Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Bästa windows?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Wink Bästa windows?

Skulle vara roligt att höra vad folk tycker bäst om för system till sin dator.

Man kan undra vad det är för skillnad mellan windows xp pro, och win xp home?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

Microsoft egna förklaring mellan XP-Pro och XP-Home Edition - <a href="http://microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/choosing2.asp" target="_blank">INFO</a>

/ phenomena

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Men hur är det tex med data tillbehör som brännare mm. Vilken av dom har mer stöd för det?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

du hittar info om XP på <a href="http://microsoft.com/sverige/products/windows/xp/professional/guide/featurecomp.asp" target="_blank">svenska</a> här.

<small>[ 25 February 2003, 09:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

XPpro har ju mer mjuk o hårdvarukompatibilitet än 2000 om det är det du syftade på,men i stort sett så är de separata programmen som måste ha stöd för din brännare, Så har du en tex. en plextor IDE(1årgammal) så stöds den av alla stora program idag. men en lågpris maskin märke typ pantera, eller nått ICA baserat märke, då kan det bli problem med dem flesta programmen. Men om man funderar på flera CPU och mycke RAM då skall man ha ett större os än Home Edition, eftersom Home Edition är där begränsad till max. 2000pro stödjer dubbla intel. s2000 stödjer 4st cpu 4gigs RAM. AS2000 stödjer 8gigs RAM o 8st cpu. datacenter server 32st cpu ? xphome enkel CPU. proxp dubbla cpu osv... Men LINUX som "server" slår alla OS på markanden, när man väl fått det att fungera.

/ phenomena

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

oki, fast de står inget om brännare och andra tillbehör.

För mig som kör i win xp pro, är de jätte svårt att starta datorn när man har en brännare i burken ( de är för mkt modchip scanner i win xp pro ) De tar 10 min att starta datorn!

Så därför undrar jag hur det är med win xp home.

Eller är win 2000 bättre?

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

Efter allt laborerande och supportande av kompisars datorer kan jag bara säga "XP suger åsne-anüs".

Kör 2000 Pro själv och det verkar stabilare och mindre resurskrävande än XP och är enklare och inte lika puttinuttigt "användar-vänligt" som XP.

Den tolkning av intuitivt/användarvänligt gränssnitt som de använt i XP verkar förutsätta att alla Windowsanvändare gillar att leka med Crayon-kritor och dessutom har svårt att följa en logisk tanke från början till slut, t.ex. hur fan har de lagt upp startmenyn i XP??

<small>[ 25 February 2003, 10:01: Meddelandet redigerat av: Tommy_2Tall ]</small>
    /Tommy 2Tall

There are doors I haven't opened, windows yet to look through...
    going forward may not be the answer. Maybe I should go back.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

du skall ju inte degradera fån Pro till Home!!
    Då kommer du att sova dåligt om natten

Menar du att om du pluggar ur din brännare så bootar XPPro upp på ngn minut ?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Tommy_2Tall:
    <strong>
    Den tolkning av intuitivt/användarvänligt gränssnitt som de använt i XP verkar förutsätta att alla Windowsanvändare gillar att leka med Crayon-kritor och dessutom har svårt att följa en logisk tanke från början till slut i min mening </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
    Håller med, gillar inte själv XP har dock arbetat med det mycket på många andra datorer, även om man kan skala bort mycket ändå via många tweakprogg. Håller mig till 2000 tills nästa os kommer.

/ phenomena

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Arrow

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av phenomena:

Menar du att om du pluggar ur din brännare så bootar XPPro upp på ngn minut ?[/QB]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, de är exakt de jag menar!

Ska försöka leta en dator butik som säljer win 2000 billigt.

Så blir man inte arg på datorn när man vill starta om den, stänga av den.

<small>[ 25 February 2003, 10:39: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

inte en susning vad det kan vara. Kontrolera loggbok samt enhetshanteraren direkt efter boot efter den varit urkopplad o se vad du får för felsöknings meddelande i loggen, sitter den sist på idekabeln?, sätt den först, skifta ideport...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

<strong>inte en susning vad det kan vara. Kontrolera loggbok samt enhetshanteraren direkt efter boot efter den varit urkopplad o se vad du får för felsöknings meddelande i loggen, sitter den sist på idekabeln?, sätt den först, skifta ideport...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">ja, de är en ide brännare.
    Har försökt monterat den på en annan ideport men de hjälper inte.

Men om jag skulle ha win 98 eller me då startar datorn "normalt"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

winxp boot med brännare 10min???
    jag har xp pro DVD brännare bootar på under 15 sec, du säger inget om vad mer du har under skalet WinXP tar 128MB ram för systemet skall gå loss & det bara OS. Sen har du säker en massa andra program som sätter sig i auto startup som du kan bocka bort med msconfig (om du har lagt in SP1). Kan vara gammla drivrutiner som inte är anpassade för winxp, kan vara mycket det beror på. Men att det skulle ta 10 min tror jag inte på.....

<small>[ 25 February 2003, 11:16: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

du skrev "om" du skulle ha ?
    har du 98 eller me ev. dualboot med nt?
    eller har du ej provat -98, me ?

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>winxp boot med brännare 10min???
    jag har xp pro DVD brännare bootar på under 15 sec, du säger inget om vad mer du har under skalet WinXP tar 128MB ram för systemet skall gå loss & det bara OS. Sen har du säker en massa andra program som sätter sig i auto startup som du kan bocka bort med msconfig (om du har lagt in SP1). Kan vara gammla drivrutiner som inte är anpassade för winxp, kan vara mycket det beror på. Men att det skulle ta 10 min tror jag inte på.....</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag har 256 i ram
    1400 mhz i processor.

kan lägga till oxå....
    jag har 2 hdd i datorn.

sp1 kan jag inte installera i win uppdate. Då får man bara upp något liknade: När du installerade win så var serial nr ogiltig.

De tar faktiskt 10 min för mig om jag har en brännare i datorn med win xp pro!

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

<strong>du skrev "om" du skulle ha ?
    har du 98 eller me ev. dualboot med nt?
    eller har du ej provat -98, me ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag hade win 98, me för några dagar sen.
    Sen gjorde jag en tråkig formatering och installerade win xp, de är då jag fick problem med datorns upp start.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Du ska ha HD på samma kabel en ATA 100/133 kabel med det blåa ner i ide på MK, största HD som master. Brännaren på den andra IDE, skall stå som master. Hur gammal e brännaren/märke? ge mig ditt mail så ska du få ngt av mig som gör dig glad

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Brännare: pioneer dvd -rw dvdr - 104 den är några månader gammal

<small>[ 25 February 2003, 18:23: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

prova ngn av filerna jag mailade dig & kör sedan msconfig i kör EFTER det att du installerat SP1. Bocka av "ladda i autostart" sen kan du även stänga av div program från att köra i resten av flikarna OM man vet vad man gör.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>prova ngn av filerna jag mailade dig & kör sedan msconfig i kör EFTER det att du installerat SP1. Bocka av "ladda i autostart" sen kan du även stänga av div program från att köra i resten av flikarna OM man vet vad man gör.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">1.Jag kan inte installera sp1, de sa jag tidigare.Vet inte om de är för att jag installerade från en kopia av xp.

<small>[ 25 February 2003, 17:01: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Arrow

stämmer, du måste byta seriel till ett nyare ifall du vill kunna köra sp1 eller beta2. du använder ett såkallat blacklistat nummer ? :-(

Men detta är en annan 5:a (rätt tid, fel ställe)
    ==========C=Y=M===================

<small>[ 25 February 2003, 18:09: Meddelandet redigerat av: phenomena ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Spelar ingen rol SPEL maila mig så ska jag ge dig mitt tele så ska jag instrure dig HUR man ska göra eller har du redan det tror jag skrev ner det i ett mail.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Linux är mycket bättre än Windows!

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>Linux är mycket bättre än Windows!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Men om jag skaffar det, då funkar inte mitt bredband när man har upc (chello plus)

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Jaså? Enligt <a href="http://info.sve.chello.se/faqs/index.html#linux" target="_blank">http://info.sve.chello.se/faqs/index.html#linux</a> skall det gå...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

så här skriver dom:
    jag har en linuxdator (eller ett annat operativsystem ni inte stöder). kan jag abonnera på chello?

Om din dator t.ex. använder linux operativsystem kan chello tyvärr inte stödja dig. Men du kan ändå abonnera på chello men vara medveten om att vi inte kan erbjuda någon support för andra operativsystem än Windows NT 4 och högre, Windows 95/98 och Mac OS 7.5 och högre

Och då vet man inte om man får de och funka med nätet...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Lite högre upp på sidan står det: </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det går att ansluta hemdatorer som använder ett annat operativsystem. Kontakta UPC Sverige och ta reda på om operativsystemet på din dator kan användas. Om ditt system inte stöds kan du ändå abonnera på chello. Men du måste genomföra systeminstallationen och konfigurationen själv. Vår uppkoppling till internet fungerar även om din dator inte uppfyller systemkraven, men prestandan kan då försämras.</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Ja, jag vet.
    Men då vet inte jag hur man gör den konfigurationen om man har linux. Jag har bara kört 98,me och nu xp. Och där står det i chello boken hur man gör, allså den som man får när man skaffar bredband hos dom.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om man måste fråga sig om det går att använda chello och linux tillsammans är man nog inte mogen för linux...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Du kan använda LINUX men du får INTE support av dom ANG hur du skall koppla upp dig pga dom inte kan LINUX inställningarna, men kan man det så kan man koppla upp sig med LINUX med vilken ISP som helst har inget med OS att göra utan TCP/IP inställningarna, mm.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Jakten på bästa cd-r skivan.
    By bjornsva in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 23:12
  2. 2 Nätverkskort. Windows blandar ihop dem :(
    By Phaze in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-20, 00:52
  3. Windows 2000 på Xbox.
    By bjornen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 00:14
  4. Bästa backup-utrustningen?