på baksidan av gitarren finns en batterilucka plats för 3 AA batterier, vad är det batterierna skall driva?
på baksidan av gitarren finns en batterilucka plats för 3 AA batterier, vad är det batterierna skall driva?
Last edited by SuFFix; 2008-07-28 at 10:53.
eh... den är trådlös...?
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
nej den är trådbunden, det är därför jag är så jävla fundersam över batteriluckan :S
Lånar tråden lite, hur gör man ett band över live på rock band?
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Ok, men min är det, och det är resten av gitarrerna tills i höst då den släpps trådlös i sverige.
En gissning är att de använder samma delar till den trådlösa och trådade guran. Därav blir det en batterilucka på båda.
Någon som vet om man kan använda rock bandgitarren till guitar hero?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag är nästan helt 99% säker att vi kört GH3 med vår Rockband gura i butiken innan jag sålde Rockbandkitet vi hade som Demo så grabbarna kunde jobba på som vanligt igen ist. för att spela
Någon som har Rockband kan ju verifiera detta åt oss kanske.
Den som köpte en USB mic till Wii från oss av Logitechfabrikat glömde skriva hur det gick med den kombinationen med.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
GH gitarren fungerar, men saknar som sagt soloknapparna...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Enligt vad min logistiknisse hittade på Google så skall Rockband guran med soloknappar bara fungera på Guitar Hero Aerosmith samt Rockband och även för PC versionen av Rockband.
Gamla guran utan solokvistar fungerar på alla men du missar soloknapparna bara
Jag gjorde mig av med Rockbandguran ur butik själv, annars hade jag bekräftat detta.
Vi körde nog Gh Aerosmith en sväng i butiken med Rockbnad guran kan jag tänka.
/ Pendragon
Då skulle jag vilja veta vad som är problemet hos mig då..
När jag kör med rock band gurran på GH3 så blir grön intryckt och orange knappen blir röd samt så funkar inte resten av knapparna.. snackar inte om solo knapparna nu för dom tappar jag bort mig bara på, men dom funkar likadant.. grön intryckt, orange är röd och resten funkar inte..
Har inte testat på Aerosmith än :P
Som jag skrev så skall Rockband guran inte fungera på GH 1-3 men på Aerosmith versionen och nyare.
Desvärre.
Den som har en Rockbandgura får gärna testa detta eller skriva ett brev till skaparna av Guitarhero o fråga om det kanske kommer en patch eller adapter
/ Pendragon
Bookmarks