Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur bränner jag när de bara är en ISO fil?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Luleå
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hur bränner jag när de bara är en ISO fil?

    Hejsan!

    Har brännt lite spel som funkar fint. Dom spelen som funkar är när de är en ISO fil och en DVD fil. Då har jag bara klickat på DVD filen så startar IMG burn eller va de heter. Gör jag så så funkar spelen.
    Men när jag hade fått hem ett spel så va de bara en ISO fil. Jag försökte bara öppna filen med IMG burn och brännde. Provade med två olika spel men de funkade inte.
    Hur ska jag göra för att kunna bränna ut spel som de bara är en ISO fil med. Ska jag bränna i något annat bränings program eller hur ska jag göra?

    Tacksam för svar...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Kan_inget_alls Visa Inlägg
    Hejsan!

    Har brännt lite spel som funkar fint. Dom spelen som funkar är när de är en ISO fil och en DVD fil. Då har jag bara klickat på DVD filen så startar IMG burn eller va de heter. Gör jag så så funkar spelen.
    Men när jag hade fått hem ett spel så va de bara en ISO fil. Jag försökte bara öppna filen med IMG burn och brännde. Provade med två olika spel men de funkade inte.
    Hur ska jag göra för att kunna bränna ut spel som de bara är en ISO fil med. Ska jag bränna i något annat bränings program eller hur ska jag göra?

    Tacksam för svar...
    Öppna en gammal .DVD fil och ändra infon i den och kopiera den till samma katalog din .ISO fil ligger i eller kopiera ut layerbreak o ställ in den manuellt i IMGBURN

    .DVD fungerar som en .BIN och talar om hur en fil skall brännas för olika brännprogram bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag skrev ett program för en tid sedan som gör en .dvd fil åt dig. annars fungerar pendragons sätt ypperligt.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag skrev ett program för en tid sedan som gör en .dvd fil åt dig. annars fungerar pendragons sätt ypperligt.
    Trevligt, alla sätt är ju bra utom de dåliga

    Fråga ang programmering, har du provat koda lite för PSP
    Jag skulle behöva ett lätt hemkok som kontrollerar alla knappar o analogspakar på en PSP + några till saker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fråga ang programmering, har du provat koda lite för PSP
    Jag skulle behöva ett lätt hemkok som kontrollerar alla knappar o analogspakar på en PSP + några till saker
    nej, tyvärr. har du en att skänka? man kanske skulle kolla in i psp världen, hehe. lätt hopkok, det brukar heta så.. haha.. du vet ju hur det slutar när man säger så.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag skrev ett program för en tid sedan som gör en .dvd fil åt dig. annars fungerar pendragons sätt ypperligt.
    Annars fixar abgx360_v0.9.4 om *.dvd är fel eller saknas, finns en länk till programmet på detta forum.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    kan man inte använda xdvdmuletter

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Annars fixar abgx360_v0.9.4 om *.dvd är fel eller saknas, finns en länk till programmet på detta forum.
    japp, vet det mkt väl eftersom det var jag som lade upp alla mirrors till det.

    det och xdvdmulleter fungerar att göra .dvd filer med.. men då behöver man förklara det mer ingående också.. frågar man hur man fixar en .dvd fil så kanske man inte vill/kan pilla med sådana program.. programet jag skrev gör bara en sak, dvd filer, eftersom det frågas om det rätt ofta..

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, tyvärr. har du en att skänka? man kanske skulle kolla in i psp världen, hehe. lätt hopkok, det brukar heta så.. haha.. du vet ju hur det slutar när man säger så.
    japp, timmar o timmar av slitande i hår och mycket Joltdrickande *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  2. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 15:49
  3. Console Update när jag connectar till Live
    By ser0n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 12:02
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •