Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Kan detta göras med Superdisc?

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    0

Kan detta göras med Superdisc?

Hej, jag hade tänkt chippa mitt xbox. Att döma av allt jag hittat när jag har sökte efter guider osv är det en hel del som ska göras.
    Men jag har lite frågor som jag inte har hittat svar på nånstans. Att löda dit chippet verkar för mej som den biten jag förstår mej på. Det är det som ska göras efteråt som jag inte riktigt fått kläm på. Om jag har fattat rätt så måste man flasha bios, formatera hårddisken(det ska i en ny), och installera ett dashboard.
    Jag har en kopia av Superdisc 3.7 utbränd. Det jag uundrar är hur mycket av det här som jag kan göra genom att boota med den. och förstås om jag har fattat rätt i vad som ska göras.
    Jag har sökt här på forumet oxå men inte hittat nåt.
    Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, så sorry om den hamnade fel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan formattera hårddisken med superdisc.

Du kan inte starta superdisc innan du flashat in ett bios i chippet, och exakt hur DET går till är olika för olika chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Vad kan man göra med en chippas ps2 ?
    By look2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 16:33
  3. Är detta något som kan funka?
    By bullbagaren in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 13:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner