Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Error 75: Nme chip som lossnat

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0

Error 75: Nme chip som lossnat

Hej! min kompis har ett problem med sitt xbox och kom därför till mig och fråga om jag kunde hjälpa honom men jag tror inte det men ska försöka.
    Hans 360 va chippat med ett nme chip och från dvd-romen så gick det en sladd som va fast lött på om jag minns rätt R1B11 (sitter på jobbet nu så jag har inte full koll) som om jag också förstått rätt är så att den bryter internet uppkopplingen till boxen när man kör backup spel.

Nu är det så att när han öppna sin box för att laga den för rrod så tappa han dvdn och lödningen gick up/av och med följde den lilla lilla fyrkanten (kan det vara ett motstånd eller vad är det?) iaf så hittar han inte på den lilla fyrkantskuben längre och nu undrar jag om det är något man kan köpa och löda dit själv eller om man kan lämna in den till er och ni fixar det?

Iaf om man startar den nu (efter att han fixat rrod) så får han E75 som har just med nme chippat att göra om det inte sitter som det ska (om jag läst rätt på div. forum)

Jag har laddat upp en bild på vilken fyrkantskub jag menar =) dock sitter den på bilden inte på det stället som det var fastlött men ni förstår iaf vilken "del" jag menar.

Är det någon typ av motstånd eller går detta att löda ihop själv?

http://www.ladda-upp.com/bilder/6734/klump3601

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är ett motstånd, troligen samma värde som de närliggande, bara att mäta upp dom som sitter brevid och sätta på ett motstånd med liknande värde. Spelar ingen roll hur motståndet ser ut :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är ett motstånd, troligen samma värde som de närliggande, bara att mäta upp dom som sitter brevid och sätta på ett motstånd med liknande värde. Spelar ingen roll hur motståndet ser ut :-)
    Ok! tack för svaret dock så har jag ingen större aning om hur jag mäter upp värdet men jag tror jag kan låna hem en multimeter så får jag väl försöka kolla

Det är ingen som har lust att mäta upp under dagen? så kan jag köpa ett innan jag åker hem så slipper jag vänta tills imorgon
    /MVH
    Patrik

PS: det är ingen som har instruktionen för hur man installerar nme 2.0 chippet? deras sida verkar inte fungera längre. (har en samsung ms28 läsare)
    Last edited by PatrikL; 2008-07-23 at 13:42.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av PatrikL Visa Inlägg
    PS: det är ingen som har instruktionen för hur man installerar nme 2.0 chippet? deras sida verkar inte fungera längre. (har en samsung ms28 läsare)
    hallå!

inget svar på din fråga men jag undrar om det är en speciell anledning till att du vill ha nme 2? annars skulle jag rekommendera att flasha din ms28 med ixtreme, enkelt och utan lödning. vill du spela utan live säkerhet så har du även extreme flash utan lödning. du bör överväga detta istället för nme 2 faktiskt om du inte har en bra anledning. enklare, smidigare och du slipper konvertera spel (releaser) till nme kompatibla. men har du redan lödat i enheten så är det nog lika bra med nme 2 men det är upp till dig.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hallå!

inget svar på din fråga men jag undrar om det är en speciell anledning till att du vill ha nme 2? annars skulle jag rekommendera att flasha din ms28 med ixtreme, enkelt och utan lödning. vill du spela utan live säkerhet så har du även extreme flash utan lödning. du bör överväga detta istället för nme 2 faktiskt om du inte har en bra anledning. enklare, smidigare och du slipper konvertera spel (releaser) till nme kompatibla. men har du redan lödat i enheten så är det nog lika bra med nme 2 men det är upp till dig.
    Med risk för att låta som en surkärring men... du har inte läst mitt första inlägg va?
    /MVH
    Patrik

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av PatrikL Visa Inlägg
    Med risk för att låta som en surkärring men... du har inte läst mitt första inlägg va?
    /MVH
    Patrik
    jag gjorde nog det, lätt att röra ihop det med några öl i kroppen.

Liknande diskussioner

1. Hjälp med val av chip
    By juggen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 12:36
  2. Chip till D2B med klippta ben
    By sp4m in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 00:53
  3. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 20:50
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 15:47
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner