligger på Iomegan fungerar att visa på PS3. Den stöder ju fortfarande inte DLNA och borde inte kunna läsa NÅGON fil från den över huvud taget.
    Last edited by Game_Freak_se; 2008-07-19 at 09:38.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Endast XBMC som fungerar, ingen annan xbe
    By Frenzy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 16:48
  2. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  3. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  4. Ratt som funkar till: PS3,360 och pc?
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 13:10
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •