Hej! min kompis har ett problem med sitt xbox och kom därför till mig och fråga om jag kunde hjälpa honom men jag tror inte det men ska försöka.
Hans 360 va chippat med ett nme chip och från dvd-romen så gick det en sladd som va fast lött på om jag minns rätt R1B11 (sitter på jobbet nu så jag har inte full koll) som om jag också förstått rätt är så att den bryter internet uppkopplingen till boxen när man kör backup spel.
Nu är det så att när han öppna sin box för att laga den för rrod så tappa han dvdn och lödningen gick up/av och med följde den lilla lilla fyrkanten (kan det vara ett motstånd eller vad är det?) iaf så hittar han inte på den lilla fyrkantskuben längre och nu undrar jag om det är något man kan köpa och löda dit själv eller om man kan lämna in den till er och ni fixar det?
Iaf om man startar den nu (efter att han fixat rrod) så får han E75 som har just med nme chippat att göra om det inte sitter som det ska (om jag läst rätt på div. forum)
Jag har laddat upp en bild på vilken fyrkantskub jag menar =) dock sitter den på bilden inte på det stället som det var fastlött men ni förstår iaf vilken "del" jag menar.
Är det någon typ av motstånd eller går detta att löda ihop själv?
http://www.ladda-upp.com/bilder/6734/klump3601
Bookmarks