Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjälp... Windows XP

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post Hjälp... Windows XP

    Hej alla!

    Undrar om nån kan hjälpa mig med ett RIKTIGT irriterande problem jag har i XP. Jag har en rätt ny burk (sen i julas) och då och då (kanske typ var 15-20:e minut) börjar högtalarna att knastra och man kan inte göra nånting. Musen "hänger" sig och det mesta blir segt. Det håller i sig i mellan 10 och 30 sek. Ruskigt irriterande. Och det är heller inte så att det är jämna intervall typ exakt var 15:e min, utan det kan komma när som helst, och det är inte när jag gör nåt särskilt. Kan t.ex. komma upp bara jag sitter och läser på en websida.

    Felet beror inte på högtalarna i sig, om jag stänger av högtalarna slutar visserligen knastret, men det är ändå lika segt.

    Får inget felmeddelande, har letat lite i Windows hjälp men som vanligt är det mest skit där. Har även trixat lite i msconfig för att stänga av grejer som startar när man sätter igång burken. Det har inte hjälpt.

    Det är nånting som funnits från allra första dagen. Jag har kontaktat leverantören men eftersom jag stoppat in en till HD så har garantin försvunnit. De kunde inte hjälpa till över telefon utan ville alltså att jag skulle lämna in burken.

    Jag har optisk/trådlös mus/tangentbord, kanske nåt med det att göra?

    Tacksam för vilka svar som helst som eventuellt kan hjälpa mig åtgärda detta synnerligen störande problem. Alla tips är välkomna!

    Tack!!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Pröva flytta bort det ngr steg fr grafikkortet som ligger & stör. (brukar vara det)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Pröva flytta bort det ngr steg fr grafikkortet som ligger & stör. (brukar vara det)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Alltså flytta mottagaren för musen/tangentbordet längre ifrån själva datorn?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nej flytta ljudkortet längst ner på PCI platserna el har du ett inbyggt? Prova sätt ett ps2/mus & tangentbord så vet du om det är dom sladdlösa grejorna som stör.

    <small>[ 03 March 2003, 15:25: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    OK ska testa det.

    Men det är inte säkert att det är ljudkortet el. grafikkortet som stör bara för att det knastrar, det är ju nåt som sackar ner hela datorn. Borde väl kunna vara vad som helst som gör att störningen uppkommer.

    Fast när jag tänker på det så låter det som att det kan vara ljudkortet trots allt, eftersom det ändå låter i högtalarna (knaster).

    Asså kortet är inbyggt så till vida att det redan var installerat när jag köpte burken, om det är det du menar?

    Ringde precis till supporten igen och deras enda tips var ett recovery, alltså formatera HD:n. Vilket jag förstås INTE är så pigg på...

    <small>[ 03 March 2003, 15:48: Meddelandet redigerat av: Calle_A ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. Windows 2000 på Xbox.
    By bjornen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-09-30, 23:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •