Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Homebrow apps/spel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Homebrow apps/spel

    Tänkte att det kunde vara bra att diskutera de bästa homebrew programmen/spelen och dylikt i denna tråden.

    För tillfället har jag inte ett enda på min PSP och det känns lite meningslöst att ha CFW om man inte brukar homebrew. .

    Så, vilka är era måsten?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    PSPRadio, Pimp Streamer, IR Shell, Snes9xTYL och NesterJ m.m. finns även otaliga massa små Homebrew Spel som är rätt kul ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Moldernado Visa Inlägg
    Tänkte att det kunde vara bra att diskutera de bästa homebrew programmen/spelen och dylikt i denna tråden.

    För tillfället har jag inte ett enda på min PSP och det känns lite meningslöst att ha CFW om man inte brukar homebrew. .

    Så, vilka är era måsten?
    Känner lite likadant, känns som det finns en hel värld av godis som man inte riktigt utnyttjar. Själv kör jag bara emulatorer och lite PSP Tube ibland.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    PSPRadio, Pimp Streamer, IR Shell, Snes9xTYL och NesterJ m.m. finns även otaliga massa små Homebrew Spel som är rätt kul ...
    Testade IR Shell på min Slim och det funkade inte så bra... Var tvungen att patcha för att få igång det, sen testade jag lite funktioner t.ex. att sätta på ett alarm till nästa helminut. När alarmet gick låste sig psp'n. Fick kopiera över filerna igen och testade att sätta nytt larm för att vara säker, denna gången väntade jag i huvudmenyn. PSP'n blev jätteseg när klockan slog men det lät inget. Det gick iallafall stänga av alarmet denna gången. Sen kunde jag inte starta UMD isos. Man skulle enligt User Guiden starta genom filhanteraren men psp'n låste sig när man försökte öppna en iso. Hade redan ställt in M33 Driver.

    Är detta vanliga fel eller är det något jag missat eller gjort snett?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag trodde inte att det fanns någon IR på slim.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Nej, slim har inte IR
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. X2VGA - 480i signal från apps/spel
    By kapten_orm in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 01:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •