Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Chip djungel

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18

    Chip djungel

    Söker lite tips till en polare.
    Själv har jag installerat Wiikey på D2A, D2b och d2b med klippta ben utan problem. Men nu kom en vän med ett sprojlans nytt wii och ville få det chippat. Så min fråga lyder.. vad väljer man idag?

    Wiikey var ju underbart innan, allt funkade. Hur är det med de nya chippen nu?
    Och är det D2ckey och Argon man väljer imellan eller finns det nya spelare?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De allra nyaste wii fungerar bäst med d2pro, vi väntar på nya argon med oscillator, sedan blir det jämt skägg argon/d2pro tror jag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Hur uppdaterar man d2pro? Är det en extern kabel som med Argon eller vanlig hederlig skiva?

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hej, följfråga som kanske passar här.

    Har ett Wii men osäker på vilka chip man ska välja. Om jag har förstått rätt så finns det olika versioner av Wii och det gäller väl att välja rätt chip va?

    Kan jag se på konsolen vilken version man har om det finns olika och vilket chip ska man välja. Är tjejens Wii så.. ja ni hajjar

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Både argon och d2pro har ett "SPI eeprom" som går att uppdatera via skiva, meningen är att det skall räcka med att uppdatera informationen där för att hålla chippet aktuellt. Men måste koden i det "stora actel chippet" ändras så behövs det en JTAG programmerare. Båda chippen monteras med en flatkabel, dock passar inte argons jtag proggare (injectus) på ett d2pro och tvärtom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nisse.pettersso Visa Inlägg
    hej, följfråga som kanske passar här.

    Har ett Wii men osäker på vilka chip man ska välja. Om jag har förstått rätt så finns det olika versioner av Wii och det gäller väl att välja rätt chip va?

    Kan jag se på konsolen vilken version man har om det finns olika och vilket chip ska man välja. Är tjejens Wii så.. ja ni hajjar
    Ge oss bokstäverna och första 5 siffrorna i serienumret så får du tips om passande chip...


    T.ex
    LEH-10032.... <= Wiikey
    LEH-13551..... <= Argon eller d2pro2 v2/v3
    LEH-19432..... <= d2pro2 v3
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    LEH13533*** borde altså vara argon eller d2pro2 v2/v3 ..

    tackar så mycket en kompis hade något chip hemma ska se vad det är annars beställer jag snarast

Liknande diskussioner

  1. Chip till D2B med klippta ben
    By sp4m in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 23:53
  2. Konstigt beteende på chip, nån som vet?
    By Teelx in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 12:38
  3. Multi-X chip v10.0 Stealth 4-in-one montering
    By nexter in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:53
  4. Frågor Angående chippning och Chip.
    By Cassan0va in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 13:28
  5. SerieNR. LEH 16655210 för nytt för chip ?
    By Kaizoon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •